Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror du er på et detaljnivå som de fleste melder pass på, helt ærlig. Når det er sagt, så er det litt tungvint å se forskjellene skikkelig godt på telefon. Men jeg likte nok den som er litt mørkere, på det nederste bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penest med finslipt aluminium av de to alternativene der. Det at noe er mer sjeldent enn noe annet betyr ikke nødvendigvis at det er pengene :) 

Du kan jo høre med selgerne av de to bilene på Finn med hellbraun om de vil bytte med deg nå? Kanskje de kjøper argumentet om at det er lettere å selge med finslipt aluminium eller sort pianolakk - det hadde iallfall jeg gjort, i og med at det faktisk er lyse, stygge trelister som du sier :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 21.58, Otis skrev:

Jeg tror du er på et detaljnivå som de fleste melder pass på, helt ærlig. Når det er sagt, så er det litt tungvint å se forskjellene skikkelig godt på telefon. Men jeg likte nok den som er litt mørkere, på det nederste bildet.

..og detaljer som er så morsomt! :D 

17 timer siden, Walkabout skrev:

Penest med finslipt aluminium av de to alternativene der. Det at noe er mer sjeldent enn noe annet betyr ikke nødvendigvis at det er pengene :) 

Du kan jo høre med selgerne av de to bilene på Finn med hellbraun om de vil bytte med deg nå? Kanskje de kjøper argumentet om at det er lettere å selge med finslipt aluminium eller sort pianolakk - det hadde iallfall jeg gjort, i og med at det faktisk er lyse, stygge trelister som du sier :P 

Hmm, det jeg likte med Alu Trace var at de stod med i stil med B&O-dekslene samt var en anelse mer tonet. Jeg har hørt med finn-bilene om bytte og kjøp, men de er av samme oppfatning som meg - det stygge, lyse treverket er kult! :P 

11 timer siden, Reef89 skrev:

Ja enig med finslipt :)

Skulle ønske de finslipte var hakket mer mørkere. Kanskje det er mulig å få lakkert de typ "smoked" eller noe?


Noen som for øvrig vet om NBT leveres med kontakt nr. 1 og 11 uavhengig utstyrsnivå fra fabrikk? @awt? @lagunilla? Lite lysten på å skru ut NBT for å sjekke. :P 

Edit: Ser ut til at biler levert med DAB fra fabrikk har kontakt nr. 1 og 11 selv om bilen ikke har bakseteunderholdning (?).

NBT-pinout.jpg

Basert på dette bildet kan det jo se ut til at dette er tilfellet:
IMG_6967-1024x768.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i mørkt listverk, men til nutmeg interiøret så må jeg si at de mørke listene som fulgte med bilen er de som passer best av de variantene du viser her.

Jeg beundrer detalj nivået du er på, og derfor morsom tråd å følge 😀 bare ikke mist nattesøvnen over listverket 😅 Jeg elsker også annerledes, derfor ser jeg ønsket for de lyse trelistene. Hadde jeg lagd meg ny bmw så hadde også det blitt en fargekombo interiør/eksteriørmessig som ingen andre :) på e61 nå så er den uberkjedelig svart intriør, og spacegrå utvendig. Tenk alle fine blå, grønn og rød fargene man fikk på disse som ingen valgte i den tiden.

Hva med mørkebrune trelister da? Eller var det det som fulgte med bilrn? Vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, awt skrev:

Jeg melder pass. 🙃

Hoppet av dette når X4-en ble kjøpt, og har igrunn ikke sett meg tilbake. 😛

Ingen fare, jeg har jo meldt meg ganske mye ut av dette selv. Men når bakseteunderholdning kan kjøpes for en slikk og ingenting, blir det jo plutselig litt mer interessant. :P 

4 timer siden, Evopower skrev:

Jeg er ikke så glad i mørkt listverk, men til nutmeg interiøret så må jeg si at de mørke listene som fulgte med bilen er de som passer best av de variantene du viser her.

