Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det! Ja, synes de er fine felger. Og på ulike måter synes jeg de funker bra med både kastestjerner og turbiner, men de er også litt kule uten deksel i det hele tatt. Jeg synes egentlig sorte felger er fyfy, men Cecotto kom jo med kullsvarte felger originalt, så de, M5 E34 og Fuchs til Porsche er unntaket. :)

Har turbindeksel også, men mangler dessverre senterdekselet. Har kjøpt et sett som er 3D-printet, men kvaliteten er ikke helt hvor jeg vil være. Må lime på noen ekstra fjærer blant annet. Blir lakkert med dem om ikke jeg finner originale til salgs. Og etter 1,5 år "leting" har jeg enda ikke funnet til salgs.. 

Ja, det var skikkelig dritt å pusse disse felgene.. Skal ikke ta på meg å pusse slike for noen andre vertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå her, nok ein gammel tråd som vekkes til live :)

 

Bra at du fikk gang på s14 igjen.. sånne poblem er veldig irriterende,og kjipe og spore opp.

ecu,lmm og triggere er jo litt gjengangere!

Tomgangsmotor er visst også en luring, som tar knekken på ecu om den står fast.

Huske eg sleit med dårlig kontakt i ecu som førte til plutselige stopp, bl.a på vei heim fra bmwccn treff på våler, på e6 nord for oslo blei det stopp, og med 3 e30 m3 på rekke og rad i beikanten blei det saktegående kø forbi.. «følte seg kjekk» 😎 Lenge sidn heldigvis 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt å kunne kjøre uten å måtte tenke på om bilen kommer til å stoppe snart! Husker ikke hvor langt jeg kjørte uten stopp etter å byttet chipen jeg, men langt nok til at jeg er rimelig sikker på at problemet er borte vertfall. :) Sjekka jo alt mulig rart, og fant jo ingenting som var galt. 

Hehe, ja er noe dritt å bli stående slik etter veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
29 minutter siden, Larsinnj skrev:

Tenker jo å kjøre med rattet i alcantara i sommer, så da kan jeg jo naturligvis ikke ha girkule i skinn! Pernille fra Koed fikset biffen :D Ny alcantara girkule, med lys og nytt ledningsnett :)

DSC_9813.thumb.jpg.65518da915a9609455e2dc77b80f2292.jpg

Å din heldiggris 😀😀😀

Er jo sånn jeg vil ha i e28en bare med vanlig skinn ,pga rattet mitt er vanlig skinn .

De kulene der er megafine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel vanlig H-skift sikkert? Blir vel feil å kjøpe fra M3 og da, selv om jeg regner med selve kula passer. 

Om ikke har du alltids ebay. Riktig nok uten lys, men det er ganske heavy pris på den med lys. Mulig de tar ekstra fordi det er til M3. Vet det er slik på en del andre deler vertfall. 

https://www.ebay.com/itm/BMW-M-Tech-Shift-Knob-E24-E28-E30-M3-M5-M6-Genuine-Leather-Oem-Emblem-5-Speed/273204905329?hash=item3f9c480571:g:FB4AAOSw4aha8cXk

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gikk meg en tur på "barn find hunting" i dag, og jaggu fant jeg ikke et par E30er!? Riktig nok i min egen låve da :D Få se om jeg får tid til å ta den ut i morgen. Har litt annet som må gjøres samt at jeg skal på påskefest, men mulig den kommer ut i morgen. Hadde vært kjekt å fått den ut så jeg kan klargjøre den til eu-kontroll, samt kjøre den til lakkverksted for å høre på pris på lakk av div deler. 

Tror ikke det er så mye som trengs før eu-kontrollen, men skal bytte hjullager venstre foran. Det er egentlig ikke gåent, men gjengene til en av hjulboltene er revet. Så må jeg bytte ei ryggelyspære. Hadde vært kjekt om det var det eneste. Skal selvsagt få seg en liten service med bytting av olje og filter, og nye plugger. Luftfilter ble byttet i fjor, så det holder vel noen år til. Polering trenger den sårt, men tror jeg skal ha den til lakkering først og se hvor mye som blir gjort der. 

DSC_9824-Edit.thumb.jpg.69a0ca02a2bcd70669865cc19198cd11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den endelig ute av vinterlagring, et par dager senere enn jeg tenkte da jeg gikk på en liten smell på påskefest.. :P

Er som sagt noe småplukk som skal gjøres før jeg kjører med den siden den må inn på eu-kontroll først, og det har ramlet noen smådeler inn på lager i løpet av vinteren. Startet først med girkule i alcantara med lys. 

Den gamle er altså i skinn og jeg bestemte meg å bytte..

