Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, ///M-ini95 skrev:

@Hpi prøvd å "inject cafd"/ "detect cafd" for så å kode den til bilen via ESYS? 

Nei jeg har ikke prøvd noe så langt, jeg kan se om jeg finner ut av det, takker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Hpi prøvd å "inject cafd"/ "detect cafd" for så å kode den til bilen via ESYS? 

Hei, når jeg kobler opp ESYS så er "Detect CAF for SWE"  knappen grå på RDC. Det var slik du mente? 

Denne har stått på en annen bil så den er kanskje kodet til en F10 eller noe annet fra før om det betyr noe. 

IMG_20210804_101819.thumb.jpg.dd56112e81fa7ee64702606b1fbfaaf9.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

@Hpi hvilken versjon av psdzdata har du? Versjon som er 4.17.20 eller høyere krever tydeligvis esys 3.30.0 eller nyere. 

 

Ja da har jeg nok ikke de riktige versjonene.  Jeg har Esys 3.27.1 og psdz 5.01.02. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 Da fikk jeg fikset det. Prøvde først å få lagt inn Esys 3.30.1 men mistet litt gnisten før jeg kom halvveis i bruksanvisningen for installasjon 😊 Fant så en fyr på Youtube som brukte en app som heter Protool til å fikse samme feil på en E92.  Så jeg kjøpte coding delen av appen og hadde en Enet Wifi adapter fra BMDiag/Bimmercode liggende og de snakket sammen fint på Android. Da jeg startet appen og trykket coding kom den opp med beskjed om at RDC module manglet en cafd fil og om jeg ville legge inn fra backup eller om appen skulle factory code for meg. Så da ble det så enkelt at det ikke gikk ann å kludre det til. 

Skal prøve å få lagt inn Esys 3.30.1 eller nyere en dag jeg ikke har noe som må fikses på bilen.  Har lyst å lære det bedre og føler det er mer stabilt å sitte med laptop og enetkabel. 

IMG_20210804_133804.thumb.jpg.508b17ca19f7940ac301ff9bedc64173.jpg

Screenshot_20210804_133357_net.bimmergeeks.thumb.jpg.044666ff13a9f6a65e326529c73a4caa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi Nice :D Ingenting er bedre enn når det funker. Anbefaler absolutt å dypdykke litt mer i Esys og utforske programmet. Kommer en dag når man får bruk for det og evnt kan hjelpe andre også. Mye å spare på å kjøpe brukt og programmere sjøl enn å la andre få den gleden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Bimmergeeks Protool (pakken med alt) siden høsten og det fungerer bra. Jeg har kjørt kablet, så det har vært litt pes, men med BT-adapter blir det nok enda bedre. Du kan også bruke det til å logge ganske mange parametere. Ikke perfekt på alt, men de fikser stadig på programmet, så absolutt verdt å prøve ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, E.C. skrev:

Har hatt Bimmergeeks Protool (pakken med alt) siden høsten og det fungerer bra. Jeg har kjørt kablet, så det har vært litt pes, men med BT-adapter blir det nok enda bedre. Du kan også bruke det til å logge ganske mange parametere. Ikke perfekt på alt, men de fikser stadig på programmet, så absolutt verdt å prøve ut.

Hvilke pad/telefon/data bruker du da med kabel?  Jeg bruker wifi ethernetadapter .  Tenker jeg kommer til å kjøpe diagnosedelen jeg også for å ha begge deler. Appen var overraskende bra. 

IMG_20210804_133825.thumb.jpg.08263bda32301e0de7b48322451a1918.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
2 timer siden, FransEirik skrev:

Skal laste ned ISTA. Hvilken kabel trenger jeg? Ser ikke for meg at jeg skal programmere / kode med det første... 

Du trenger k+dcan for E serie chassis, og enet for F serie chassis.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...