Jeg beundrer detalj nivået du er på, og derfor morsom tråd å følge 😀 bare ikke mist nattesøvnen over listverket 😅 Jeg elsker også annerledes, derfor ser jeg ønsket for de lyse trelistene. Hadde jeg lagd meg ny bmw så hadde også det blitt en fargekombo interiør/eksteriørmessig som ingen andre :) på e61 nå så er den uberkjedelig svart intriør, og spacegrå utvendig. Tenk alle fine blå, grønn og rød fargene man fikk på disse som ingen valgte i den tiden.

Hva med mørkebrune trelister da? Eller var det det som fulgte med bilrn? Vanskelig å se.

Ja, de sorte pianolakklistene (ekte pianolakklister og ikke 4AT-listene "sort høyglans" som folk omtaler som pianolakk) er lekre, men et mareritt å holde pene i bilen. På den korte tiden de satt i bilen hadde jeg ikke mindre enn to personer som sa; "oi, så fine, blanke lister dette var", i det de strøk hendene over listene. Resultatet er en halv million riper. I tillegg må du fram med pussekluten to ganger om dagen, som også lager riper. 

Det blir nok til at jeg kjøper noen brune lister for å se hvordan dette blir, og så får jeg sakte men sikkert prøve å få tak i et komplett sett med de lyse trelistene. Angrer som en hund for at jeg ikke tok den midtkonsollisten som lå på eBay, for da hadde jeg bare trengt å kjøpe til dørene ettersom det ligger tre sett med dashbordlister til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 19.4.2020 den 20.45, Saltkjelen skrev:

Fikk opp B-stolpebelysningen og gjort klart ledningsnett for seteryggbelysning i dag, så nå er det bare å vente på at BMW Individual får laget listene i Nutmeg merino. :) 

IMG_3510.thumb.JPG.92c03bb748797461d135fcbbaa0b41d4.JPG
IMG_4915.thumb.JPG.e777124db91a01d16c83ebc823e72c30.JPG

Stilling med stemningslys. Men mangler bilen alcantara tak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 13.46, Fahad skrev:

Kan kanskje høre med Scandinano i Drammen om de har en type folie som ligner på de listene du har lyst på da, Lasse? Men du vil vel sikkert ha det originalt 😁 

Nei, folie føler jeg aldri kan være i nærheten av bra, så det må være originalt eller ikke noe. :P 

1 time siden, E.H.D skrev:

Stilling med stemningslys. Men mangler bilen alcantara tak? 

Ja, ambientbelysning er artig! Har bestilt seteryggbelysning fra F01 i Nutmeg merinoskinn, og ettersom BMW Individual ikke har slettet ordren (noe de vanligvis gjør når bilen ikke skal ha det utstyret og/eller aksepterer den), så håper jeg det er på plass innen fire-åtte uker. Bilen mangler dessverre alcantara, men det får jeg nesten akseptere i denne med mindre jeg ikke får tak i alcantara til en billig penge. :) 
______________
Fikk for øvrig i3en tilbake fra (og leverte M550en til) lakkering i dag. Jeg valgte å fjerne M3-speilene ettersom de lagde en suselyd, og benyttet derfor anledningen til å lakkere speildekslene i bilens farge. Jeg vet ikke helt om jeg er fan, men muligens er det bare uvant. :) 

IMG_2155.thumb.JPG.11b0f657b49f5319f499f28b8cff2bfd.JPG
IMG_2158.thumb.JPG.f8330d6d457ef6497e9337144e203a2e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Reef89 skrev:

Syns det så veldig bra ut :)

3 timer siden, mslello skrev:

Uvant med speil i bilens farge fra siden på i3, men sett forfra synes jeg det ser bra ut :)

Ja, veldig uvant, men vi får kjøre med det en periode og ta en evaluering senere. :) 

19 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

tidenes mest strøkne parkering av en ellers upraktisk stor bil :D

Like strøken parkering som denne parkeringen? :D 

72909E1E-2A19-4E07-95FF-63302437E2EE.thumb.jpeg.d7d4257b6ad266ed76674004724973d4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...