DSC_9826.thumb.jpg.42e1cab2488a8fc6872584372dfdb3c4.jpg

..siden jeg skal ha alcantara ratt, og det er litt irriterende å kjøre mens man kan vri girkula 90 grader til hver side

DSC_9827.thumb.jpg.a24aac50a43767d1ec1a262d36e5e9ca.jpg

Men å bytte girkule er jo relativt fort gjort. Sett bort fra at det kan bli litt bortheft når det har vært en eller annen gjøk her tidligere å "fikset" litt på ledningsnettet med teip, et par feite hvite kabler og to sukkerbiter.. 

DSC_9828.thumb.jpg.47b33ac591f99408e28f1756f18a0454.jpg

Så da er det jo bare å rive vekk alt dritten da. Trengte heldigvis ikke lenger enn til under askebegeret før jeg fant tilbake til de originale ledningene igjen, å fikk skøytet dem sammen med den nye ledningsnettet jeg kjøpte. Utrolig greie skjøtestykker dette. Er lim på innsiden av strømpen, så de sitter som støpt. 

DSC_9837.thumb.jpg.18f1c6e4f20dab3d414eebd4c8994f7c.jpg

Veldig kjekt å ha en kontakt å ta av om jeg skulle finne på å bytte senere en gang! 

DSC_9838.thumb.jpg.ee287ecb6d22a2463f71eca824b5e507.jpg

Tada! :D

DSC_9841.thumb.jpg.1f3e35ecc61aab160aad4f6a8d3083f5.jpg

 

Greit å ha det unnagjort. 

Det har også vært et klistremerke i bakruta på den som har begynt å gå i oppløsning. "Pow redby BMW Motorcport" 

Kult, hæ? :D 

DSC_9830.thumb.jpg.99399c215839cef6517389df7c415e4e.jpg

Nei.. Bort med seg! 

DSC_9832.thumb.jpg.8d42fe13effc179213cd1eb9c747521d.jpg

Nye plugger fikk den jo også. Skulle ha hatt en motorvask ser jeg. 

DSC_9842.thumb.jpg.771c0e6f864fede34ea6f11e013b4545.jpg

Er ganske snodige plugghull på disse motorene, så det kreves egentlig spesialverktøy for å bytte plugger på dem. Samme på M88, da det jo er samme motoren med to ekstra sylindre. Verktøyet koster flesk, så jeg utnyttet et ledig øyeblikk på jobb å fikk dreid en egen kopp. 18mm langkopp dreid ned så den har veldig tynne vegger. Er vel 17,5mm plugger tror jeg. 

DSC_9843.thumb.jpg.ab9a30fdeaf9a2545a0402d784e32da5.jpg

Byttet olje og filter i dag også, men tok ikke bilder av det. Lite å ta bilde av og det så ut som regnet var på tur, så ville komme meg under tak til den tid :) Bytte ratt og hjullager nå så er det bare å håpe de har ledig time til pkk snart. :D

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ja! :D Ja jeg synes også de er veldig kule biler. Har faktisk vurdert å selge den da lysten på noe annet også har vært tilstede, men det sitter veeeeeldig langt inn.. Så det blir nok å beholde den tenker jeg. 

Tenkte egentlig å bytte hjullager på den i dag, men det har regnet ganske bra så gadd ikke å begynne med det. For ja, den står faktisk ute! Grunnen til det er at jeg har fått en ganske heftig oljelekkasje på A8en de siste dagene, og da det allerede har blitt en gigantisk oljeflekk på garasjegulvet så vil jeg at den skal stå der til jeg har fått fikset den lekkasjen. Bytta toppdekselpakning på den i dag, men er en slange som her helt kake i tillegg, så må gjøre det opp igjen når jeg har deler. 

Snedige motorer dette også. 5 ventiler pr. sylinder faktisk. 

DSC_9846.thumb.jpg.84241102a5de0091228687a642a26b2b.jpg

Måtte jo ta noen bilder av M3en med det samme jeg holdt på :D

DSC_9850.thumb.jpg.b827ec10f0a0860940bd989351c7a411.jpg

DSC_9854.thumb.jpg.2008a31cbb7198c1dd32ebc02babe28f.jpg

Her vises et par av grunnene til at jeg skal ha den til lakkering i løpet av sommeren. Flasset på kanten av bagasjelokket, og øverst på bakskjermen. Har også subbet i hjulbuene, så det skal fikses, samt at bakfangeren skal lakkes. Spørs litt på hvor mye det koster. Lakk er dyrt.. 

DSC_9858.thumb.jpg.677a5eeffa555b01b88c59d4921ab7c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...