Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes at Mazda designmessig har skutt en innertier med den nye Mazda 6. Designet er klart østlig inspirert, men på den gode måten. Bløte kurver, men allikevel fresh og interessant. Skyactiv-D motoren er også innovativ. Kanskje ikke så mye når det gjelder effekt, men gangkulturen er derimot enestående for klassen. Med et kompresjonsforhold på kun 14:1 er dieselmotoren nesten å betrakte som en bensinmotor. Maksimalt turtall er da også relativt høye 5200 rpm. Rekkefireren på 2191 cm3 yter 175 HK ved 4200 rpm og 420 Nm ved 2000 rpm... :)

http://www.dinside.no/904068/provekjort-nye-mazda-6

1ka6szzvjlqlbmscxw5m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden leses med stor interesse. Jeg er stort sett inne og leser hver dag, så jeg tenkte at det var på tide å tre frem fra skyggene. Mine preferanser er Mercedes-Benz, BMW og Porsche, så da finner jeg mye interessant her. Jeg hadde gleden av å eie en W201 med 2,6-literen; en fantastisk bil, selv om den var fra 1990. Jeg savner blant annet motorlyden og kvalitetsfølelsen. Verden går selvsagt fremover, men E34, W201, W124 og W126 kan nok fortsatt måle seg med dagens biler på en del områder.

Det er for øvrig trist å se at rekkesekseren blir stadig mer utilgjengelig. BMW begynte å gå i feil retning da E90 ble lansert. 320i ble plutselig en kjip og helt ordinær bil. Dersom BMW hadde gjort et helhjertet forsøk, så tror jeg at de hadde klart å lage økonomiske rekkeseksere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å få frem også.. Pluss at den kan jeg å skru på :D

Satt opp en liten sammenlignet her, kan liksågodt legge den ut.

E34

- 8000,-

- Må bytte diff

- 5 timer unna

- Automat

- Enkel å skaffe billige deler til

- 22 år gammel

- Dyrere i drift enn mersja?

- Rekke 6

- Sedan

W123

- Selges til høystbydende over 4000,-

- Starter ikke (forsøkt fikset uten hellav eier)

- Stått i 7 år

- 2 timer unna

- Værre med deler (?)

- 4 (?) trinns manuell

- Dyr i drift

- Rekke 4'r

- Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden leses med stor interesse. Jeg er stort sett inne og leser hver dag, så jeg tenkte at det var på tide å tre frem fra skyggene. Mine preferanser er Mercedes-Benz, BMW og Porsche, så da finner jeg mye interessant her. Jeg hadde gleden av å eie en W201 med 2,6-literen; en fantastisk bil, selv om den var fra 1990. Jeg savner blant annet motorlyden og kvalitetsfølelsen. Verden går selvsagt fremover, men E34, W201, W124 og W126 kan nok fortsatt måle seg med dagens biler på en del områder.

Det er for øvrig trist å se at rekkesekseren blir stadig mer utilgjengelig. BMW begynte å gå i feil retning da E90 ble lansert. 320i ble plutselig en kjip og helt ordinær bil. Dersom BMW hadde gjort et helhjertet forsøk, så tror jeg at de hadde klart å lage økonomiske rekkeseksere også.

Det er jeg helt enig og takk for hyggelige ord. Artig også at du er en av de få som har hatt en W201 190E 2,6. Den må du gjerne fortelle litt mer om... gjerne med bilder også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2owgl5he]En deilig halvtime: http://www.reelhouse.org/mos/urbanoutlaw/

Får du ikke lyst på klassisk Porsche av denne, får du det aldri....

Hehehe... jeg har sett filmen før, men den er like fantastisk hver gang. En dag skal jeg ha en klassisk 911 Carrera Coupé igjen. Kanskje bør man først få tak i en 944 Turbo S før de alle sammen ender opp som banebiler?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik! Kamerat ser på bil, og står fast mellom to. Har du noen innspill? ;)

W123 230 vs e34 m30b35

Ingen av bilene er i god stand, dyre, eller noe spesielt å se på..

Jeg er litt enig med Wicky der. Hvis ingen av bilene er verdt å ta vare på og/eller har samlerpotensiale bør du kjøpe den som gir mest bang for the buck... altså BMW´en. Deletilgangen på billige deler til BMW er også vesentlig bedre enn til Mercedes-Benz... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at dere spør... nei nå begynner dessverre slitasjen på bilen å melde seg. Nå må bl.a de store bakre svingarmsforingene skiftes. Dette er ikke helt overraskende etter 312000 Km, men allikevel kjedelig når det først dukker opp. Del nr. 4 på dette bildet. De store fremre foringene på bærearmene foran er også ferdige. Ergo må begge bærearmene foran skiftes (for annen gang i bilens levetid). Brekket virker heller ikke skikkelig og må sjekkes ordentlig. Et par bremseslanger foran må byttes, men dette er bagateller i den store sammenhengen. Rust er det derimot overraskende lite av på bilen og dette betyr at bremserørene bakover er fine og hele. Har noen et par gode tips vedr. hvordan man sparer tid når de store bakre svingarmsforingene skal skiftes?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...