Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Da var man i gang med litt fikling, men sannelig revnet ikke skinnet midt på (ikke i noen søm), så ny seterygg må dessverre til. Kjedelig, irriterende og unødvendig dyrt, men sånn er det dessverre noen ganger.

IMG_3024.thumb.JPG.f26008b875270d1624c0e6958b6d99bf.JPG
IMG_3025.thumb.JPG.526d64670ba197a20b509797c8ae57c1.JPG
IMG_3026.thumb.JPG.8bc9ba46dcb368ab1c5410d3714d209b.JPG
IMG_3028.thumb.JPG.2f4b5398b6106fc44be28289912e5919.JPG
IMG_3029.thumb.JPG.0bde315eca8a7706f14764e3b38e2294.JPG

Og DVB-T2 TV-modul (eller blokas som det tydeligvis heter på litauisk) har funnet sin plass.

IMG_3030.thumb.JPG.c8e461ea58cd1b9d9011f129cc8bc133.JPG
IMG_3031.thumb.JPG.74396940ebf27a54dee2d30cda52292b.JPG

IMG_3037.thumb.JPG.61e5976b2692fe08b40f990c3f5ea8d5.JPG
IMG_3039.thumb.JPG.65bd6d33d32feb15226ef421738da9ac.JPG

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Da var man i gang med litt fikling, men sannelig revnet ikke skinnet midt på (ikke i noen søm), så ny seterygg må dessverre til. Kjedelig, irriterende og unødvendig dyrt, men sånn er det dessverre noen ganger.

[...]

Blir veldig bra, men er de skjermene mulig å poppe av? 

Du begynner vel å nærme deg alderen hvor bagasjerommet fylles opp av bleier og barnevogn, og bakovervente stoler mot skjermene funker?  

Jeg har fasteskjermer i xc70n og Ipad holdere i Audien. Fordelen med Xc70 er at skjermene alltid sitter der, men det er dessverre den eneste fordelen Voloven har. Løsningen (2015modell) støtter DVD (ikke blueray) og avspilling fra SD-kort. Det betyr at utvalget av filmer for kida (7 og 4) er lite og de går fort lei. 

På Audien med Ipad og Wifi-modul i bilen har de mulighet til appene de normalt bruker og det er stille over lengre tid bak der, men man gidder ikke å ta med ipadden på kortere turer og de bør ikke stå synlig i bilen når man parkerer så litt mer styr. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@flobben Ja, det er mulig å skru av skjermene, men direkte pent blir det jo ikke om man gjør det. Ellers skal jeg vil innrømme å si at selv om alderen tilsier den type oppakning i bagasjen, er ikke hodet i nærheten av disse tankene. :P 

Ser problematikken rundt det med at systemet i utgangspunktet er gammeldags, men man kan jo ettermontere forskjellige streamingløsninger som Apple TV etc, og det løser jo den problematikken sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert :) Er det mye stress å få den DVB-T tuneren montert? vet vi snakket om kjøp av den, men tenker på monteringen.
Krever det ekstra braketter eller er alt fix ferdig der siden bilen har så mye utstyr alt? Må du kable deg helt frem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tony Soprano skrev:

Rått kjøretøy dette altså 😎
Denne nærmer seg vel nå totalspec når det gjelder utstyrsliste føler du att det mangler noe 😅

12 timer siden, Reef89 skrev:

Ja, dette er rått :)

Takk for det, karer! Ja, det nærmer seg vel alt sammen, men jeg mangler jo seteventilasjon og DVD-veksler i hvert fall. :P 

9 timer siden, Kjennern skrev:

Vakkert :) Er det mye stress å få den DVB-T tuneren montert? vet vi snakket om kjøp av den, men tenker på monteringen.
Krever det ekstra braketter eller er alt fix ferdig der siden bilen har så mye utstyr alt? Må du kable deg helt frem også?

Nei, DVB-T2 (eller TV-modul (videomodul på F1x)) er nokså kurrant. Krever pluss og minus, fiber, antennekabler til siderutene (og muligens antennene dersom de mangler (er på plass om bilen har DAB)) og noen kabler til RSE og "video switch" (eller HU om den mangler VS). Braketten som styreenheten til høyttalereksosen sitter passer videomodul. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har funnet noen Individual-lister i Valnøtt. Denne er litt mørkere enn de lysere trelistene jeg kunne tenkt meg, men det er dessverre helt håpløst å kunne finne noe av dette. Usikker på om det blir miljøkrasj, og det er jo likevel surt å svi av flere tusen på det om det ikke skulle bli fint. Her er et interiør som er litt mørkere enn mitt, og her synes jeg det ble en fin kombinasjon. Idéer?

1770070987_trimwoodII.thumb.jpg.81ff3417ad43983e47d9624eec128100.jpg

 

På 24.10.2020 den 0.08, SweetBMW skrev:

Så du gikk den veien med RSE du også ja. Morsomme greier. 

Stemmer, det gjorde jeg! Blir sannsynligvis aldri brukt, men morsomt lell. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 23.46, Saltkjelen skrev:

IMG_3039.thumb.JPG.65bd6d33d32feb15226ef421738da9ac.JPG

F10/11 med M-Sport og LED lykter ser utrolig bra ut altså 🤩 Må være noe av det peneste fra BMW i nyere tider.

Angående listene, ble litt usikker selv 🤔 Syns de passet bra med Amaro brun, men det er jo en del mer "oransje" enn det interiøret du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har funnet noen Individual-lister i Valnøtt. Denne er litt mørkere enn de lysere trelistene jeg kunne tenkt meg, men det er dessverre helt håpløst å kunne finne noe av dette. Usikker på om det blir miljøkrasj, og det er jo likevel surt å svi av flere tusen på det om det ikke skulle bli fint. Her er et interiør som er litt mørkere enn mitt, og her synes jeg det ble en fin kombinasjon. Idéer?

