Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
23 minutter siden, Froland skrev:

Har omsider fått installert ISTA+ (etter mye frustrasjon) men sliter med å få full oppkobling med USB/K-DCAN kabel på min 2012 F25, må jeg helst ha Ethernet kabel? 

Det fungerer med K+DCAN kabel også, men utifra det jeg har hørt så er det mer begrenset enn en Ethernet kabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg tenkte å bytte ut alle programmene på pcen med nyere versjoner da det er mange mange år siden de ble lagt inn.
Føler Rheingold jeg har nå kanskje ikke funker helt sånn den skal, da om jeg trykker på detaljer rundt en feilkode, så står det bare "ingen detaljer tilgjengelig" (på engelsk vel og merke).. Mulig det er bare sånn det er, men versjonen min er uansett veldig gammel. Jeg har heller ikke fulgt med i utviklingen av ISTA/Rheingold, så jeg aner ikke hva som finnes.
I den anledning har jeg et par spørsmål. :)

-Det jeg kunne tenkt meg var å få ISTA D/P opp å gå, uten VM, er det mulig? Eller må man bruke VM på dette uansett?

-Er det noe poeng å bruke ISTA/P i forhold til feks NCS? Kanskje mer brukervennlig?

-Hva er egentlig forskjellen på ISTA/D vs Rheingold?

-Finnes det en fungerende versjon av NCS som er på engelsk? Irriterer meg hver gang jeg bruker det for jeg husker aldri helt hva jeg skulle trykke på, og at det er på tysk hjelper ikke mye heller.. :P 

Edit:
Btw, kjøpt meg bruksbil (e87) og skulle kode bort beltevarsel å noe anna dritt men jeg har ikke E87 i lista i NCS, how come? 🤔

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 6.10.2021 den 17.41, Alpejohn skrev:

Hei folkens!

Jeg tenkte å bytte ut alle programmene på pcen med nyere versjoner da det er mange mange år siden de ble lagt inn.
Føler Rheingold jeg har nå kanskje ikke funker helt sånn den skal, da om jeg trykker på detaljer rundt en feilkode, så står det bare "ingen detaljer tilgjengelig" (på engelsk vel og merke).. Mulig det er bare sånn det er, men versjonen min er uansett veldig gammel. Jeg har heller ikke fulgt med i utviklingen av ISTA/Rheingold, så jeg aner ikke hva som finnes.
I den anledning har jeg et par spørsmål. :)

-Det jeg kunne tenkt meg var å få ISTA D/P opp å gå, uten VM, er det mulig? Eller må man bruke VM på dette uansett?

-Er det noe poeng å bruke ISTA/P i forhold til feks NCS? Kanskje mer brukervennlig?

-Hva er egentlig forskjellen på ISTA/D vs Rheingold?

-Finnes det en fungerende versjon av NCS som er på engelsk? Irriterer meg hver gang jeg bruker det for jeg husker aldri helt hva jeg skulle trykke på, og at det er på tysk hjelper ikke mye heller.. :P 

Edit:
Btw, kjøpt meg bruksbil (e87) og skulle kode bort beltevarsel å noe anna dritt men jeg har ikke E87 i lista i NCS, how come? 🤔

du må velge E89 når du har e81, e82, e87 og e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2021 den 17.41, Alpejohn skrev:

Hei folkens!

Jeg tenkte å bytte ut alle programmene på pcen med nyere versjoner da det er mange mange år siden de ble lagt inn.
Føler Rheingold jeg har nå kanskje ikke funker helt sånn den skal, da om jeg trykker på detaljer rundt en feilkode, så står det bare "ingen detaljer tilgjengelig" (på engelsk vel og merke).. Mulig det er bare sånn det er, men versjonen min er uansett veldig gammel. Jeg har heller ikke fulgt med i utviklingen av ISTA/Rheingold, så jeg aner ikke hva som finnes.
I den anledning har jeg et par spørsmål. :)

-Det jeg kunne tenkt meg var å få ISTA D/P opp å gå, uten VM, er det mulig? Eller må man bruke VM på dette uansett?

