Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Glem Audi S6... 0-100 Km/t på 4,6 sekunder er patetisk i denne sammenhengen. Det er også 0-100 Km/t på 4,2 sekunder for Audi S8. BMW F10 M5 er midt på treet med 4,4 sekunder 0-100 Km/t. Skikkelig morsomt blir det først under 4 sekunder blank 0-100 Km/t.

Panamera Turbo S klarer disiplinen (offisielt) på 3,8 sekunder. Porsche 911 Turbo S gjør unna 0-100 Km/t på 3,3 sekunder. Ferrari 458 Italia er i samme liga, men ikke fullt så hurtig... 3,4 sekunder 0-100 Km/t. Det interessante i denne sammenhengen er selvfølgelig at Ferrari 458 Italia kun er 0,4 sekunder hurtiger 0-100 Km/t enn familiebilen Panamera Turbo S... :wink:

Selvfølgelig er 0-100 Km/t ganske uinteressant i den store sammenhengen, men et eller annet skal man jo måle på og når forholdene ellers er identiske for alle bilene er 0-100 Km/t like godt som mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henviste bare til testen som slo fast at audien brukte 3.6 sekunder til 100 jeg Fredrik.

Forøvrig synes jeg kanskje uttrykket "patetisk" blir noe misvisende når vi snakker om biler som alle gjør 0-100 på rundt 4.5 sekunder...

Og blir det virkelig bare morsomt når bilene gjør 0-100 på under 4? Kunne sikkert hatt det gøy med alle sammen jeg :lol:

Det er nok andre aspekter enn ytelse som avgjør prisen på en modell.

Aston Martin er jo rådyrt uten at de dermed er så veldig spreke jf. med porsche og diverse S og M modeller...

Det at panamera turbo holder følge med en 458 til 100 er nok mye grunnet firehjulsdrift.

Derfra og oppover er det nok bye-bye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt enkelt ikke noe på at en Audi S6 kun bruker 3,6 sekunder 0-100 Km/t. Det er fantasitall for en bil som veier 1970 Kg og kun har 420 HK. Audi oppgir da også mer edruelige 4,6 sekunder for disiplinen.

Ferrari 458 Italia er fantastisk og så uendelig mye mer sexy enn enhver Porsche 911. Porsche 911 Turbo S (530 HK) og ikke minst 911 GT2 RS (620 HK) er teknisk allikevel helt spitzen klasse. Ferrari 458 Italia er tett på, men mangler stadig det siste lille for å ta Porsches snart 50 år gamle mesterverk. Porsche Panamera Turbo S konkurrerer ikke direkte med 458 Italia, men det er morsomt at den som en to tonn tung familiebil ikke er direkte treg i forhold... i motsetning til F10 M5... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Panamera S raskere enn M5 fra 100-200?

En ting er jo hva fabrikanter oppgir, jeg synes personlig at faktiske tester er mer interessante.

Den Audi S6`en som Car&Driver testet gjorde vitterlig 0-100 på 3.6 sekunder. Så kan man jo spørre seg om det er en bil Audi har "tuklet med" i forkant av testen.

"Press cars" er forøvrig et subjekt behandlet i detalj av Chris Harris på Jalopnik - verdt en lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem Audi S6... 0-100 Km/t på 4,6 sekunder er patetisk i denne sammenhengen. Det er også 0-100 Km/t på 4,2 sekunder for Audi S8. BMW F10 M5 er midt på treet med 4,4 sekunder 0-100 Km/t. Skikkelig morsomt blir det først under 4 sekunder blank 0-100 Km/t.

Dette Fredrik, dette blir for dumt å si #-o At biler og især familiebiler som gjør ned mot fire sekunder til hundre blir patetisk og uinteressant henger ikke på greip. Som erfaren bilmann så var det ikke deg jeg hadde ventet slikt dumsnakk i fra, jeg regner med at jeg har missforstått dine uttalelser. Det at det i dag finnes firedørs sedaner på oppunder 2 tonn som holder mer en godt nok følge med det ypperste av superbiler er ikke så rent lite imponerende og vitner om fantastisk ingeniør arbeide og konstruksjons nivå

Jeg tror helt enkelt ikke noe på at en Audi S6 kun bruker 3,6 sekunder 0-100 Km/t. Det er fantasitall for en bil som veier 1970 Kg og kun har 420 HK. Audi oppgir da også mer edruelige 4,6 sekunder for disiplinen.

