Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.2.2021 den 1.56, E.C. skrev:

@HalvorK Pin 7 er K-line etter ISO-standarden, 8 er en valgfri pin som av BMW har blitt brukt til K-line. En stund i USA så trengte man både pin 7 og 8 for å få tilgang til alle modulene, dette på modeller rundt år 1996-2005, ish. Billige scannere hadde K-line kun på pin 7, men kobla du sammen 7 og 8 så var det "voila!". Uten å sjekke noe konkret så kan jeg nærmest garantere at en E9x fra -09 har ikke K-line på pin 8. Sansynligvis har den heller ikke K-line på pinne 7. Kabelen din må vel settes til CAN, mens den kan fungere på K-line for en eldre bil. Det kan hende at din bil er gammel nok til å gå på K-line, mens K-line er fraværende på din kompis sin bil, derav ingen kontakt.

Hvor settes den til CAN? Noen ekstra drivere som må inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg vet ikke om det er det som er problemet ditt, men noen kabler har en bryter. Hvordan de uten bryter fungerer vet jeg ikke.

Da prøver jeg evt å lodde inn bryter der. Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, lenge siden jeg har hatt noen feil, så har ikke hatt behov for noe diagnose program. Men tenkte å bytte ut den gamle HP laptopen med noe nyere, så ga meg selv ett mål om å få ista oppe å kjører.

 

Har fulgt guiden til Otis, og ista kjører og får kontakt med bilen, men den får ikke fram fault memory. Inpa derimot får kontakt, og kodene kommer frem. Dette bildet er nok lite å gå etter, men noen som har tips til hva jeg kan prøve?

Alt er grønt, noe som er tegn på feil. En 20 år gammel e46 med nesten 300k km skal ha noen ubetydelige feilmeldinger som skaper litt gult/oransj i ista.

IMG_20210227_114657.jpg

IMG_20210227_114703.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei, noen som har brukt/installert Esys etter at siste BFU-tokenet gikk ut for Esys launcher 2.8.2(var vel ca et år siden)? Har ikke plass på pcen til å styre med VM hvor klokka er stilt tilbake så må få til en lokal variant av esys + launcher. Etter fryktelig mye googling i går fant jeg ut at det sirkulerer både token med 50-100års gyldighet og programvare for å omgå lisensen i esys launcher (token buster), men uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg ikke finne en nedlastingslink som funka til noen av delene.😢 Noen som har softwaren og kunne sendt meg? Eller hjulpet på annen måte? Er det andre løsninger som jeg har oversett?

Endret av HeTr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...