Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg så det lå noen felger bak der. 20" er det som passer best på disse A8 selv har jeg 6 stk av slike Audi. Helt nydelige biler og kjøre og slipper rust, og quattro systemet gjør så man kommer frem nesten over alt... 

Grommeste jeg har av disse er en 2002 A8 W12   den er i en klasse for seg selv...  Man får Kaw sett som senker 60-30 tror jeg det var, da blir det fin senk på disse.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W12 motoren er sikkert frisk ja. Noe framtung kan jeg tenke meg. Min er en 2.8 V6 bensin med 193hk, og det er jo en av de minste motorene du får i dem så den drar ikke akkurat skinnet av kaldgrøten, men som bruksbil gjør den nytten sin. Lurer på å ettermontere hengerkrok så den blir litt mer praktisk :) 

Dukket opp et par bilder av M3n på facebook etter jeg var på et lokalt Cars and Coffee og gitt :)

60358380_1189869261195793_8110912637459496960_n.thumb.jpg.ceddba526ee255995f643e9c7674c362.jpg

60082316_1189869114529141_257874084174495744_n.thumb.jpg.7fd89d32f7e1038a1f95c794a0cc447c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Søsteren min har en Ford Kuga som hun ratter rundt i, så Audien min er naturligvis på utlån til henne. Havarert dieselpumpe i den. Dermed funker M3n som bruksbil i all slags vær og vind inntil videre. :)

IMG_0766.thumb.JPG.21bdf9fedeecf04ee402247e8b388aa2.JPG

Den fikk seg en vask og litt flaggpynt til grunnlovsdagen også :)

DSC_9921.thumb.jpg.48f8525b0f7f8b4d6c5c0f6b260b20ca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en haug med deler til den over tid nå, men det er sveisinga som stopper meg på den. Må ha noen til å gjøre det for meg, men det blir nedprioritert gang på gang.. Men m tech 1 blir det nok ikke når den kommer på veien igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Seint svar, men takk for det ja! :)

Det innlegget jeg skreiv med forden til søsteren min skulle jeg antakelig ikke skrevet. Bilen står sju stein uten bensintilførsel.. :P Stoppa på butikken en dag, og når jeg kom ut ville den ikke starte igjen. Det luktet bensin så jeg antok at den ikke fikk gnist. Etter litt feilsøking utenfor butikken ringte jeg en kompis som hjalp meg å slepe den hjem. Tok ut en plugg å sjekket om den hadde gnist, og det hadde den i massevis, og når jeg satte i pluggen igjen startet den lett som ingenting. 

Tenkte å prøve å kjøre en tur med den igjen i går, å da begynte den å gå på 2-3 sylindre før den til slutt stoppa. Startet lett, så jeg snudde å kjørte rett hjem igjen. Rygga den inn i garasjen, og der stoppet den igjen! Flaks! :D Tok av turslangen på fuelrailen for å kontrollmåle diameter for å få på t-stykke og manometer for å måle bensintrykk, og der var det helt knusktørt! Er fødepumpe i tanken og trykkpumpe ved venstre bakhjul på disse, og jeg har ikke sjekket hvilken av pumpene som er gåen. Bestilte like godt begge to, så vet jeg vertfall at de er up to date :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Stått uten bensinpumpe i godt over en måned nå. Skal det virkelig bli enda en sesong med bare venting på deler ja?? 

Har kostet på den litt andre gromdeler, som forhåpentligvis blir sendt om ikke så alt for lenge. Får håpe den blir såpass fornøyd at den bestemmer seg for å fungere en stund igjen! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snart 6 uker siden jeg bestilte bensinpumpe, GS har enda ikke fått den inn på lager enda. Synes det begynner å bli vanskelig å skaffe deler til disse nå. Var utsolgt i Norge, Sverige og Tyskland, så aner ikke hvor de skal skaffe den da. Det skulle løse seg sa de, men måtte regne med det tok tid.. 

 

Over til noe jeg synes er litt mer gøy. Dukket opp en pakke fra Koed en dag med diverse smådeler. Nye eksosoppheng, pakninger hele turen bak, samt nye muttere til grenrøret. Så da blir det en liten service på eksosen. 

DSC_9928.thumb.jpg.b6b3f31d79de5f42961b4be0d97b5b36.jpg

Og ikke nok med det! I dag banket det ei hyggelig postdame på døra som kommanderte meg ut for å løfte ut en pakke fra bilen. Den så hun seg ikke mål på å løfte ut igjen på egenhånd :P

DSC_9931.thumb.jpg.b0a285dacd3364647c24bdbd88c5aae1.jpg

Og det var jo helt greit for meg. For i pakken lå det et komplett 2x2,5" rustfrittanlegg fra Köhler Racing :D

DSC_9932.thumb.jpg.bf2e20dce4fe3660fd0a018060e313b6.jpg

Har egentlig sett meg litt lei på DTM-stussene, så tenkte i utgangspunktet å bestille med rette utblåsrør. Har sett litt på Supersprint og lignende men har hørt det kan være litt variabel passform på de, så tenkte farsken heller. Klarer da fint å leve med DTM-potter jeg :D Bare håpe bensinpumpene dukker opp snart så jeg får bilen til å gå, og får kjørt den på bukken for å bytte eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å få byttet og høre lyden. Det blir vel litt lettere å få unna avgassen vertfall, samt at man kanskje sparer noen kilo når den originale katalysatoren blir byttet ut. 

Skal klare å leve med DTM flippen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt bra eksos, grattis!

Og nå ligge veien åpen for masse sugetrim, for du har masse kapasitet nå :grin:

 

Angående bensinpumpe så må du jo bare gå for ei annen,istedet for vente på orginal ting som tydeligvis stopper helt opp.

Med litt slangejobb klare du få mange slags pumper til og passe der den orginale sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg til å få det på så jeg får prøvd det ut ja gitt! Tenkte egentlig å holde bilen ca helt originalt, men frister litt med andre kammer og carbon box f.eks :)

Ja, er vel det som blir løsningen. Snakket med GS, og pumpa er forventet på lager halvveis uti oktober, så da jo sesongen gått.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Larsinnj skrev:

Takk for det! Gleder meg til å få det på så jeg får prøvd det ut ja gitt! Tenkte egentlig å holde bilen ca helt originalt, men frister litt med andre kammer og carbon box f.eks :)

Ja, er vel det som blir løsningen. Snakket med GS, og pumpa er forventet på lager halvveis uti oktober, så da jo sesongen gått.. 

Skjønner du vil holde denne orginal ja, alternativ og montere ei midlertidig pumpe og få orginal til seinere :) Kjipt og se hele sesongen gå forbi.. som eg forøvrig er i ferd med min egen :stupid:

Kammer og karbon boks er veien og gå ja, og helst et datasprut :)

Men alt dette er jo 100% reversiblet som er greit på en sånn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...