Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Det er for øvrig trist å se at rekkesekseren blir stadig mer utilgjengelig. BMW begynte å gå i feil retning da E90 ble lansert. 320i ble plutselig en kjip og helt ordinær bil. Dersom BMW hadde gjort et helhjertet forsøk, så tror jeg at de hadde klart å lage økonomiske rekkeseksere også.

Jeg er veldig eing i det du sier ang BMW og det stadig minkende utvalget av rekkeseksere, der her vi samme synspunkt. Men jeg føler for å ta "Chris Bangle genersajonen" litt i forsvar også, da ikke alle ser de posetive med disse modellene. Designet rev opp i tradisjonen til BMW men jeg føler at det var også dette som måtte til for å tilføre BMW nye kundegrupper, det var jo med disse modellene BMW virkelig satte farten mot å bli verdens største premium-merke. BMW hadde et litt satt og gamelmodig design og noe friskt var det som måtte til på slutten av 90 tallet, derfor hyret BMW Bangle til å tegne E85 og E65 som begge solgte i bøtter og lass mer en sine forgjengere :) Designet var kanskje utradisjonelt og falt dårlig i smak hos entusiastene, med kjøreegenskapene ble bare bedre med disse modellene. Her førte de virkelig BMW tradisjonen videre og E9x ble lovpriset av en samlet motorpresse da den kom i 2005, med E90 så gjevnet også de værste designet seg ut også.

r7vh9rimlp7xwjvwbybm.jpg

E65 er tidenes største 7-serie med en lengde på over 5 meter, menge mener også at dette er tidenes styggeste 7 Serie. Likevel, modellen skaffet BMW mange nye kunder og gjorde særlig stor suksee i USA hvor E38 tidligere hadde slitt mot konkurrenten S-kasse sin stålsolide markedsandel

Tilgangen på sikkelige seksere var også til stede langt inn i Bangle generasjonen, E60 520I hadde sekser helt fram til 2005 og på E9x så må man ikke lengere opp en på 325 for å få en skikkelig sekser. Men etter disse modellene så gikk det bare "nedover" vil jeg si og i dag så er det bare tragisk, 3 serien har kun to seksere til gjengelig og begge koster skjorta :(

glycgjvj0xsumhhkqi9i.jpg

E60 rettet opp litt av "galskapen" fra E65, men er likevel dårlig likt i mange entusiast kretser. E60 er likevel en uhyre god bil å kjøre og kjører slik som andre biler i denne klassen bare kan drømme om, med sekser i 520en så var den en "ekte BMW" for en billigere penge også. Akkurat slik det hadde vært i mange år allerede :) Designet er veldig tidløst og modellen solgte bra helt ut 2010 da den ble erstattet av den mer elegante og tradisjonelle F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må jo ha samme løsning på toppene som dagens turbo V8'ere fra BMW? Bortsett fra turboene vel og merke.

[ Bilde ]

Ikke hver dag man ser den patenten ihvertfall.

tumblr_mai67anbRU1rxobalo1_500.jpg

Nei... og jeg går ut fra at du tenker på at eksosmanifoldene er i midten av motoren istedenfor på hver side av motoren... som på dette bildet. Satan for et kult eksosanlegg... :)

0qvrqwqomhf1adi8cxv6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører de som ikke likte E60/61 når den kom. Den var, som E65, utradisjonell målt mot 80- og 90-tallsepoken der designtrekkene er sært like. Disse nye modellene brøt markant med sine forgjengere med mye konkave og konvekse flater, noe man også se på øvrige modeller utover 2000-tallet.

For min del trengte det modningstid. Nå synes jeg det er svært stilrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Nei... og jeg går ut fra at du tenker på at eksosmanifoldene er i midten av motoren istedenfor på hver side av motoren... som på dette bildet. Satan for et kult eksosanlegg... :)

[ Bilde ]

Stemmer.

Det var et lekkert eksosanlegg ja. :shock: Hadde vært gøy å fått høre lyden av noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører de som ikke likte E60/61 når den kom. Den var, som E65, utradisjonell målt mot 80- og 90-tallsepoken der designtrekkene er sært like. Disse nye modellene brøt markant med sine forgjengere med mye konkave og konvekse flater, noe man også se på øvrige modeller utover 2000-tallet.

For min del trengte det modningstid. Nå synes jeg det er svært stilrent.

Samme her, jeg var ikke begeistret for E60 i det hele tatt. Er fortsatt ikke helt trygg på E65 og E85 men E60 har så absolutt modnet med årene og fremstår i dag som både stilfull og meget tidløst til BMW design å være. E90 er litt mer tradisjonell og "kjedelig" om man kan si det sånn, men står seg meget godt i dag i forhold til F30 synes jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Nei... og jeg går ut fra at du tenker på at eksosmanifoldene er i midten av motoren istedenfor på hver side av motoren... som på dette bildet. Satan for et kult eksosanlegg... :)

[ Bilde ]

Stemmer.

Det var et lekkert eksosanlegg ja. :shock: Hadde vært gøy å fått høre lyden av noe slikt.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Harris oppsummerer bra ALT hva Audis S og RS-modeller handler om. Bloated styrefølelse og understyring.

En kollega var (med penger i hånda) og prøvekjørte RS3, men ble så skuffa over styringa at han kjøpte en E60 520i istedet. En bil med mye skarpere kjøreegenskaper ifølge ham.

(Han bytta senere denne i en Porsche 996 C4S. Der fikk han alt :) )

Tipper M-modellen kommer til å gå rimelig bra :) (Men 1M Coupe må så vidt jeg kan skjønne være en penere bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":25n1gaqi]Chris Harris oppsummerer bra ALT hva Audis S og RS-modeller handler om. Bloated styrefølelse og understyring.

En kollega var (med penger i hånda) og prøvekjørte RS3, men ble så skuffa over styringa at han kjøpte en E60 520i istedet. En bil med mye skarpere kjøreegenskaper ifølge ham.

(Han bytta senere denne i en Porsche 996 C4S. Der fikk han alt :) )

Tipper M-modellen kommer til å gå rimelig bra :) (Men 1M Coupe må så vidt jeg kan skjønne være en penere bil)

Det skal ikke mye til for at noe skal bli finere enn en F20 hehe.

Men Chris harris oppsummerer det perfekt, Audi er ikke for de som vil ha det morsomt i bil.

Har aldri hatt respekt for VAG og auda, tydeligvis ingen grunn til å endre på det inntrykket.

Med Launch control, 4Wd og mer effekt ble auda straffet, tall er ikke alt, noe denne videoen visste perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...