Gå til innhold

åpning av de skjulte OBC og idrive menyene i F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært en liten tur ut i bilen min å trykka litt, tenkte jeg skulle skrive ned hvordan jeg fikk åpna den skjulte OBC menyen på min F10, har ikke funnet en lignende tråd her, så tar sjansen på å lage en :-)

1 : finn ditt VIN nummer, legg sammen de 5 siste sifrene i nummeret (trenger det for å låse opp menyen)

i mitt tilfelle er nummeret C555775 så når jeg legger sammen de 5 siste får jeg 29

2 : hold inn reset knappen for tripp telleren når du trykker på start knappen (uten å holde foten på bremsepedalen) da vil

du få opp en meny med 4 undermenyer : aokvyad7mik0dj7v0ci7.jpg

3 : for å bla i menyen trykk på resetknappen, for å gå inn i en av kategoriene hold knappen inne til det kommer et nytt

bilde

4 : gå til 04 (unlock) trykk på reset knappen til du kommer til det tallet du fikk da du la sammen de siste 5 sifrene i VIN

nummeret, da har du plutselig mye du kan gå inn å sjekke :-)gibw3cvjh1hvw08071w3.jpg

w32ebde26oi9x0et2sih.jpg

b353etsb3p2wv1ha2ewa.jpg

fant også en skjult meny i idrive : når du står i hovedmeny,

1. trykk idrive hjulet forover i ca 7-10sekunder

2. snur hjulet 3 klikk med klokka

3. snur hjulet 3 klikk mot klokka

4. snur hjulet 1 klikk med klokka

5. snur hjulet 1 klikk mot klokka

6. snur hjulet 1 klikk med klokka

7. trykk på hjulet som vanlig

du får da opp en service meny og noe GPS greier på innstillinger menyen :-)

vet ikke om det er det samme for alle men jeg har navi proff og der funka det...

Jeg er ingen lærer så jeg har ingen egenskaper i å lære bort noe som helst, men håper likevel at det er forståelig.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også opp noen feilkoder på en av menyene her.... hvor kan man finne ut hva de betyr, uten å ta diagnose?

nozenhkcqxosblddiqtv.jpg

Etter hva jeg kan finne på nettet så er koder som starter på 27 relatert til girboks/drivverk, noen som har noe formening om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det tilsvarende skjulte menyer på e60?

Spennende greier dette her. Si ifra hvis du finner ut av hva kodene betyr da Tore.

Det er tilsvarende obc meny på alle BMW'er, men fremgangs måten kan muligens variere litt! (uten at jeg vet det) På obc menyen tror jeg det altid er de siste 5 sifrene i vin nummeret som skal legges sammen, men dette er jeg ikke sikker på da jeg kun har prøvd på min F10.... Vil tro E60 også har en service meny på idrive, men det er ikke sikkert man får tilgang til den ved å gjøre det samme som jeg gjorde på min bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilsvarende skjulte menyer på e60?

Spennende greier dette her. Si ifra hvis du finner ut av hva kodene betyr da Tore.

her er vertfall en skjult meny på E60:

Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle.

*Hold inne triptelleren til det står 01.00

*Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer.

noter deg de siste fem siffrene.

*Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20.

*Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00.

*Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on"

*Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger)

*Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor.

Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00.

Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilsvarende skjulte menyer på e60?

Spennende greier dette her. Si ifra hvis du finner ut av hva kodene betyr da Tore.

her er vertfall en skjult meny på E60:

Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle.

*Hold inne triptelleren til det står 01.00

*Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer.

noter deg de siste fem siffrene.

*Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20.

*Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00.

*Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on"

*Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger)

*Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor.

Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00.

Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.

Virker som menyen i F10 er litt mer brukervennlig :-) men det er sikkert samme infoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det tilsvarende skjulte menyer på e60?

Spennende greier dette her. Si ifra hvis du finner ut av hva kodene betyr da Tore.

BMW forhandleren her hjemme mener det er interne koder BMW bruker, det er ikke noe de har tilgang til... So they say!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...