Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt noen form for handsfree/stemmestyring, så det kan jeg ikke aktivere. :) Har kjøpt det som trengs for å få til bluetooth handsfree, men har litt problemer med kodingen der. Stemmestyringen tenkte jeg å se på etter at bluetoothen evt. er iorden.

Med biltelefon mener du da "fastmontert"/integrert telefon? Jeg har isåfall ikke snøring på hvordan det fungerer eller er koblet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nye vinterhjul er på plass, men først følger noen siste stemningsbilder av bilen med sommerhjul. Vinterhjulene er GS Split i 8,5x19 med 235/35-19 Nokian Hakkapelita R. Jeg har muligheten til å bytte Split-hjulene i BBS CK II (8,5x19), men jeg er usikker på om disse vil være kledelige som vinterhjul. :-k

qnfvid4xi5o8chu28g7h.jpg

6h1j989f3xc16i6f375p.jpg

ej2ftb6idtlifqtzmand.jpg

rf3qjeihdoszg6t3aru6.jpg

e5a3o3w7shwph2us7t47.jpg

u2jfvf0ejp1yturjexdu.jpg

fo5jz1f9pwuczo4qaqnx.jpg

9fcijjfp7c3xcrlcy063.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det karer! Jeg er meget fornøyd med Nokian Hakkapelita R og kjører det på alle bilene mine. Selv de bratteste bakkene er ikke noe problem, men de, som alle andre piggfrie dekk, egner seg ikke noe særlig på det glatteste/våteste underlaget. Hvertfall ikke fremkommelighet i bratte bakker. Jeg skal få ordnet noen andre bilder, men på grunn av den elendige patenten på originale låsebolter kjører jeg nå på tre vinterhjul og ett sommerhjul. Nei, verken piper med linkes gjenger, påsveiset mutter eller boring har gitt resultat foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi på jobben enten bruker en låsebolt-nøkkel, hvor en slår til med hammer idet en annen rikker til, da får du godt med moment innover i bolten, eller sliper den ned med båndsliper, men da risikerer du å treffe felgen, noe folk som oss helst vil unngå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi på jobben enten bruker en låsebolt-nøkkel, hvor en slår til med hammer idet en annen rikker til, da får du godt med moment innover i bolten, eller sliper den ned med båndsliper, men da risikerer du å treffe felgen, noe folk som oss helst vil unngå :P

Det er dessverre ikke mulig ettersom de originale låseboltene som bestilles på chassinummer har en ring som gir seg dersom man gjør dette. Dette resulterer i at pipen griper tak i ringen og ikke låsebolten. Løsningen ble imidlertid å få dreid en hylse og sveise en pipe i denne. Da kom den til slutt.. :)

Den E60'n din er bare helt utrolig fin! Tror nesten du har drømmebilen min der..., hvertfall en av dem :P

Men hvordan er forbruket ditt, og har du gjort noe med effekten? (kan hende du har skrevet noe om dette før...)

Anyway, keep up the good work! 8)

Det var usedvanlig hyggelig å høre. Jeg har ikke gjort noe med effekten. Forbruksmessig ligger den på 0,9 l/mil, men dette er hovedsaklig bykjøring. Langkjøring går den på 0,65 l/mil. Store hjul bedrer ikke akkurat forbruket.. :)

xi7x7ezsljjfcxos6etz.jpg

25xuzjqfcjs65mm6wbj8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...