Gå til innhold

"Hemmelige" funksjoner i Bordcomputer på E46


quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fant en oppskrift på hvordan å komme inn i deler av datasystemet på min E46. DVS finne de utvidede funksjonene til bordcomputeren via kilometertellerens plassering.

Det finnes 21 forskjellige ekstra funksjoner og faktisk blant annet avlesing av feilkoder via kilometertelleren.

Der finner en blant annet digital turtallsmåler, mer presis digital fatsmåler, drivstoffmåler ned til desimalen, hvor mange liter drivstoff bilen har forbrukt siden siste service etc. ++++++

Så bare lurer på om noen andre har prøvd dette også og om det er det samme på E39? For har veldig lyst å teste det på en E39 også men ikke sikker på om jeg tør å bruke samme metoden der.

Går i grunnen bare utpå å bruke nullstilleren til dagskilometermåleren i forskjellige intervaller.

Noen som har testet dette og da spesielt på en E39???

På forhånd takk fooo deee.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da gammelt nytt :P

Har på min 03 også med IKE speedometer (Stor kjørekomputer).

Fattern sin 98 har noe lignende, men der har jeg bare tatt speedometer+lampe testen. Men er flere menyer man kan velge i, men en god del mer avansert der.. På min er det fra 1 til 21, på hans var det 1.1 1.2 2.2 2.1 osv.. mange forskjellige, så jeg turte ikke trykke på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjer vis jeg tar software Obc reset`?`vil airbag lampen min som alltid lyser slutta og slikt da?

Det blir det samme som å koble av batteriet. Det vil forsvinne men systemet vil igjen registrere feilen etter en stund. tipper du har en dårlig kabel til beltestrammesensoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gått inn på den menyen. Det er tall frå 1-21. Stopper på 19, venter til det står off og trykker deretter på knappen igjen. Det skjer ingenting. Får heller ikkje tilgang til batteri menyen. Det var irriterande. Koffor funka det ikkje på min bil?(e46 320d 2001)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gått inn på den menyen. Det er tall frå 1-21. Stopper på 19, venter til det står off og trykker deretter på knappen igjen. Det skjer ingenting. Får heller ikkje tilgang til batteri menyen. Det var irriterande. Koffor funka det ikkje på min bil?(e46 320d 2001)

trykker du med engang etter "off" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du har trykt når den er på Log off må du umiddelbart trykke engang til. Det hele skjer på rett under et sekund så du må være kjapp. Da vil du være i menyen og du kan f.eks trykke deg til 6. Da vil du komme inn i drivstoffmenyen. Den har 3 undermenyer. For å komme ut igjen hvor du kan velge mellom alle holder du samme knapp inne engang til og du vil være tilbake. Under 1 og dens undermenyer leser du av feilkoder hvis det er noen lagret. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er til E38. hr også testet denne på E39 og det virker der også. E38 og 39 har samme speedometer.

http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm

denne er for E38 og E39. det er ikke helt likt på E46. så denne linken vil ikke hjelpe de med E46.

dette virker også bare på E39 med den største OBC. har speedometeret i E39 bare 1 bryter til og resette trip teller så går det ikke. har du 2 bryter. en til trip teller og en til check kontroll så går det.

denne er det på.

xeylj37smi1raa8po2mm.jpg

denne er det ikke på.

a60osu05ph6zxkb9t6s7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...