Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det, Kjennern! :) 

Neida, tror det med feste blir en smal sak. Skjermene fra G3x passer, men du må ha RSE NBT Evo og ny NBT Evo-enhet foran. Jeg vurderte å gå for dette, men ettersom jeg fikk tak i dette settet for en slikk og ingenting, gadd jeg ikke bruke flerfoldige tusen på det. I tillegg ville det blitt litt hassle med ConnectedDrive, med mindre man ikke sendte inn enheten med sim-kortet så de kunne flytte over, igjen svært kostbart. Litt idiotisk at skjermene bak ikke er touch-baserte, men sånn er livet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det ser ut som at du har god kunnskap om i3. Vi har nettopp kjøpt en i3 og lurer på om det et slik som på Tesla at du kan velge mellom antatt forbruk og reelt forbruk? Vi ser antall km til tomt batteri går litt opp og ned under kjøring. Vi skal få montert hjemmeøader snart, h or lang tid tar det å lade et tomt batteri med 16A kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mistermister skrev:

Hei! Det ser ut som at du har god kunnskap om i3. Vi har nettopp kjøpt en i3 og lurer på om det et slik som på Tesla at du kan velge mellom antatt forbruk og reelt forbruk? Vi ser antall km til tomt batteri går litt opp og ned under kjøring. Vi skal få montert hjemmeøader snart, h or lang tid tar det å lade et tomt batteri med 16A kurs?

Gjettometeret ditt baseres på tidligere kjørestil, temperatur etc. og vil kunne variere. Hvilket batteri har du? Ellers har jeg ikke tatt tiden det tar å lade opp et tomt batteri ettersom jeg bare plugger den i etter jobb og så er den full når jeg reiser på jobb igjen. 
 

Fikk for øvrig tak i solskjerming for sideruter og bakrute i dag. Perfekt match med rullgardinene i bakdørene. 
 

8E8FCFA2-9557-483C-8E98-38B71D2F9F9A.thumb.jpeg.f2f0136be54c03012c75020a03803320.jpeg

022DAFAE-61F3-41CB-BC10-31CC3A16F823.thumb.jpeg.196af6c6c4bca7a6a05068ee9d7f6396.jpeg

BAE8F4FF-E902-4519-A75D-02C91BA839E2.thumb.jpeg.f95ea3cdd530764f522948646f4f634b.jpeg

6E4FDEFA-26C4-41BA-BCDA-7D22CF2D8CFD.thumb.jpeg.7c802881cae4f706f2b10c4a45f9d036.jpeg
24E4B410-D6CD-4996-AEE9-651D234AE39E.thumb.jpeg.3a363ad1dc028984f975d3c7df660c32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt man kan bruke stuegulvet til noe fornuftig. Har i tillegg bestilt en DVB-T2 (digital-TV) modul som jeg monterer i samme slengen. 
 

Man kan jo kode så USB-enheten i bilen spiller av film. Kan man montere en «streaming-stick» eller chromecast-type som gjør at man kan streame fra telefon? Eventuelt andre tips til muligheter for streaming? Teknologisk sett skulle man jo helt klart kjøpt noen uoriginale skjermer med touch, men det er et ikke-tema. :P 

 

Betalte for øvrig for personlig bilskilt i går, så nå er det min tur til å bli en del av harrybanden. :rolleyes::D 

9C936DA8-1544-4603-81CA-D997788CB8E9.thumb.jpeg.0df9723af825a85e45b17e672d6b3b1d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har prøvd så kan du kun lese usb minnepenner med filer, ex mkv, mpeg, avi osv + DVD spilleren på RSE. Mulig du kan kable om noe via TV tuner. Er det enkel jobb å montere/kode inn en TV tuner?  Og du kunne ikke sendt over delenummer ? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kjennern skrev:

Etter det jeg har prøvd så kan du kun lese usb minnepenner med filer, ex mkv, mpeg, avi osv + DVD spilleren på RSE. Mulig du kan kable om noe via TV tuner. Er det enkel jobb å montere/kode inn en TV tuner?  Og du kunne ikke sendt over delenummer ? :-D

Æsj, hadde håpet på en enkel utvei når det gjaldt streaming. Vet noen har montert en Apple TV, men den fungerer ikke foran og bak, og det er jo litt kjedelig. Ja, å få TV tuner skal være en relativt enkel jobb, spesielt når man har Touring og DAB fra før. Kan få sendt over delenummer, men tunerne har hatt et evig virrvarr av nummerendringer. :) 

50 minutter siden, Reef89 skrev:

Dette kommer til å bli bra ja.
Hva står det på skiltet? :P

Satser på det! Skiltet har en haug med Ter. 😅

En liten photoshop av @Mathiseen.
DC1A7DCC-5350-4E9F-9D1A-3B2AF46F0C47.jpeg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ogee1 skrev:

Tøft!

14 timer siden, Reef89 skrev:

Ja det ble tøft :)

Jeg var lenge i tvil om jeg skulle gå for det (eller personlig skilt i det hele tatt), men til syvende og sist synes jeg det ble bra. Jeg synes skiltet fremstår mer som et "design" enn et personlig bilskilt det står "Trond" på.

12 timer siden, Mathiseen skrev:

det gikk imponerende fort! men ble veldig bra:wub:

Ja, det gikk vel ikke mer enn et par dager fra betaling til skiltet lå klart. Takk for god hjelp! :) 

2 timer siden, Otis skrev:

Hva er årsaken for at du valgte masse T er?

Igrunn ingen annen årsak enn at skiltet er symmetrisk og ser "rent" ut.

53 minutter siden, ahj skrev:

T T Tre T T T Turboer? 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...