Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Takk for det, Jan! Det er viktig å ha noe å henge fingrene i, selv om ikke alt henger på greip bestandig. Man kan si mye om bilparken, men den er i hvert fall alt annet enn praktisk - uansett størrelse, så har de maksimalt fire seter. :D

Trenger en egentlig noe mer enn 4 seter? Har aldri vært et problem i Minien med kun 4 seter, og 4GCen er strengt tatt en 4+1 seter i følge BMW, men midtsetet er egentlig ganske så ubrukelig utenom i nøden.

Henger meg på de andre her - bøyer meg i alcantarastøvet. Slik skulle i3 ha vært fra fabrikk, ingen tvil om. I hvert fall en opsjon på sort taktrekk. Selv om jeg er utrolig svak for Lodge-interiøret, må jeg si at Suite virker et par hakk mer eksklusivt med sort taktrekk i kombo med mørkt tre og mørkebrunt skinn. Sobert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, papertiger skrev:

Trenger en egentlig noe mer enn 4 seter? Har aldri vært et problem i Minien med kun 4 seter, og 4GCen er strengt tatt en 4+1 seter i følge BMW, men midtsetet er egentlig ganske så ubrukelig utenom i nøden.

Henger meg på de andre her - bøyer meg i alcantarastøvet. Slik skulle i3 ha vært fra fabrikk, ingen tvil om. I hvert fall en opsjon på sort taktrekk. Selv om jeg er utrolig svak for Lodge-interiøret, må jeg si at Suite virker et par hakk mer eksklusivt med sort taktrekk i kombo med mørkt tre og mørkebrunt skinn. Sobert.

Nei, i bunn og grunn trenger man vel egentlig ikke mer enn fire seter, men det å kunne ha muligheten til å ha med en femte person av og til hadde selvsagt vært kjekt. Ellers er vel mangel på nedfellbare bakseter den største saken når det gjelder F01en. Når vi da står igjen med den største sedanen man får tak i, fire seter, ingen mulighet til å legge ned setene, ingen hengerfeste og kun muligheten til å sette på et originalt takstativ som dessverre ikke ser fint ut, ja, da står man igjen med en upraktisk bil jeg ikke ville vært foruten.:P 

Ja, det er trist i3 ikke kommer med sort taktrekk fra fabrikk, men på en annen side er det nesten mer spennende å ha det nå enn om alle andre hadde hatt det også. Personlig digger jeg fargekombinasjonen selv, og eikelistene er virkelig en innertier når det gjelder dette interiøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har ikke skjedd alt for mye, men jeg fikk endelig tak i en ny (overhalt) webasto til F01, så får vi gitt dette elendige produktet et siste forsøk på å virke (jeg var på totalt tre webastoer og fem-seks sirkulasjonspumper på E60en, og den var defekt den dagen jeg solgte bilen også). Ellers skrinla jeg prosjektet med skinntrukket underdel av dashbordet tidligere ettersom jeg 1) ikke synes resultatet med farging ble bra og 2) missmatch på skinntype i forhold til resten av interiøret. Fikk salmakeren til å rive av det gamle skinnet og sy på nytt, og Fair Mont i Oslo leverer som vanlig!

Jeg klør selvfølgelig i fingrene etter å få på plass delene, men ettersom jeg sitter med brukket hånd (og lite egnet plass å stå for tiden) får @lagunilla gleden av å ordne det. :P 

IMG_1623.thumb.JPG.cc06ea98fd5be9b7bec1bf588a715df2.JPG
IMG_1624.thumb.JPG.9dfd4cd764ee24498c51b9777cee4621.JPG

Det er ikke mye som minner om vinterstemning i disse trakter om dagen, så hva er vel mer passende enn å legge ut noen bilder som gir det? De nye Nokian Hakkapeliitta 3 dekkene fungerer for øvrig helt eksemplarisk.

9F152445-30E2-42FD-9D13-FA13F8096F35.thumb.jpg.8382ffc6096dbdae15331b70c84a955b.jpg
IMG_0062.thumb.JPG.180b9f1fe438e1fb41e8910487604a35.JPG

Ellers har det ikke skjedd så alt for mye med i3en, annet enn at jeg har hatt en pågående sak med BMW/Bavaria om bytte av ratt og dashbord. Oppdaget kort tid etter sommeren at det var en bulk i dashbordet og et merke i rattet og regnet med at dette skulle ordne seg fint, men dette viste seg å være lettere sagt enn gjort. En sak som har holdt på i et halvt års tid ordnet seg på "mystisk vis" etter at man fikk presentert et varsel om søksmål. :) 

