Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom LCI-biler har annet type klimapanel og som kommuniserer med en annen linje enn pre-LCI panelet ville det skape utfordringer med ettermontering av dette. Ulempen ved å bruke pre-LCI klimapanel med CIC er at man vil få store glipper i dashbordet. Løsningen ble imidlertid å få laget et panel som passer CIC og pre-LCI klimapanel.. 8)

CIC panel med glipper:

108288d1276589255-2010-cic-retrofit-installation-log-gap.jpg

Min løsning uten glipper:

f5zt9k21umyqpafxsds3.jpg

[...] Nei såg litt på CIC diverse plasser og i en bil jeg satt i, den hadde ikke utstyret jeg ville ha så jeg tok heller og bestillte mulitimedia som har bla. dette: [...] :P

Hva slags utstyr var det du savnet? Mye av funksjonene kodes bare, men ettermonteringen av Combox og slikt er relativt greit i ettertid. Det skal imidlertid bli spennende å se hvordan dette multimediasystemet fungerer. Hvordan vil iDrive fungere i kombinasjon med touch-skjerm? Har du en link til den aktuelle pakken?

Var ikke deg jeg suste forbi på starten av Østreakern idag ved 16 tiden ved Økern der? :lol::roll:

Jeg var bare litt stressa hehe..

Nei, det var nok ikke meg med mindre du ikke kjente meg igjen i nyervervelsen - Renault Kangoo.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utstyr var det du savnet? Mye av funksjonene kodes bare, men ettermonteringen av Combox og slikt er relativt greit i ettertid. Det skal imidlertid bli spennende å se hvordan dette multimediasystemet fungerer. Hvordan vil iDrive fungere i kombinasjon med touch-skjerm? Har du en link til den aktuelle pakken?

Nei var jo noe av det jeg skrev i listen, ja vet endel av det bare kan aktiveres, men tenkte og prøve meg på multimedia i utgangspunktet med tanke på at jeg får mer for pengene i det systemet en cic siden alt er aktivert og plug and play inkludert revers kamera og navigasjon med 3D kart og masse greier. Ja jeg er selv spent på hvordan det vil fungere med dagens idrive system og hvordan de orginale funksjonene vil bli liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da var det nok ikke deg nei.

Har du kjøpt med ComBox til CIC'en?

Nei, combox fulgte dessverre ikke med i pakken, men jeg vurderer på sikt å ettermontere dette. Går det imidlertid an å montere AUX uten bruk av combox faller nok sistnevnte ut. Jeg vurderer ellers en "pnp multimediapakke" til CIC som inneholder USB, samt front- og ryggekamera - tiden vil vise.

Hva slags utstyr var det du savnet? Mye av funksjonene kodes bare, men ettermonteringen av Combox og slikt er relativt greit i ettertid. Det skal imidlertid bli spennende å se hvordan dette multimediasystemet fungerer. Hvordan vil iDrive fungere i kombinasjon med touch-skjerm? Har du en link til den aktuelle pakken?

Nei var jo noe av det jeg skrev i listen, ja vet endel av det bare kan aktiveres, men tenkte og prøve meg på multimedia i utgangspunktet med tanke på at jeg får mer for pengene i det systemet en cic siden alt er aktivert og plug and play inkludert revers kamera og navigasjon med 3D kart og masse greier. Ja jeg er selv spent på hvordan det vil fungere med dagens idrive system og hvordan de orginale funksjonene vil bli liksom.

Spennende! Jeg antar at vi får se rikelig med oppdateringer når dette er på plass. Jeg følger spendt med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da var det nok ikke deg nei.

Har du kjøpt med ComBox til CIC'en?

Nei, combox fulgte dessverre ikke med i pakken, men jeg vurderer på sikt å ettermontere dette. Går det imidlertid an å montere AUX uten bruk av combox faller nok sistnevnte ut. Jeg vurderer ellers en "pnp multimediapakke" til CIC som inneholder USB, samt front- og ryggekamera - tiden vil vise.

Hva slags utstyr var det du savnet? Mye av funksjonene kodes bare, men ettermonteringen av Combox og slikt er relativt greit i ettertid. Det skal imidlertid bli spennende å se hvordan dette multimediasystemet fungerer. Hvordan vil iDrive fungere i kombinasjon med touch-skjerm? Har du en link til den aktuelle pakken?

Nei var jo noe av det jeg skrev i listen, ja vet endel av det bare kan aktiveres, men tenkte og prøve meg på multimedia i utgangspunktet med tanke på at jeg får mer for pengene i det systemet en cic siden alt er aktivert og plug and play inkludert revers kamera og navigasjon med 3D kart og masse greier. Ja jeg er selv spent på hvordan det vil fungere med dagens idrive system og hvordan de orginale funksjonene vil bli liksom.

Spennende! Jeg antar at vi får se rikelig med oppdateringer når dette er på plass. Jeg følger spendt med! :)

Ja det blir nok endel bilder av oppgraderingen underveis og bilder av systemet i drift. Men jeg har jo nå 6.5" skjerm passer den store 8,8" rett i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hei hvor kan jeg skaffe de lamper til e60, jeg kjøåte facelift lamper men de lyser ikke rundt hjørne med led

Send meg PM.

Har alltid kreative løsninger du. :D Bilene dine holder alltid en høy standard. Synes det er synd du solgte E39 men... Kunne gjort mer med den. :)

Det var hyggelig å høre! Det er viktig med kreativitet og slikt sett så er det jo det som sørger for at bilen din stikker seg ut fra mengden. Jeg var svært fornøyd med E39'en og angrer på mange måter over at jeg solgte den. På en annen side vil jeg si at E60 er en helt annen bil med mange flere muligheter og slikt sett angrer jeg ikke. En stor drøm ville imidlertid vært en Imolarød E39 530i/535i/540i eller M5.. :)

Når det gjelder CIC prosjektet begynner det stadig å ta form. Jeg mangler ennå å sette inn CIC kontrolleren og jeg mangler noe småtteri før systemet blir kodet til bilen. Regner med å kunne ta i bruk enheten for fullt til uka. Ellers vil jeg påstå at CIC virker som en drøm i forhold til det gamle CCC systemet.

p72ldbl5l1lg9saflzpr.jpg

mdcbpa2gggcvak3g71on.jpg

5egengdurrxh9wrhc5zj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjorde seg en god del med ny kontroller og totalt sett blir det uansett mer riktig å bruke den opp mot CIC enn den gamle - selv om den også fungerte fint. Hvor aktiverer du stemmestyring nå, awt? Kun via rattet? Jeg var på nippet med å bestille meg Combox og og Internet/BMW Live, men jeg er litt usikker på om combox fungerer med biltelefon professional? Jeg har per idag ingen mulighet til å koble opp eksterne telefoner på mitt system grunnet biltelefonen. Vet du noe om dette awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...