Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

På 12.7.2020 den 23.26, Larsinnj skrev:

Lite som skjer her egentlig. Kjører M3 stort sett hver dag, og etter fjorårets mange frustrerende kjøreturer med bil som ikke vil gå som den skal ser det endelig ut til å funke som det skal! :D Og det er jeg selvsagt veldig fornøyd med. 

Det er ikke dermed sagt at ingenting skjer. Legger ut en liten teaser på en endring som forhåpentligvis er klar ganske snart. Mistankene om at jeg tok på meg et helvetes til arbeid viste seg å stemme bra, men nå ser jeg endelig lyset i tunnelen! :D

thumbnail_IMG_0323.thumb.jpg.1aad270ef3d93842cc103e3debd9839c.jpg

Er det turbiner på gang?

Hvis ja så blir det knall.

Ja det å pusse opp felg og spesielt origianfelg ,er et voldsomt styr,men ser du hadde noe å kjøle deg ned med 😀👍.

Gamle skilt er bare riktig på denne perlen .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbiner ja ☺️ De fulgte med når jeg kjøpte felgene, men var i veldig dårlig stand. Så ble full oppussing på dem og. Har pusset litt nå og litt da, så har vel brukt et års tid snart tenker jeg. Er jo bare kriker og kroker på dem, så at tar jo så helsikes med tid.. 

Ja må ha noe å kjøle seg ned med! «Hobby» nummer to det der faktisk. Lager nesten alt ølet mitt selv 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten oppgradering til F11n. Alt for mørkt til å ta bilder ute nå, men kommer vel etterhvert. Vet enkelte har sterke meninger mot sorte merker på skiltene, men jeg synes det ser bra ut. Er en grå bil med sorte detaljer, og i mine øyne er det kun rondellen som har "lov" til å være blå! :)

Dette er jo en oppgradering til 80kr, men om ikke lenge kommer det en som koster gaaaanske mye mer.. Har syntes jeg har hørt en liten raslelyd fra motoren, så bestilte meg time på Sulland for å få det sjekket. Resultatet av det er at hele registeret må byttes. Det er jo bak på motoren så motoren må ut for å få byttet det, og da blir det fort kostbart. Er heldigvis innenfor bruktbilgarantien så får tatt det på den! :D Verkstedet hadde ikke mulighet før sent i august, så da blir M3en fungerende bruksbil enn så lenge! Noe den forøvrig har vært uansett en stund nå :)

IMG_0330.thumb.jpg.7c8b1c263de20ec52c2a63da8df4412b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott F11 :) Kjipt å måtte starte eierskapet med registerbytte, men litt kjekt at det ble fanget opp før totalhavari.

Tror det skal gå an å få byttet alt på disse med motoren fortsatt stående i 🤔 Men må ned med girkassen da.

Men uansett en kostbar reparasjon. Har ikke vurdert å få byttet høytrykkspumpen i samme slengen da? Det er jo og en kjent svakhet på disse som kan bli ganske kostbart hvis den havarerer.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gått 110k nå, så virker som om det er en fordel med motorforsikring. Ærlig talt, så tar jeg det ikke så veldig tungt, da det er et godt dokumentert problem som er umulig å unngå om man er bittelitt forberedt før man kjøper bilen. De skulle klare å ta det på en dag, men satte av en og en halv i tilfelle noe skulle skjære seg, så skal snakke med de om høytrykkspumpen. Skal kjøre den inn nå på tirsdag, og gleder meg til å kjøre den igjen. Er litt annen komfort enn M3n 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11n var jo på verksted uka som var, må si meg imponert over hvor fort de jobber! Bruker en dag på å ta motor ut, bytte hele registeret og sette motoren tilbake igjen! Men etter motoren var ut viste det seg at reimhjulene til multireima var slitt, og turboen var også gåen, så det ble bestilt i ekspressfart fra Oslo. Synes nesten det er litt rart at det er såpass mye å gjøre på en bil som kun har gått i overkant av 100k. 

