Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Takk for det! Jeg har gått mange runder med meg selv vedrørende fargen, og har vel kommet frem til at dersom jeg angrer meg med fargevalget, er heldigvis i3 en relativt enkel bil å lakkere om. Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på en Imperialblå bil, men fargen er så mørk at i3S-detaljene forsvinner. Jeg er litt der at jeg kunne tenkt meg en i3S i hvit, men etter halvannet år med hvit i3 er det greit å prøve noe nytt.

Bilen er en Fully Charged med felger i sølv (dette utsatte leveringstiden med én måned) og mørkebrunt skinninteriør. Planen er å skape en "i3S Individual", så kjører på med sort taktrekk (eventuelt sort alcantara, men vet ikke hvor mye ekstra jeg er villig til å betale for det), softclose-dører, "M3-speil" (ikke versjonen hvor man bare bytter speilkåpen) etc. Tror og håper det ble bra! :) 

Kjøpte nylig (3uker siden) en imperial blå fully Charge til moren min. Nesten like vanskelig å holde ren som vår 16’ sorte i3. Nydelig farge i solen men detaljene blir visket ut. Overrasket over kvalitetsfølelsen på hennes kontra vår, i3 har virkelig tatt kvantesprang, setene og det brune skinnet rundt dashbordet var det som gjorde det lille ekstra. Ble imperial grunnet hyggelig pris, 326, men dette er ikke s versjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sluquet skrev:

Grattis! Har hatt i3s noen måneder nå selv, veldig fornøyd.

Takk for det. Forhandlerne har dessverre alt for få i3S demobiler tilgjengelig, så jeg håper det er stor forskjell fra en ordinær i3. Hvilken farge gikk du for?

6 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Kjøpte nylig (3uker siden) en imperial blå fully Charge til moren min. Nesten like vanskelig å holde ren som vår 16’ sorte i3. Nydelig farge i solen men detaljene blir visket ut. Overrasket over kvalitetsfølelsen på hennes kontra vår, i3 har virkelig tatt kvantesprang, setene og det brune skinnet rundt dashbordet var det som gjorde det lille ekstra. Ble imperial grunnet hyggelig pris, 326, men dette er ikke s versjonen!

Gratulerer med bil! Ja, det var noe av det jeg fryktet med Imperialblå. Ellers rimelig artig å se Protonicblå gå fra å være "not" på i3 pre-LCI til "hot" på i3S. Synd fargen ikke leveres på 120ah-modellene. Ja, det er liten tvil om at kvaliteten er hevet mange hakk fra den utgaven jeg kjører i dag. Både treverket og skinnet oser virkelig!

164_1236296034.jpg

3 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer :) Liker i3s godt, og rød er en veldig riktig farge på disse! Planene høres også meget bra ut.

Takker! Ja, i3S synes jeg ser knalltøff ut, og det var vel hovedårsaken til at det ble en i3S fremfor i3 med lengre rekkevidde. Håper og tror rødt blir bra (selv om jeg var og for så vidt er litt i tvil). Synd BMW ikke leverer i3 med svart taktrekk fra fabrikk, men da får man ordne det på annet vis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av bil 😀 Jeg er ellers enig i det som sies om Imperialblue her. Jeg hadde jo denne på min F10 530d, og det er jo ikke noe annet å si enn at det er en aldeles nydelig farge. Hadde nok valgt den igjen om jeg fikk valget. Men den krever vedlikehold, mye vedlikehold. Og når den først er strøken så er den så dyp i glansen at den sluker alt lys og faktisk kamuflerer bort enkelte linjer og detaljer. Tror du gjorde ett klokt farge valg jeg 👍

Ellers så kan man jo mene så mangt om designet til I3, men dette er helt klart en av de mest gjennomførte elbilene på markedet. Prisgunstig synes jeg også de er i forhold til effekt og rekkevidde. Og takk for at du ikke kjøper Model 3, de trenger vi ikke flere av nå tror jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil 😀

Kontrastene her er store på den du har nå og den du får .

Men begge har jo hver sin bruksvennlighet på sin måte .

Regner med som du skrev at denne får div oppgraderinger ala Saltkjelen etterhvert 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Saltkjelen skrev:

Takk for det. Forhandlerne har dessverre alt for få i3S demobiler tilgjengelig, så jeg håper det er stor forskjell fra en ordinær i3. Hvilken farge gikk du for?