1770070987_trimwoodII.thumb.jpg.81ff3417ad43983e47d9624eec128100.jpg

Jeg synes de ble for oransje og "skrikende" i fargen. Om man legger til midtkonsollen også (siden din ikke er M5 og dermed ikke skinntrukket i sort) så tror jeg fort det kan bli dominerende. Jeg synes det er finest med interiørlister som binder sammen de ulike elementene i interiøret, heller enn å dele de opp. Fineline anthrazite wood, som jeg har, tror jeg kunne passet fint :) 

 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Walkabout her. De hadde etter min mening faktisk passet bedre med et svart interiør.

Også enig med @Daniel. Ang F10/11 med LED og M sport, ser utrolig bra ut og blir liksom ikke gammelt! LCI med Xenon derimot ser nesten eldre ut enn pre-LCI, den LCI-varianten har jeg ikke sansen for med sine halogenblinklys. Ps: er M550d noe senket i forhold til vanlig xdrive? Ser meget riktig ut.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt du tenker litt ''utenfor boksen'' om man kan si det, ved å satse på treverk i en litt sprek farge. Her er jeg redd @Walkabout har ett godt poeng med at det kan bli litt for voldsomt med midtkonsollen også i den lyse (oransje-ish) fargen. 

Men føler grensen er hårtynn mellom for skrikende treverk og fantastisk eksklusivt interiør! Når det kommer til 5 og 7 serie er de peneste interiørene med treverk i mine øyne, så håper du finner noe etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det du skriver her, naboen har nettopp handlet seg en F11 LCI uten M-sport og ei heller med adaptive LED. Synes min fem år eldre bil ser betydelig mer moderne ut. 

På 25.10.2020 den 7.03, papertiger skrev:

Også enig med @Daniel. Ang F10/11 med LED og M sport, ser utrolig bra ut og blir liksom ikke gammelt! LCI med Xenon derimot ser nesten eldre ut enn pre-LCI, den LCI-varianten har jeg ikke sansen for med sine halogenblinklys. 

30E3E651-FEA3-41DF-933D-74299030E2E6.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2020 den 23.21, Daniel. skrev:

F10/11 med M-Sport og LED lykter ser utrolig bra ut altså 🤩 Må være noe av det peneste fra BMW i nyere tider.

Angående listene, ble litt usikker selv 🤔 Syns de passet bra med Amaro brun, men det er jo en del mer "oransje" enn det interiøret du har.

Ja, F1x LCI med LED-lys er virkelig en innertier hva gjelder design. Det er nok ikke mye som er satt til tilfeldighetene her, bortsett fra den mindre heldige panserlinjen. Jeg får se hva som skjer med listverket. Disse Litauerene er dessverre ikke de raskeste til å svare. :) 

På 25.10.2020 den 0.20, Walkabout skrev:

Jeg synes de ble for oransje og "skrikende" i fargen. Om man legger til midtkonsollen også (siden din ikke er M5 og dermed ikke skinntrukket i sort) så tror jeg fort det kan bli dominerende. Jeg synes det er finest med interiørlister som binder sammen de ulike elementene i interiøret, heller enn å dele de opp. Fineline anthrazite wood, som jeg har, tror jeg kunne passet fint :) 

Ja, jeg ser hva du mener, og sånn sett er jo de som er hakket lysere mer passende. Jeg har vært inne på tanken med å trekke en midtkonsollist i skinn, men det beror vel på hvilket listverk jeg får tak i i så fall. Ja, enig i det, men de som selger disse skal ofte ha for mye for de. :( 

På 25.10.2020 den 7.03, papertiger skrev:

Enig med @Walkabout her. De hadde etter min mening faktisk passet bedre med et svart interiør.

Også enig med @Daniel. Ang F10/11 med LED og M sport, ser utrolig bra ut og blir liksom ikke gammelt! LCI med Xenon derimot ser nesten eldre ut enn pre-LCI, den LCI-varianten har jeg ikke sansen for med sine halogenblinklys. Ps: er M550d noe senket i forhold til vanlig xdrive? Ser meget riktig ut.

Absolutt. Ikke sikkert den lille oransje-tonen ville passet Nutmeg/Muskat like godt som Amaron (eller tilsvarende). Helt enig hva gjelder halogen blinklys. En skikkelig bommert!

På 25.10.2020 den 9.28, Carlsius skrev:

Liker veldig godt du tenker litt ''utenfor boksen'' om man kan si det, ved å satse på treverk i en litt sprek farge. Her er jeg redd @Walkabout har ett godt poeng med at det kan bli litt for voldsomt med midtkonsollen også i den lyse (oransje-ish) fargen. 

Men føler grensen er hårtynn mellom for skrikende treverk og fantastisk eksklusivt interiør! Når det kommer til 5 og 7 serie er de peneste interiørene med treverk i mine øyne, så håper du finner noe etterhvert

Ja, kjekt med noe særegent. Det skal i hvert fall ikke stå på Individual-ting i denne bilen. :P Jeg er nok også en av de som liker treverk i en slik bil, så noe må jeg få på plass etter hvert.

5 timer siden, Walkabout skrev:

Enig med det du skriver her, naboen har nettopp handlet seg en F11 LCI uten M-sport og ei heller med adaptive LED. Synes min fem år eldre bil ser betydelig mer moderne ut. 

30E3E651-FEA3-41DF-933D-74299030E2E6.jpeg

Utvilsomt. Den ser mye nyere ut med LED-blinklys og de orange sidemarkeringslysene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...