Gå til innhold

Team Bajas E30M3 S62 vt1-560 HAVARI!! ny motor noen??


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Joakim e30 skrev:

Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben.

Då bør ein vel skifta olja minst ein gang til ette ein ha tappa ut dieselen? Aldri høyrt om detta her før, so eg blei litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RF91 skrev:

Då bør ein vel skifta olja minst ein gang til ette ein ha tappa ut dieselen? Aldri høyrt om detta her før, so eg blei litt nysgjerrig :P

Som kjent legger alltid vann/kodens seg i bunn av diesel. Tapp dieselen og fyll olje på motoren mens bånn plugen er ute bare for å flushe igjennom. Bruk billig olje. Kjør motor varm på oljen du har fylt etter diesel vask å tapp denne så bytter du til olja du vil kjøre med. Bør være kvitt all kodens da. Vi har til og med starta biler med diesel for å vaske pga for sløvt vedlikehold så olja er tykk grøt. Dette er snakk om dieselmotorer i buss og lastebil men alt er jo likt som personbil bare over dim :P

 

 

Ville kjørt motoren varm å tappa olja da. Også evt latt den kjøle seg ned å fylt opp med diesel for å gjøre reint inni. Bare så du er obs på det så la motoren kjinne uten å starte litt før du starter etter du har hatt diesel på. Da diesel ikke har veldig god smøre egenskaper. Gjort dette på flere biler på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel på en S Motor?  er du sikker på dette? merker jeg ble litt skeptisk til dette hehe.
Tenkte kanskje å kjøre en sånn rens på boks følte det var litt mer trygt :P

Ellers så er bilen så godt som klar utenom litt småting::

13329538_10154185953234134_5564209157337

 

Fangeren ble jo litt snål nå som ikke IC var der men men nok kjøling i hvert fall

13323654_10154185953239134_9994275122635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dirty skrev:

Diesel på en S Motor?  er du sikker på dette? merker jeg ble litt skeptisk til dette hehe.
Tenkte kanskje å kjøre en sånn rens på boks følte det var litt mer trygt :P

Ellers så er bilen så godt som klar utenom litt småting::

13329538_10154185953234134_5564209157337

 

Fangeren ble jo litt snål nå som ikke IC var der men men nok kjøling i hvert fall

13323654_10154185953239134_9994275122635

Ikke noe farlig og ha på diesel så lenge du ikke starter med det. Vi har faktisk blanda 50/50 olje diesel på biler på jobben. Og varmkjørt på tomgang. Dette pga 200.000km mellom oljeskifta på et par biler/busser. Du tenker på kondensfjærner til olja? Jeg ville heller prøvd og varmkjørt motoren skikkelig å bytta olja igjen. Noe du sikkert har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...