Når det er gåen blir jeg samtidig redd for hvilken tilstand høytrykkspumpen er i. Jeg spurte på verkstedet om det var noe de kunne sjekke, og det var det dessverre ikke. Så jeg er litt i tankeboksen om jeg bare skal kjøre den inn å bytte den og. Koster litt, men er billigere enn om den raser.. Har jo fått byttet to store utgifter på garanti nå, så vet jo at det er i orden og jeg er veldig fornøyd med bilen ellers. Så dette er en bil jeg kan tenke meg å beholde en god stund. 

DSC_0215.thumb.jpg.93960ebd969d290f9d085c2cbbeae0a7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant et par gamle bilder som var ok nok med litt redigering :) Eneste endringen er vel at jeg har gammel type skilt nå. Hadde håpet å få skrudd på turbindeksel, men har vært opptatt med alt mulig annet rart i hele sommer, så har liksom ikke hatt tid og ork til å styre med lakkering. Er ferdig med ett deksel og har grunnet de tre andre, så er jo egentlig ikke så mye jobb igjen. Men det må gjøres! 

DSC_0032.thumb.jpg.c0eb9fd95d20b8f58854571c7d2057b1.jpg

Her vistes jo faktisk klistremerket ganske godt og. Er ikke så veldig fan av store klistremerker på bilene med mindre det er full race-livery. Men svart over karbon er såpass diskret at jeg synes det funker! :) Apropos race-livery. Har faktisk vurdert å foliere bilen hvit å kjøre en sesong eller to med Warsteiner dekaler på den. Hadde vært litt kult :) DSC_0025.thumb.jpg.d6dc45b81edf70cba89703d1096b01c7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja er veldig fin tid nå, selv om det tikker nærmere mot vinterlagring for hver dag som går.

Ferrarien er vel en av de minst likte Ferrariene som er lagd, noe jeg mener er totalt ufortjent! Nå er jeg forsåvidt ikke bortskjemt med å ha kjørt så mange forskjellige av dem, men synes den er dritrå å kjøre jeg vertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Lite aktivitet her som vanlig, foruten å ha kjørt en noen mil i løpet av sommeren. Har ikke gjort stort annet enn olje og filterskift på den egentlig. Byttet lyspære i kjørecomputeren 😛 

Fikk lakkert turbin-dekslene tidlig i sommer, men har ikke tatt noen bilder av bilen etter jeg fikk montert dem. Eneste jeg har er en screenshot av en video på tur inn på et treff forrige helg. Nesten blitt redd for å treffe folk etter denne pandemien, men sannelig var det godt at det blir arrangert noe så man får kommet seg ut å hilse på folk og sett på hva andre har puslet med siste tiden! :D

Valget mellom Ferrarien jeg la ut bilder av sist, og "Ferrarien" på dette bildet blir vel relativt enkelt :D

Untitled-11.thumb.jpg.205fac93fc7c150896a14d797c30c3bc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se en liten oppdatering herifra .😊

Ikke minst at ting fungerer som det skal .

Ser på bildet der og den Volvoen og da lurer jeg på en ting ..

Hvor mange millioner 240er går det på verdens basis ?

Jeg mener dette har vært tidenes ungdomsbil fra 80 tallet og til og med idag 2021 .😅

Tenk på alle som har forsvunnet i bilcross ,ungdomsbiler osv like forbannet går der mange i trafikken idag .

Egentlig utrolig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig greit å bare kan starte opp å kjøre! 

Måtte google litt angående 240, og med nesten 2,7 millioner produserte biler kan man ha mang en festrunde før man går tom for biler å velge mellom. De har jo i tillegg en tendens til å være ganske holdbare disse gamle Volvoene. Faktisk produsert over 2,4 millioner E30er og! Trodde ikke det var så mange! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...