rubves Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 Aha.. da blir det nok å bytte harddisk i pc’n eller en annen pc som er mer kapabel til dette i utgangspunktet. Takk for raskt svar folkens
Øyvind L. Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 11 timer siden, E.C. skrev: Trenger jo ikke det en gang. Klone over til f.eks. en ny Samsung SSD med medfølgende software er gjort på under en halvtime. Så har du en PC som er helt lik, bare med mer plass og raskere disk. Gjør det. Jeg har gjort det flere ganger, men jeg har alltid hatt best resultat med å installere Windows på nytt. 🙂
E.C. Posted December 6, 2024 Posted December 6, 2024 Det kan være lurt med clean install av og til, det er jeg enig i, men om man har satt opp en hel del andre programmer og "alt funker" og man bare mangler plass så er det et fullgodt alternativ etter min mening. Har faktisk gjort det på jobb på et par maskiner som er avhengige av å være oppe 24/7 og det har fungeret knirkefritt i flere år nå. Er maskina nesten tom derimot så er det bare å ta det fra scratch ja. Øyvind L. 1
rubves Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Ble full wipe av en annen pc, oppgradert fra windows 8 til 10, alt er installert og fungerende nå sondre 1
thansen Posted January 17 Posted January 17 (edited) Har kopiert filene fra NCS Engelsk til NCS CFGDAT mappen men har fortsatt tysk ncsexpert i meny linjen: 4. Kopier filene fra «INPA og NCS\NCS\NCS Engelsk» a. Lim de inn i mappen C:\NCSEXPER\CFGDAT i. Skulle det være noen fil konflikter, så velger du «overskriv» eller «erstatt filene i målet» 1. Denne endringen gjør vi for å få engelske menyer øverst i NCS. Edited January 17 by thansen
Otis Posted January 17 Posted January 17 Ja, det stemmer dessverre. Jeg slet med det samme selv. Jeg har ikke forsket noe mer på dette i etterkant.
thansen Posted January 17 Posted January 17 Har du INPA også på tysk? Prøvde å sette alt på english og overføre engelsk filene, men den er fortsatt på tysk.
Otis Posted January 17 Posted January 17 Ja, jeg har også alt på tysk. Men jeg bare lærte meg tysk, ved behov. Men jeg har skiftet så og si helt over til ISTA, da man får med feilsøkingsprosedyrer og vesentlig mer info. For enkel info/feilkode lesing bruker jeg bare en ODB dongel og app på telefon.
FransEirik Posted Sunday at 01:48 PM Posted Sunday at 01:48 PM Får ikke kobla ISTA til bilen med ENET kabel. Kablene har fungert på annen pc så de er good 👍 hva er det jeg overser? kommer bare hit. Er veldig ny på ista..
Reef89 Posted Sunday at 02:40 PM Posted Sunday at 02:40 PM Har du satt instillingene til ENET da i ISTA? samt gjort PCen ENET klar? Søk på google, ligger masse youtube videoer bla. med oppsett av ENET.
FransEirik Posted Sunday at 06:38 PM Posted Sunday at 06:38 PM Ja har gjort dette men fortsatt like langt 😕 andre tips?
Otis Posted Sunday at 06:39 PM Posted Sunday at 06:39 PM Om du har gjort alle innstillinger riktig, så er kabel defekt.
FransEirik Posted Sunday at 09:21 PM Posted Sunday at 09:21 PM Da prøver jeg med ny kabel i neste uke
DustyBimmer Posted 20 hours ago Posted 20 hours ago Hei, har nettopp satt inn ny bytteturbo, men elektrisk aktuator går ikke. aktuator går på gammel turbo når jeg plugger inn denne, så er spenning ved plug. er det noe jeg har glemt? Må ny turbo kodes? F20CD9AE-D36C-4A96-A324-475A2CFF7DAB.mp4
Recommended Posts