Gå til innhold

3" eksosmanifold til m60b40 noen som vet?


CaS_E34
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror det er ganske meningsløst å bygge om manifoldene på M60. Den har allerede ganske balanserte headers og det er ytterst lite å hente på å montere noe større og blankere.

Hvor har du det fra?

Var ihvertfall helt rævva på min m60b40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto ett eller annet sted på bimmerforums.com. Var en gjeng som hadde testet et par ettermarkedsgreier, samt lagd noen selv, uten at det gav voldsomme utslag.

Grenrøra er jo korte mellom parvis sylindre, men disse er jo i motsatt ende av tenningsrekkefølgen, ergo ikke nødvendigvis et problem med mottrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig og hørt begge deler, så du får prøve å lage et, og benke, så vi får det på papiret. ;)

Fant ikke topicen sånn i farten, men mener å ha sett det i flere sammenhenger der på forumet.

Edit:

Nå er det dog veldig mange "bedrevitere" som liker å si at det originale er dårlig siden det ikke ser ut som typiske amcar long tube headers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror man får noe mer effekt med anna grenrør, men tviler på at det er no særlig mer enn 10hk hvertfall. jeg splitta opp manifoldene på min M60B40, og kan si at selve eksosrøra ikke er grovere enn 34mm innvendig, bygger man selv kan man bruke rør med 44mm innvendig mål, noe som gir MYE bedre eksos flow, og org manifoldene er veldig mye "plombert" pga mye skarpe bøyer og knekker. hvertfall på en Alpina B8 så var det noen som fikk en effekt økning på rundt 40hk etter å ha montert grenrør og anna eksos hele veien bakover. grunnen til så høy effektøkning er at på B8'n så er det enda skarpere bøyer og tettere manifolder noe som plomberer veldig. nå er det en stund sia jeg så på det forumet med benkinga, men kan se om jeg finner det igjen. og grenrør til M60 motorene er DYRT. koster vell 16 store lapper hos schmiedmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...