Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

ISTA er i feil ende av "enkel å bruke". Noe fra foxwell eller icarsoft kan faktisk være bedre for en nybegynner.

Jeg er uenig der. Ista sier jo faktisk hva som er feil, i motsetning til noe annet. Forutsetter jo at man selvsagt går igjennom prosedyrer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er testplaner, men man behøver fortsatt å ha en forståelse av systemet for å dra full nytte av de. Man finner masse info i ISTA som er bra, men det kan være litt overveldende. Jeg vil si at det er litt som Photoshop vs. Paint.net. Klart PS er bedre, men hvis man aldri har croppet et bilde før og bare vil trykke litt så kan man starte lavere. Kjøper man en brukt scanner kan man selge den videre uten noe særlig tap også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
9 minutter siden, rtsu skrev:

Noen som veit om ista+ Kan fungere i Windows 11, var så dum å oppgradere å nå får eg ikkje startet ista+
🤨

Kommer ann på hvor ny ISTA du bruker. ISTA 4.32.1x og nyere virker iallefall på Windows 11, men husk at ISTA 4.32.2x og nyere så trenger man en personlig lisens for at det skal virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilken versjon eg har, må nesten sjå det på pc. Men eg får program opp på pc men får ikkje kontakt med bil. Hadde problem med 10 og men måtte da justere noko på innstillingene på pc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, rtsu skrev:

Litt usikker på hvilken versjon eg har, må nesten sjå det på pc. Men eg får program opp på pc men får ikkje kontakt med bil. Hadde problem med 10 og men måtte da justere noko på innstillingene på pc.

 

Jeg har kun testet med ren installasjoin av Windows 11. Aldri testet å oppgradere fra Windows 10.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Skal det være detaljerte forklaringer på feilkoder i ISTA?

Jeg har brukt funksjonen til å velge en bil (offline) og gjøre oppslag på diverse random koder. En god del har ikke muligheten til å velge "Show fault code" og alle som har denne knappen ender opp med "no description available". Er tanken at kodene er detaljerte nok til at man skal skjønne hva som menes eller mangler jeg noen filer?

Jeg ville f.eks. ha tolket en "voltage supply"-kode på en sensor/komponent dit-hen at 5V forsyning ikke er til stede, men da hadde det jo vært behjelpelig om feilkodebeskrivelsen hadde skrevet opp kriterier for å sette koden, f.eks. at supply spenningen har falt under 4.5V. Har dere andre noen konkrete eksempler på koder som har slike beskrivelser?

1738151547_examplecode.thumb.PNG.25a0a5782082378219f5ea6360ca785c.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E61 har jeg feilkode  93F9 på airbag modulen. Der er det heller ingen forklaring på noe som helst når jeg trykker meg videre. Alltid trodd det var pga bilen er "gammel" 🤷‍♂️

Ikke vært borti noe sånt på min F10, der har det alltid dukket opp tekst og teknisk litteratur ved feilkoder

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...