-Er det noe poeng å bruke ISTA/P i forhold til feks NCS? Kanskje mer brukervennlig?

-Hva er egentlig forskjellen på ISTA/D vs Rheingold?

-Finnes det en fungerende versjon av NCS som er på engelsk? Irriterer meg hver gang jeg bruker det for jeg husker aldri helt hva jeg skulle trykke på, og at det er på tysk hjelper ikke mye heller.. :P 

Edit:
Btw, kjøpt meg bruksbil (e87) og skulle kode bort beltevarsel å noe anna dritt men jeg har ikke E87 i lista i NCS, how come? 🤔

ISTA-D = Diagnose. ISTA-P programering. ISTA-P er mer brukervennlig en NCS, men ISTA har fære muligheter og mye tregere å bruke.

Ikke vits å ha VM for å få ISTA til å virke, men da må du ha en PC med Windows 10 og anbefaling minimum 500GB SSD disk. 1 TB SSD er å foretrekke mener jeg.

System requirements for ISTA 4.21.3x and higher:

1. Windows 10 v1903 or higher
2. Microsoft .NET Framework 4.8.x
3. Visual C++ Runtime 2015-2019
4. Google Chrome
5. Windows username should not contain spaces.

Windows 7/8 not supported!!!
Internet Explorer and EDGE not supported!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Morty999 skrev:

du må velge E89 når du har e81, e82, e87 og e88

Ja, jeg fant det ut til slutt, så det ordna seg!

 

16 timer siden, Øyvind L. skrev:

ISTA-D = Diagnose. ISTA-P programering. ISTA-P er mer brukervennlig en NCS, men ISTA har fære muligheter og mye tregere å bruke.

Ikke vits å ha VM for å få ISTA til å virke, men da må du ha en PC med Windows 10 og anbefaling minimum 500GB SSD disk. 1 TB SSD er å foretrekke mener jeg.

System requirements for ISTA 4.21.3x and higher:

1. Windows 10 v1903 or higher
2. Microsoft .NET Framework 4.8.x
3. Visual C++ Runtime 2015-2019
4. Google Chrome
5. Windows username should not contain spaces.

Windows 7/8 not supported!!!
Internet Explorer and EDGE not supported!!!

Okay spørs om ikke diagnose pcen min begynner å bli vel gammel.  Den har 500gb ssd da.
Får se om jeg gjør et forsøk på å oppdatere alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Jeg fikset inn ISTA-P og D, måtte ha ekstern harddisk for å kunne pakke ut zipfilene, men nå tok jeg en av de største/nyere versjonene. Intern disk på diagnosemaskin på 500GB.

Var det mye styr å legge inn da, eller var det ganske rett frem?
Kan jeg spørre hvor du fikk tak i det? Kan eventuelt svare på PM. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alpejohn skrev:

Var det mye styr å legge inn da, eller var det ganske rett frem?
Kan jeg spørre hvor du fikk tak i det? Kan eventuelt svare på PM. :) 

Finner du de rette ISTA filene så er det bare å kjøre en installer også gjør pcen resten av jobben. Tar ca 1 time + å installere. Komme ann på hvor sprek PC du har..

De tungvinne vesjonene av ISTA så må man drive å pakke opp masse filer, kopiere og kjøre reg filer osv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg satser på å finne en av den enkle typen, blir så fort forvirrende når man skal flytte rundt på alt mulig.
Det er ikke noe problem, men så går det en stund å du kanskje må installere på nytt så husker du ikke helt hvordan det var så blir det bare rot. Derfor jeg ikke har gjort noe med pcen min på flere år, fikk det til å funke greit så har jeg bare latt det være i fred. :) 

@Otis Er dette en sånn som er lett å installere? :P 

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...