IMG_0018.thumb.JPG.b315df7472bb70dcf832921bbefdffbd.JPG
fullsizeoutput_6.thumb.jpeg.fa7ade2aa84009ed86937d8b348c7718.jpeg
IMG_0023.thumb.JPG.af45523a926c2280407218ca7104cab9.JPG

IMG_0027.thumb.JPG.457423c48f768b00e9445b3ed218e89e.JPG
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Dyrt, unødvendig og fryktelig jåleri, men akk så morsomt.. :rolleyes::D

Går all inn for redusert rekkevidde med disse montert.

s-l1600.jpg.2e05b313ef655430f31461528ddfc123.jpg

Er det soft close som du snakket om, eller er dette noe helt annet? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2018 at 7:09 PM, Saltkjelen said:

 

IMG_0304.thumb.JPG.dbb6b94f4489321d9177f3d59932d07d.JPG

IMG_0305.thumb.JPG.c8a52fffa0fb0420e6b7085c2ad702c2.JPG

IMG_0307.thumb.JPG.309ee59be16cf7522a9aafcea009bd72.JPG

 

For ein nydelig 7 er du har :)  

Eller rettere sagt laget deg :D Har brukt en time på tråden din nå og er mektig imponert .

Å for noen felger  😍 

Kunne godt tenkt meg B&O men kommer nok aldri til å være tøff nok til å gjøre noe med det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, hanssae skrev:

For ein nydelig 7 er du har :)  

Eller rettere sagt laget deg :D Har brukt en time på tråden din nå og er mektig imponert .

Å for noen felger  😍 

Kunne godt tenkt meg B&O men kommer nok aldri til å være tøff nok til å gjøre noe med det 😁

Takk for det, hanssae! Viktig å kunne kose og fikle litt med bilen(e) slik at de blir akkurat slik en ønsker det. :) 

45 minutter siden, Walkabout skrev:

Er det soft close som du snakket om, eller er dette noe helt annet? :P 

Jada, det blir ei litta runde med soft close på denne også gitt. Ender alltid opp med å lukke døren halvveis på i3en siden jeg er vant til å legge døren inntil, så det skal bli godt å lukke på første forsøk fra nå av. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ingvaldsen said:

ligger litt forskjellig av B&O på tyske ebay ;)

Ja hadde det bare vært å bytte høytalere , men det er alt for mye styr 😞

God lyd i Harman Kardon og , mest senterhøytaleren jeg kunne tenkt meg 😋😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hanssae skrev:

Ja hadde det bare vært å bytte høytalere , men det er alt for mye styr 😞

God lyd i Harman Kardon og , mest senterhøytaleren jeg kunne tenkt meg 😋😎

alt er vell plugandplay uten om senterhøytalere som trenger noe ekstra for å heise seg opp vist jeg ikke tar feil ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Ingvaldsen said:

alt er vell plugandplay uten om senterhøytalere som trenger noe ekstra for å heise seg opp vist jeg ikke tar feil ? 

Trodde at det var forskjell i interiøret også jeg , men det er kansje ikke det ?

Blir straks mindre styr da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hanssae skrev:

Trodde at det var forskjell i interiøret også jeg , men det er kansje ikke det ?

Blir straks mindre styr da 😀

du kan bytte ut kun elementvist du vil gjøre minst mulig men ha bedre lyd, høytaleredeksel skal etter det jeg har sett nå sitte løst og skal kunne byttest.... @Saltkjelen må nesten få si om jeg snakker sant eller fantaserer :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Sier det igjen jeg ,du er uhyre flink og dyktig på disse bilene,en fryd å se.

Og ikke minst så er jo denne 7 serien et smykke .😀👍

For noen ord, Jan! - takk! :)

4 timer siden, hanssae skrev:

Ja hadde det bare vært å bytte høytalere , men det er alt for mye styr 😞

God lyd i Harman Kardon og , mest senterhøytaleren jeg kunne tenkt meg 😋😎

Ja, for min del spiller både HK og L7 mer enn bra nok, men det er det visuelle som betyr noe med B&O. Senterhøyttaleren er absolutt verdt strevet. :) 

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

du kan bytte ut kun elementvist du vil gjøre minst mulig men ha bedre lyd, høytaleredeksel skal etter det jeg har sett nå sitte løst og skal kunne byttest.... @Saltkjelen må nesten få si om jeg snakker sant eller fantaserer :D

 

Det er så godt som plug and play. Krever noe kabling til senterhøyttaler og for belysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Saltkjelen said:

Det er så godt som plug and play. Krever noe kabling til senterhøyttaler og for belysning.

Fristende . .

Får se om det dukker opp noe , var en av tingene jeg skulle ha ,

men det er ikke så lett å få alt når det er laget 88 biler , blir fort andre ting som er viktigere  😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...