Ble imperialblå her :) samme utstyrsnivå som den du har bestilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med bestilling av bil 😀 Jeg er ellers enig i det som sies om Imperialblue her. Jeg hadde jo denne på min F10 530d, og det er jo ikke noe annet å si enn at det er en aldeles nydelig farge. Hadde nok valgt den igjen om jeg fikk valget. Men den krever vedlikehold, mye vedlikehold. Og når den først er strøken så er den så dyp i glansen at den sluker alt lys og faktisk kamuflerer bort enkelte linjer og detaljer. Tror du gjorde ett klokt farge valg jeg 👍

Ellers så kan man jo mene så mangt om designet til I3, men dette er helt klart en av de mest gjennomførte elbilene på markedet. Prisgunstig synes jeg også de er i forhold til effekt og rekkevidde. Og takk for at du ikke kjøper Model 3, de trenger vi ikke flere av nå tror jeg 😂

Takk for det, Fredrik! Helt enig i at Imperialblå er en nydelig farge - bare synd den anonymiserer S-modellen betraktelig. Enten liker man i3 eller så liker man den ikke, og når det først er en elbil, er det i det minste kult at den er så grønn og innovativ som overhodet mulig. Model 3 ville jeg ikke tatt i med ildtang engang, men riktige blinklyshendler har den dog. :D

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med ny bil 😀

Kontrastene her er store på den du har nå og den du får .

Men begge har jo hver sin bruksvennlighet på sin måte .

Regner med som du skrev at denne får div oppgraderinger ala Saltkjelen etterhvert 😀.

Hehe, ja, man kan vel ikke akkurat si at bilene er direkte sammenlignbare, men vi får heller se på det som jolla til yachten. Deler er allerede på vei i posten, så nå er det bare å se frem til å skru en splitter ny bil fra hverandre. :lol:

1 time siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer med ny kul BMW :) i3 er noe for seg selv, fornuftig og moro. Man får vel ikke bedre el-bil i den klassen! Lånte en i3S fra forhandler her i høst med samme rødfarge og det var en svært kledelig farge. :D 

Takker! Å eie noe annet enn en elbil i disse dager er dessverre blitt ren galskap. Spesielt om man har nedslagsfelt i Oslo og omegn.

46 minutter siden, sluquet skrev:

Ble imperialblå her :) samme utstyrsnivå som den du har bestilt. 

Lekkert! Du har ikke noen bilder av bilen i skikkelig sollys, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Takker! Å eie noe annet enn en elbil i disse dager er dessverre blitt ren galskap. Spesielt om man har nedslagsfelt i Oslo og omegn.

I Oslo og omegn så kan jeg skjønne det slik politikken er idag. Jeg kjører så og si bare på elektrisitet selv, økonomisk er det gull og behagelig at det er stille når man kjører i by, selv om jeg ikke har fordelene en ren elbil har. :) Du skal vel beholde 7ern? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

 

Lekkert! Du har ikke noen bilder av bilen i skikkelig sollys, vel? :)

Dårlig med bilder i sollys dessverre, men skal se om jeg husker det en dag. Har bare tatt to stk. bilder av den siden jeg fikk den, og det var på utleveringsdagen med 19" vinterhjul på:

2019-01-11_13_10_20.JPG

2019-01-11_13_10_30.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Marius2002 skrev:

I Oslo og omegn så kan jeg skjønne det slik politikken er idag. Jeg kjører så og si bare på elektrisitet selv, økonomisk er det gull og behagelig at det er stille når man kjører i by, selv om jeg ikke har fordelene en ren elbil har. :) Du skal vel beholde 7ern? :)

Absolutt. Nå skal jeg også innrømme at jeg har blitt modnet når det gjelder elektrifisering av biler, og må si jeg virkelig verdsetter teknologi som oppvarmet/nedkjølet bil akkurat når jeg måtte ønske det og slike ting. 7eren beholdes, men jeg må ærlig innrømme å si at det ikke er veldig utenkelig at arvtakeren heter Porsche Taycan eller Audi E-tron GT når den tid kommer. Det ser ikke ut til at BMW ønsker å være med på racet om en sexy elektrisk 4-dørs Coupe. :(

44 minutter siden, sluquet skrev:

Dårlig med bilder i sollys dessverre, men skal se om jeg husker det en dag. Har bare tatt to stk. bilder av den siden jeg fikk den, og det var på utleveringsdagen med 19" vinterhjul på:

[fjernet bilder]

Damn! Imperialblå er virkelig elegant! Skjønner at jeg ikke kan fundere mer på fargevalget, og strengt tatt er det jo ikke verre enn å klipse av alle karosseriplater og lakkere om dersom jeg blir lei rødfargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke altfor ille i imperialblå :) For eget vedkommende er dette bare en "mellombil" til det kommer noe mer interessant elektrisk (leaser den), så valgte egentlig fargen litt på måfå. Veldig fornøyd med hvordan den ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Stemmer det, du får legge deg på hornet neste gang! :D 

Ellers håper jeg at den nye i3en kommer denne uken, hvis ikke spøker det både å få hentet ut bilen samt strippe den ned så jeg får levert taket til salmaker mht. at jeg skal på toukers kurs fra 1. juli med påfølgende ferie etter det. Klør i fingrene etter å få tømt delelageret jeg har liggende til denne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...