Gå til innhold

E30 M3 Cecotto 180/505 + F11 side 20


Larsinnj
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd med både rent vann og surfex i 1:20, men på de verste plassene ble det ikke bedre. Er egentlig redd det er for ille til å reddes helt, men skal prøve med rens laget for formålet før jeg gir meg. Det er ikke verre enn at det kan brukes slik som det er nå heller, men vil jo gjerne ha det enda litt bedre :)

Takk for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest gjennom tråden din og det er jaggu litt av en bil du har her.😀

De første bildene på tråden er jo som tatt fra Autobørsen /Motorbørsen med Tsv Hockenheim.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg satt og leste bruktbilblader med akkurat sånn bil som dette og drømte meg bort .

E30 med Tsw var jo perfekt på denne tiden .

Liker og at du tar vare på retrohjulene .

Er jo når jeg ser e30 m3 at jeg skjønner at folk lå eller ligger flate etter dem.

De er jo simpelthen sykt sykt råe .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, såpass ja? Takk for det :D

Hehehe, ja de første bildene her har en litt sånn old school vibe over seg. Det var bildene som ble brukt i annonsen på blocket, og de eneste bildene jeg hadde sett av bilen før jeg dro å så på den. Det tok vel en uke eller to fra jeg snakket med selgeren og hadde bestemt meg at jeg skulle ha bilen, til jeg fikk organisert turen nedover. Så du kan tenke deg hvor mye jeg satt å sikla over de bildene den tiden :)

Ja har for vane å ikke selge slike ting. Jeg bor jo på gård hvor det ikke er noen dyr, så jeg sliter liksom ikke med plassmangel i forhold til andre som kanskje har bare en liten bod til å lagre ting på. Det gjør ting litt lettere. 

Ja, jeg synes de er dritfeite! Var en kamerat av søsteren min som hadde en rød en for lenge siden. Jeg var vel muligens rundt 10-12 år når han hadde den. Nevnte søster hadde en sort E30 m-tech 1 som jeg også syntes var veldig feit, men den røde M3n var liksom litt i en annen liga. Så jeg har gått å hatt lyst på en slik siden da, og fant ut at jeg bare måtte kjøpe en, for prisene var da godt på tur oppover. Om jeg ikke hadde kjøpt når jeg gjorde hadde det sannsynligvis aldri blitt noe av heller. 

Han med den røde M3n angrer vertfall i dag på at han solgte sin. Tror den gikk for mellom 80 og 90.000kr den gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke handlet, eller gjort noe med bilen siden sist, men har kjøpt diverse som bilen kan nyte godt av etterhvert. 

Det er blant annet en rensemaskin, sånn at tepper og slikt får seg en grundig rens. 

Jeg har også handlet et sandblåsekabinett. Har jo mye smådeler som skulle ha vært fikset på, så isteden for å sende alt bort er det nesten billigere å kjøpe kabinett å gjøre det selv. Har ikke fått testa det enda da jeg mangler ei luftkobling, og blåsemiddel. Har kjøp glass som jeg tenkte å blåse med. Verdens beste kvalitet er det jo ikke, men tipper det duger til mitt bruk :)

DSC_9797.thumb.jpg.d0825df00f68180a1b4815a8f8bbf4f9.jpg

Blåse litt på denne stakkaren kanskje? Hadde vel fått plass til hele bilen i skapet etterhvert da.. Har store planer om å lage et lite verksted her hvor den står, men av diverse grunner har jeg ikke begynt på det prosjektet enda. Det blir mye jobb! 

DSC_9798.thumb.jpg.983ce3bc328825640dd37daea4a059bf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må man jo ha å sysle med mens bilen står til lagring. Tenkte derfor å ta en liten shine på Throwing Star dekslene til M5 felgene. 

Det var jo som dere ser på høy tid. Et av dekslene var helt jævlig irret, mens ett var egentlig veldig bra. Hvis jeg skal tippe så tror jeg tre av dekslene har vært lakket tidligere, for de var ganske bra irret, samt at lakket satt relativt dårlig. I tillegg var det ulike emblem på de. 

Det værste. Mye irr i kantene.

DSC_9745.thumb.jpg.c064905f36f5fd44494dfd6854701cd2.jpg

DSC_9746.thumb.jpg.964fbbfee4508357e914752f33e678cc.jpg

DSC_9749.thumb.jpg.37852cca73e36b7ae4bc1c48f2457cce.jpg

Starta med å pusse den dårligste stjerna med sandpapir. 

DSC_9753.thumb.jpg.873e8b6c8c6d785cdbf88bee986cd800.jpg

DSC_9754.thumb.jpg.8cf1b07e36f18baa314cfd5999f77809.jpg

DSC_9757.thumb.jpg.a3941d41744a8e6cef8cf2596672d420.jpg

Fikk det ganske fint med sandpapir, men var ikke helt fornøyd da det sitter ganske dypt i porene, og siden baksiden så slik ut

DSC_9758.thumb.jpg.ed6283f5714c61188459013335bff7f5.jpg

Fant jeg ut at det måtte sterkere midler til verks. Lat som jeg er tok jeg kontakt med et firma som driver med syredypping, men de ville ikke anbefale å dyppe aluminium. Så da er det jo glassblåsing som er tingen. Googlet litt rundt om for å finne firma i nærheten som tok på seg slikt, før jeg kom på den geniale ideen.. Sleng seg i bilen

thumbnail_IMG_0701.thumb.jpg.577c22359e0c4694d3e51bbd1cb3afd0.jpg

Og tadaaa

DSC_9797.thumb.jpg.ad40801539db4b7c85bce44c18205e99.jpg

Gjør det selv! Utstyr er fint å ha, og siden det er tidkrevende, og fort blir dyrt, så tipper jeg det lønner seg å kjøpe et eget kabinett i lengden. :)

