Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan skattereglene for utleie er, om man har bodd x antall år i leiligheten på forhånd? Jeg har en del ubrukt egenkapital, og kan godt tenke meg å beholde leiligheten når jeg kjøper meg noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er bil i stor grad en aural opplevelse. Motorlyden er svært viktig.

Jeg sliter med å finne noe som slår Ferrari sin flate 12`er i testarossaen.

Bilen utvikler 390 hester og dreiemomentet ligger vel midt på 400-tallet et sted...

Dette holder til svært hyggelige ytelser. 0-100 går på 5.8 sekunder, 0-160 på 11.2 og toppfarten ligger i området 290...

Følgende klipp gir meg våte øyekroker, og illustrerer hvor overlegne lydmessig Testarossaene er til de nyere V8`erne i F430 osv.

Spol til 2:48 og nyt.

This is the sound of ferrari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatt og avgifter lar vi ligge i denne tråden. Jeg vet ikke om noe som er mer kjedelig... :roll:

Jeg er ikke så begeistret for lydbildet til eldre italienske sportsbiler. Det bråker betydelig mer enn det går for å si det på den usofistikerte måten. Der er en gammel 911 langt mer interessant. Den både høres og er mer effektiv på alle måter. Tilsvarende med de fleste eldre amerikanske biler. Det er mye motorvolum og krefter, men spesielt effektive er de ikke til å få omgjort kreftene til bevegelsesenergi (som jo er poenget i en bil).

Nyere italienske sportsbiler derimot... som f.eks 458 Italia er en helt annen skål. Vel... det finnes unntak fra gamle dager også... 288 GTO er ikke så dum... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er en 288 GTO noe mer stillegående enn en Testarossa da fredrik?

Sjekket ut aksellerasjonsvideoer på youtube av 288 GTO og 458, og må medgi at jeg ikke synes de rekker testarossa til under tåneglene engang 8) Hylet fra flat-12`ern er bare ren sex 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd er viktig!

Skulle gjerne sett at neste BMW var en bensin igjen, den nye N20 virker smått genialt, dessverre kun en 4'er med sneglehus, men idag er det det minste ondet.

Personlig syns jeg den nye M6/M5 skuffer lydmessig.

Liker mye bedre 1M, en fantastisk morsom bil, jeg håper å erverve meg en vakker Mai dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye Audi s8 (test her) virker også som ett spennende kjøretøy. Stusser litt på at den skal være raskere en M5 og panamera turbo i starten, siden den har omtrent likt med hk og veier ikke noe mindre.

Ser Audi kommer med mye kult på den motorsterke siden fortiden, og med nye 40-60 delingen deres går det kanskje ann å de med seg rundt svingene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt på at den skal være raskere en M5 og panamera turbo i starten, siden den har omtrent likt med hk og veier ikke noe mindre.

Jeg stusser også litt på det samme, henger ikke helt på grep liksom. Men Audi er absolutt i skuddet om dagen, de kan virkelig sine ting :) Det er jo her BMW skulle hatt en syk versjon av F01 som konkurrent men BMW har visst latt det gå tradisjon om å overlate akkurat dette markedet til MB og Audi :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe å lure på... journalisten tar ganske enkelt feil (iallefall hvis poenget er å sammenligne med den hurtigste Panamera modellen). Porsche Panamera Turbo S klarer offisielt 0-100 Km/t på 3,8 sekunder. Det er 0,4 sekunder (eller nesten 10%) hurtigere enn den nye Audi S8. På dette nivået er 0,4 sekunder temmelig mye og hvis vi legger til at Panamera Turbo S har blitt målt ned mot 3,6 sekunder forstår man bedre hvor hurtig denne bilen egentlig er. Audi S8 har ikke en sjanse... :)

Det er verdt å legge merke til at Porsche Panamera Turbo finnes i to versjoner... med og uten "S". Panamera Turbo har 500 HK og Panamera Turbo S har 550 HK. Det er Panamera Turbo S som virkelig slår bena av konkurrentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvordan dere leser testen.

S8 er dermed en av de kjappeste med fire ringer i grillen noensinne. Av dagens modeller, kun slått av supersportsbilen R8 med den største motoren. Av konkurrenter med noenlunde tilsvarende plass er det ingen som holder følge. Man må opp på Porsche Panamera Turbo for å tangere akselerasjonen. Det koster til gjengjeld 350.000 kroner ekstra.

Står vel ingen steder at den er raskere?

Hadde forøvrig ikke vurdert Porschen et sekund om jeg hadde hatt valget. S8 er lekker. =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt klart ikke det og årsaken er ganske innlysende. Hvorfor i alle dager skulle VAG ødelegge det markedsmessige fundamentet for Panamera kort tid etter at de har kjøpt Porsche? Panamera Turbo S koster tross alt Eur 168.987,00, mens Audi S8 koster Eur 111.900,00 i Tyskland. Hvem vil betale en halv million kroner ekstra (eksl. norske avgifer) for en Panamera Turbo S hvis den ikke er hurtigst. Når det gjelder Panamera Turbo S handler alt om å være best og hurtigst. Den er tross alt den stygge andungen og alle er 100% klar over fenomenet.

En interessant test... kjør på med 1080p, full skjerm og litt lydvolum... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Car and Driver målte nyeste Audi S6 med 435 hesters motor til 3.6 sekunder to 100 :shock:

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

Skulle derfor ikke forundre meg om S8 parkerer Panamera Turbo.. Audi er virkelig på gang for tiden 8)

Over ett sekund kjappere enn de offisielle talla på S6 :shock: Det er jo ett kunststykke i seg selv må jeg si, lurer på hva slags tid de kunne fått med F10 M5 :roll:

Edit:

Ved nærmere ettersyn så har de dradd F10 M5 til 100 på akkurat samme tid som S6en, 3,7 sekunder. Men likevel, Audien har vesentlig mindre hester og jeg nekter å tro at det er veigrepet i Quattro som har æren for det hele. I såfall så hadde det vær interessant å sett hva de målte M550d (X-drive) til, da denne og S6 har identiske offisielle 0 til 100 tall (4,7 sek)

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...