Her er jeg mer enig med deg, jeg velger å forholde meg til de offisielle talla da jeg ikke har trua på både S6 og M5 målingene Car and Driver gjorde. Men det som BMW burde være obs på nå er kommende RS6, denne tror jeg kommer til å bli bøs. Jeg vil si at i dette segmentet så er det Audi,BMW og Porsche som virkelig sloss for æren. Mercedes AMG blir litt oversett i dette tilfelle da motoriseringens dems minner mer om det "de tre store" (GM, Ford og Chrysler) holdt på med i sine muskelbiler på slutten av 60 tallet. Vanvittige motoriseringer som går som svarte helvetet rett fram men sliter i svingene og med veigrep (sammenlikning satt på spissen)

Men BMW sitt tilsvar kommer forhåpentlig vis i nye M6 GC, og da får nok pipa hos Porsche og Audi (og til å med kanskje hos deg) en litt annen låt :wink: M5 er kanskje tung og treig i forhold til Panamera S, men du så mye mer lekker denne tyngre og trenge bilen er å se på og du å mange motorjournalister som kaller den "verdens beste bil". Panameraen er kanskje bittelitt raskere til hundre (forskjellen er ikke en gang merkbar) men ikke er den raskere rundt en bane og ikke er den raskere over 100 og jaggu har ikke M5en høyere toppfart...så med rette så kan jeg si: Panamera S har ikke en sjanse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Panamera S raskere enn M5 fra 100-200?

En ting er jo hva fabrikanter oppgir, jeg synes personlig at faktiske tester er mer interessante.

Den Audi S6`en som Car&Driver testet gjorde vitterlig 0-100 på 3.6 sekunder. Så kan man jo spørre seg om det er en bil Audi har "tuklet med" i forkant av testen.

"Press cars" er forøvrig et subjekt behandlet i detalj av Chris Harris på Jalopnik - verdt en lesning :)

Absolutt... og temaet "Press Cars" er interessant. Utfordringen når det gjelder Audi S6 er at to tonn fordelt på kun 420 HK er for mye til skikkelige ytelser. Porsche Panamera GTS har 430 HK og klarer 0-100 Km/t på 4,5 sekunder med 4x4. Når det gjelder effekt og tyngde er disse bilene absolutt sammenlignbare. Panamera Turbo S har imidlertid hele 120 HK mer... og selvfølgelig... Panamera Turbo S er hurtigere på en stående kilometer enn F10 M5. BMW´en henter aldri inn igjen det forspranget Porschen opparbeider seg 0-100 Km/t... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Panamera S raskere enn M5 fra 100-200?

En ting er jo hva fabrikanter oppgir, jeg synes personlig at faktiske tester er mer interessante.

Den Audi S6`en som Car&Driver testet gjorde vitterlig 0-100 på 3.6 sekunder. Så kan man jo spørre seg om det er en bil Audi har "tuklet med" i forkant av testen.

"Press cars" er forøvrig et subjekt behandlet i detalj av Chris Harris på Jalopnik - verdt en lesning :)

Utfordringen når det gjelder Audi S6 er at to tonn fordelt på kun 420 HK er for mye til skikkelige ytelser.

Spørs vel litt i hvilken sammenheng man ser det... må i så fall være i forhold til en veyron.

Den nye S6`en flytter seg nok greit den fredde 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... die hard BMW kidsa suger på labben. Trist at en slik Porsche blir stjålet... bestillingsverk.

Enda mere lavmål? Selvsagt så forsvares BMW på et BMW forum, hva er egentelig hensikten uansett med en Porsche dyrkende tråd på ett BMW forum. Er så mange her inne som blir provosert av dette og jeg ser heller ikke meningen med å skulle føre en normal diskusjon når du åpenbart har på forhånd bestemt deg for at Porsche er best.

Du legger ut i det vide og breie om at alt under 4 sekunder til hundre er dårlig og at sedaner med over 430 hk ikke er imponerende nok, men hva vet du om dette. Du har da aldri en gang vært i nærheten av biler som yter dette vi snakker om men likevel så uttaler du deg som en ekspert.

Enten så kjører du tvert over med hovmodene holdninger eller så går du tom for argumenter og lar være å svare virker det som. Jeg beklager at jeg blir personlig og useriøs Fredrik, men du provoserer meg veldig noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp litt av når det gjelder BMW kjære navnebror. Jeg elsker BMW, men det finnes andre interessante bilmerker også... f.eks Ferrari og Porsche. Slik jeg ser BMW er bilmerket verdens beste kompromiss. Ingen andre bilprodusenter kan som BMW bygge alminnelige biler med en like stor dose sportsbilkrydder... og det smaker bare fantastisk. Litt mer sofistikert og elegant blir det med ekte sportsbilkrydder, men sånn til daglig er BMW´s alternativ det beste... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med litt leven Fredrik!

En ting imidlertid, en ting er oppgitt effekt og rene tall.

En annen er de faktiske.

Når det er sagt, jeg kan ikke klare å tro på de fantasitallene som Auda'n klarte å frembringe.

Historisk sett er Auda svært optimistiske ifht egne verdier på papiret.

Og riktig nok, Auda kan ikke og skal ikke overgå Porsche, så blir spennende å se om hvordan VAG vil posisjonere Auda nå når Porsche kommer inn i stadig flere nisjer.

Vil anta at de vil forsøke å ta entry level motoriseringene, hvorav Porsche vil ta seg av 250+ hk kategorien.

Vil det være et fornuftig greie tro?

Hvordan ellers vil de løse dette?

Når det er sagt, VAG kommer til å vokse i markedsandeler og annet fremover, det gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...