Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Alt slikt som man får fra Europa er laget i Kina, men da har noen (forhåpentligvis) bestilt en større batch og testet at kablene leverer det de skal. Det finnes også tilfeller der folk bestiller det billigste fra Kina og selger videre, er ikke mye tap å sende en vare på nytt til de få kundene som opplever problemer når man har tredoblet prisen i utgangspunktet.

Med mindre kabelen går i stykker i det man koder noe viktig så er ikke tapspotensialet så stort, derfor tror jeg at det skal gå greit med de som har fått bra tilbakemeldinger og/eller solgt et visst volum på Ebay. Jeg kjøpte nylig en tilsvarende kabel fra Kina (har ikke fått testet enda) og den eneste ulempen så langt er at jeg har måttet vente i 4 uker på å få den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig, men i såkalt, om man bestiller fra Kina, kjøp 2 stk da. For begge går i stykker, det er min erfaring.

Har hatt 3 sett med kabler fra Kina og de går i stykker alle sammen.

Er nå på en annen vare fra Romania, men helt sikker laget i Kina ja. Men noen har bestemt at den skal være laget etter en annen standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg har ett spørsmål ang sletting av feilkoder på E61 med ISTA D. Når jeg går inn på les av feilkoder, velger slett feilkoder så kommer vinduet opp som ber om at man slår av tenninga og tar ut nøkkel. Når dette er gjort så skjer det ingen ting. Samme vindu med samme beskjed står der bare fortsatt. Er det noen som har opplevd det samme? Eller har noen forslag på hva som kan være feil? Kan det være kabelen som er dårlig? 

Når jeg prøvde meg på å programmere batteri bytte i ISTA P fikk jeg beskjed om at den ikke klarte å lese av om tenningen var på eller av. Og at det var problemer med lav spenning eller ingen spenning på terminal 15. Noe jeg tror er tenningslåsen? 

Også en annen ting. Er det noen som har erfaring med icom next(Kina klone) klarer denne for eksempel å kartlegge hvilke modul som har feil dersom man får K-Can bus feil? 

Endret av ohansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 17.24, Otis skrev:

Forsåvidt enig, men i såkalt, om man bestiller fra Kina, kjøp 2 stk da. For begge går i stykker, det er min erfaring.

Har hatt 3 sett med kabler fra Kina og de går i stykker alle sammen.

Er nå på en annen vare fra Romania, men helt sikker laget i Kina ja. Men noen har bestemt at den skal være laget etter en annen standard.

Hvordan er erfaringen din med den fra Romania? Har du link til der du kjøpte den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ohansen skrev:

Hvordan er erfaringen din med den fra Romania? Har du link til der du kjøpte den? 

Svært god erfaring, så ble USB kontakten utslitt! Kontaktflatene forsvant til slutt.

Har ingen link nå lenger. Det er vel 3 år siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ohansen Jeg kjøpte denne: https://www.ebay.com/itm/INPA-K-CAN-K-DCAN-Cable-Switch-for-BMW-Diagnostic-FTDI-FT232RL-Tool-Ediabas-NCS/222908877122

Den har jeg nå prøvd med en OTG-adapter sammen med Bimmergeeks ProTool på min Samsung Galaxy S7, samt INPA i Windows 10 og den funker den. Kunne sikkert ha kjøpt to stk. ProTool koster faktisk en del, men når du kan ha såpass mye funksjonalitet på mobilen så vil jeg si at det er verdt prisen, det er dog alltid noen drawbacks og det kan hende at man ikke får kodet alt man vil med slike verktøy. Carly er et alternativ, men der også er det litt blandede erfaringer og du må abbonere i tillegg. Av den grunn så har jeg en ICOM på vei. 

Jeg ser ikke hvordan en ICOM skal greie å triangulere seg fram til hvilken modul det er som drar ned bussen, om det er det du mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C. Takk for linke. Den kabelen har jeg selv, bortsett fra at jeg kjøpte den på aliexpress. Ser at det er overflod av den i kina.  Jeg er ute etter å finne ut om det er noen som har erfaring med kvalitetsforskjell på kina kabel vs en dyrere og mer seriøs kabelen? For eksempel en slik man kan få kjøpt her https://bimmer-connect.com/collections/all Da har vi vel femdoblet prisen.

Jeg har akkurat begynt å lære meg ISTA D og P, så andre software har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i enda.  Vet du hva den store forskjellen er på ICOM og K-Can kabel? Ser at ICOM fort koster 1500kr for kina clone og 15-20K for original. Det må jo være enorme fordeler med ICOM når de selges til den prisen?

Hvis det er triangulering som må til for å finne modul med feil så var det det jeg mente :) Det er en på denne videoen som påstår han klarte det med ICOM NEXT kabel. Derfor tenkte jeg å høre om noen hadde lignende erfaring her inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ohansen skrev:

Jeg er ute etter å finne ut om det er noen som har erfaring med kvalitetsforskjell på kina kabel vs en dyrere og mer seriøs kabelen

 

På 15.11.2020 den 17.24, Otis skrev:

Har hatt 3 sett med kabler fra Kina og de går i stykker alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...