Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det! De færreste hadde kanskje gjort noe med en slik bil, men mht. gleden det gir er det absolutt verdt hver minste krone. Nei, vanlige fjærer foran og bak. Byttet ut H&R til fordel for Eibach, da jeg opplevde førstnevnte som lavere enn angitt og stivt. Med Eibach er 7-serie-komforten tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at de ferreste ville gjort det, men at noen gjør det er jo veldig tøft!😎 Ikke minst er det tøft for den som kjøper denne som bruktbil. :) 

Jeg også opplever H&R lavere enn angitt. Ganske mye ser det ut som, uten at jeg har målt. Ble i hvert fall lavere enn hva jeg hadde sett for meg, og ble egentlig ikke helt fornøyd med hvordan bilen oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, absolutt! :)

Du sitter nok igjen med samme oppfatning som meg, så jeg ville nok tatt runden med å bytte ut H&R-fjærene til fordel for Hartge eller Eibach. H&R-fjærene jeg hadde skulle senke 40/40, men jeg er rimelig sikker på at det var minimum 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sett er angitt til 35mm, men det er nok i hvert fall 50mm ja. Skal prøve det litt mer før jeg evt bestemmer meg for å bytte. Bare kjørt 100km så langt. For meg virker det som problemet er størst bak, så skal forsøke å heve den litt.

Føler meg litt dum siden jeg seriøst vurderte Eibach oppgitt til 25mm, men tenkte at det var kanskje litt lite.

Endret av M-Tech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, M-Tech skrev:

Mitt sett er angitt til 35mm, men det er nok i hvert fall 50mm ja. Skal prøve det litt mer før jeg evt bestemmer meg for å bytte. Bare kjørt 100km så langt. For meg virker det som problemet er størst bak, så skal forsøke å heve den litt.

Føler meg litt dum siden jeg seriøst vurderte Eibach oppgitt til 25mm, men tenkte at det var kanskje litt lite.

Tatt litt ut av tråden, men opplevde samme på min E91. Altfor lav med H&R. Foran var den veldig myk og bak stiv. Den skulle sende 35/20, men tipper det var mer 40-50/30-40. Etter bytte til Eibach er det en helt ny bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ahj skrev:

Var så heldig å ha denne innom garasjen for litt lakkpleie i noen dager nå. Vil si at resultatet ble helt fantastisk. Mye bedre enn jeg hadde forestilt meg! Så nå håper jeg @Saltkjelen er fornøyd med en veldig blank F01! 😃

[...]

Dette ser helt vanvittig ut, André! Gleder meg stort til å se resultet om en uke, to eller tre. Mange takk! :) 

21 timer siden, sveigis skrev:

Flott resultat på en flott bil 😀

Takk for det! :) 

17 timer siden, Ingvaldsen skrev:

må være det eneste felgsettet som passer denne bilen omtrent, ser helt fantastisk ut !!! er drit lei av alle f-serie bilene med 5 eika vossen kopier, dette her er veien å gå :D

Hyggelige ord! Liker også at dette er originaloppsett og at ikke alle kjører rundt med disse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...