Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Helt topp med diesel og forbruket er jo mer enn halvert.. I tillegg så er det rimelig deilig å kunne fylle for en svært pen sum i tillegg.. På mange måter føles bilen kvikkere enn 535i'en, men i realiteten er den nok ikke det. Hurtigere respons og det kraftige dreiemomentet gjør nok sitt. Ellers vil jeg si at E60 nok en gang er virker mer solid og skrudd enn det E39 er og ikke minst hva gjelder støy. Ellers kan jeg jo ikke si at aktiv styring mot styresnekke ikke kan rettferdiggjøres.. Aktiv styring er overlegent og E39'en føles i forhold dårlig å kjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp caaatooo.. Og når man ser hvor stilren en E60 fremstår i en slik farge og med et slikt oppsett så er jeg ikke i tvil om at sølv er det rette. I tillegg til at det er en drøm å vedlikeholde og holde rent.

Jeg er imidlertid litt usikker på om jeg skal gå for den billige varianten og gå for matt shadowline eller velge å koste på meg de ekstra tusenlappene med høyglanspolert shadowline.. :-k

Har du et anslag for hvor mye du senket med coiloversene? Jeg er usikker på om jeg skal gå for H&R 40/30 eller H&R 50/40.. På grunn av Dynamic Drive er naturligvis alt annet enn fjærer utelukkende ettersom dette ikke vil passe på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp caaatooo.. Og når man ser hvor stilren en E60 fremstår i en slik farge og med et slikt oppsett så er jeg ikke i tvil om at sølv er det rette. I tillegg til at det er en drøm å vedlikeholde og holde rent.

Jeg er imidlertid litt usikker på om jeg skal gå for den billige varianten og gå for matt shadowline eller velge å koste på meg de ekstra tusenlappene med høyglanspolert shadowline.. :-k

Har du et anslag for hvor mye du senket med coiloversene? Jeg er usikker på om jeg skal gå for H&R 40/30 eller H&R 50/40.. På grunn av Dynamic Drive er naturligvis alt annet enn fjærer utelukkende ettersom dette ikke vil passe på bilen.

Det er helt sant; sølv er en fantastisk farge å vedlikeholde og holde ren, og selv om den kanskje ikke er den mest spennende fargen er den likevel tidløs; man vil aldri slite med å selge en sølvfarget bil, noe man muligens kan komme til å gjøre med f.eks. hvite biler om noen år.

Nå husker jeg ikke helt hvor stor prisforskjellen på matt og høyglanspolert shadowline er, men mener å huske at den var nokså betydelig for noen år siden (ordinære priser, undersøkte til E39'en). Jeg ville satset på høyglanspolert såfremst prisdifferansen ikke blir så altfor avskrekkende.

Mener å huske at E60'en var senket ca. 65 - 70 mm foran og 45 - 50 mm bak. Derfor er det kun 50/40 som gjelder 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kai-P. Det tar nok ikke lange tiden før det både sitter M-pakke og div. annet snacks på den.. 8)

Definitivt. Sølv er en tidløs og lettstelt farge som er salgbar til enhver tid og trend. Prisforskjellen mellom shadowline og høyglanspolert shadowliner er noen tusenlapper (med andre ord ikke den største kostnaden). Etter å ha hentet inspirasjon fra disse E60'ene som er senket med 50/40 H&R Race fjærer så er det ingen tvil om hva som vil havne på denne E60'n også.. 8)

Jeg har imidlertid valgt å ta en "spansk" en når det gjelder LCI lykter og kjører på med adapterkabelsett som jeg mottok her om dagen og i kombinasjon med LCI baklykter. Å konvertere med frontlykter i tillegg blir desverre en svært kostbar affære (regn med 20-30.000kr). Heldigvis er det bare baklyktene som er "prekært" å få byttet.. :wink:

Jeg prøvemontere forøvrig den ene felgen bak (uten dekk og på jekk) og photoshoppet over felgen på et bilde hvor bilen stod på bakken.. Jeg er optimistisk når det gjelder felgvalget..

qp9dq23gb2xtx2ykzbc3.jpg

swf8k82yun3ior6exbwl.jpg

jyi5h3e5jbe72l89s1ej.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - takk for gratulasjoner. Jeg er veldig fornøyd med fargeoppsettet på bilen så jeg tror vi har et bra utgangspunkt. Når det gjelder å space ut hjulene blir ikke dette noe tema før riktig hjuloppsett er satt på bilen. Jeg skal verken ha disse 18" felgene eller de über-sexy 16" vinterfelgene.. Hadde en skrekkslagen opplevelse med noen spacere fra Supersport hvor senterringen knakk av på første tur (og jeg som fra før av var skeptisk til spacere), men satser på at H&R får meg til å stole på spacere igjen evt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri fra min side nå! Ikke fått med meg dette! Så på finn at 535 ble solgt, så burde ant meg kanskje?! Gratulerer så mye! Gleder meg virkelig til å følge med på denne! Blir nok enda et smykke i Salte hender :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lasse og Richie.. Vi skal nok ikke utelukke at du får ta del i et par av dem etterhvert skal du se.. 535'en fikk jeg solgt forholdsvis fort syntes jeg, så det måtte jo ikke ta lange tiden før jeg fikk en erstatter. Regner med å få LCI lykter på plass en av de nærmeste dagene også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått anskaffet deg! Også med sekser å greier, mange mener diesel ikke hører hjemme i BMW selv som sekser! De er bare misunnelige fordi de ikke har nm i bøtter og lass i sine biler! :wink: Neida, spøk til side!

E60en er selvsagt utrolig fine biler med M-sport, men de ser meget bra ut uten M-sporten også! Er liksom vanskelig å tro at modellen kom i 2003, ser jo bare utrolig bra ut den dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...