DSC_9799.thumb.jpg.9bee8d915ecdac00c5ae57dde6a3b3e2.jpg

Blåser av lakken der det er irr, samt der hvor lakken sitter dårlig. Glemte seff å ta bilde hvor alle er ferdig blåst, og nå har jeg levert dem til lakkering! :D Sa at det ikke var noe hast, så får vel bare vente en stund da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet hjem fra lakkverkstedet, og er strålende fornøyd med dagen så langt :D

Kastestjernene var jo ferdig lakkert, så fikk henta hjem de igjen. Fargen på dem ble i Nogaro Silver. Har sett de lakkert i den fargen før, så jeg visste at det kom til å bli bra. Fargen har en glans i seg som jeg ikke helt fikk fram på bildene, men ser veldig bra ut live. En av grunnene til at jeg valgte akkurat denne fargen er for at Cecottoen ble levert i kun tre farger. Bilen min er jo Macau blå, og de kom også i Misano rød og nettopp, Nogaro sølv. Jeg er vertfall kjempefornøyd med valget :)

Kantene skulle egentlig ha vært slipt enda litt mer nøye enn de er. Er noen pussestriper jeg ikke tok i fjor sommer av den enkle grunn at jeg var drittlei felgpussing. Er jo storprosjekt bare å få av lakken på dem! Så de blir nok værende sånn til dette dekksettet er utslitt vertfall, så jeg får spent de opp og så ikke ventilen kommer i veien. 

DSC_9810.thumb.jpg.46225a46029498da15b39f35b709c058.jpg

Polerte opp kanten litt. Glansen forsvinner litt i løpet av vinteren.

DSC_9805.thumb.jpg.9b3113db18742906f6355ab62721d4ac.jpg

Dekselet er bare lagt på uten å skru det fast. Skal kjøpe nye umbracoskruer å få festet de med. Er vel innvendig 12-kant originalt tror jeg. 

DSC_9807.thumb.jpg.aae42637f4e932f98ae4ed1ae60a7e80.jpg

Nye emblemer har jeg også kjøpt til de :) Lagt det på for å se hvordan det blir her. Skal vente i vertfall et par uker før jeg klistrer de på så lakken får gasset ut litt. Skal heller ikke legge på lakkbeskyttelse før det har gått noen uker. 

DSC_9808.thumb.jpg.4093aa28bffa15e95aba431dfdcd3687.jpg

Tror dette blir et bra oppsett når det kommer på bilen! :D

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synd å sjå eit sett Throwing Stars i akkurat desse fargane då eg går med tankar om å gjere nøyaktig samme jobben sjøl, til og med samme fargen/polert kant 😅

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, StigJ skrev:

Lekkert! :wub:

Takk! Ja har trua på at dette blir veldig bra! Skal ha litt spacer bak også tenkte jeg. Må bare få den ut fra lagring så jeg får målt hvor mye jeg skal ha. 

3 minutter siden, RF91 skrev:

Litt synd å sjå eit sett Throwing Stars i akkurat desse fargane då eg går med tankar om å gjere nøyaktig samme jobben sjøl, til pg med samme farhen/polert kant 😅

Hehe, da har du jo en veldig god pekepinn på hvordan det blir seende ut vertfall :) Å polere kanten er MYE arbeid forresten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg absolutt veldig bra ut, men no spørst det om eg må finna ein anna farge 😅 Skal på ein Zinnoberrot E30, og alt eg veit er at original sølvfarge og Delphingrau er uaktuelt 🤔

Korleis fjerna du gammal lakk og polerte kantane? Eg teinkte å spenna dei opp i ein dreiebenk og ta dei med grovt papir. Kanskje prøva med målingsfjernar først for å sjå om eg får vekk noko. Usikker på om det er originallakk på mine då det ser ut som nokon har spraya alle 4 felgane på eit minutt med grå lakk på sprayboks 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta i dreibenk, men fikk ikke bruke den lenger så endte opp med å sette bakenden på bilen på bukker. Prøvde litt forskjellig for å fjerne lakken, men endte opp med drill og sliperondell fra jula som har både sandpapir og negerkuse. Det var relativt effektivt, men rundt eikene lot jeg det være igjen litt å tok det med 80 (!!) korning på sandpapir. Var redd for å ta borti der jeg ikke skulle fjerne lakken med sliperondellen. Slipingen er litt pain den og, for kantene er veldig grove, så virker de å være veldig harde! Andre felger jeg har pusset har jeg fått til å slipe mye raskere, men på disse tok alt veeeeldig lang tid! Så i og med at bilen sto på bukker å putret på tomgang på timevis så fikk det bare være bra nok. Polerte med grov metallpolish fra Gasolin.no og avsluttet med Meguiars metal polish og litt finere pussepad. 

Overgangen i fra grå til sort du tenker på? Var ikke maskert på mine heller, og skillet var heller ikke akkurat på kanten der jeg trodde det skulle være. Så de skal sikkert være sånn. :)

Sliperondellen jeg brukte. Kun funnet sånn type på Jula. https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/slipemateriell/roterende-slipetilbehor/sliperondell-052011/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ble meget pene og TS felg er så fine felg.

Har gjort samme jobb på mine ,og i mine øyne en grusom jobb.

Det sorte greiene som lå i mellom lakk og felg ,var ille å få bort .

Men igjen ,felgene dine ble fine som snus 😀😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...