Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, skinntrukket airbag er nok en av de uoriginale oppgraderingene jeg er mest fornøyd med. Det er salmaker som har ordnet dette, og samtidig fått ordnet med stempling av airbaghorn og "airbag" i skinnet.

Men kunne salmakeren garantere at det ville virke i en evt. krasj? Synes det er litt rart at de turte og gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sveigis skrev:

Du får en skryte kommentar herifra og Lasse ,nydelig farge på nydelig bil .😍

Dette karroseriet her er 10 av 10 .

Jeg har sagt at jeg er så ferdig med likbiler / stasjonsvogner men f11 er så riktig at jeg kunne hatt Touring igjen 😊

Tusen takk, Jan! :) 

21 minutter siden, Walkabout skrev:

Når som ACS er på plass så hadde de lett smettet innenfor hjulbuene dine også ;) 

Blir spennende å se oppsett med style 312. Tror det blir knallfint, men min erfaring med 21" er at det blir litt vel hardt å kjøre på kontra 20". Men mulig gode dekk kan løse litt av problemene :) 

Hehe, ja, det kan hende at de hadde sittet litt lenger inn med ACS på plass. Synes fortsatt 601 er det tøffeste, så jeg kjøper nok uansett et slikt sett den dagen det dukker opp. Ja, jeg er på ingen måte uenig med deg, og det er vel derfor jeg også heller ikke har bestemt meg. På en annen side kjørte jeg jo med 25- og 30-profil med 20" på E60en, og her hadde jeg ikke noe å utsette på komforten. 

19 minutter siden, Rune-K skrev:

Men kunne salmakeren garantere at det ville virke i en evt. krasj? Synes det er litt rart at de turte og gjøre dette.

Jeg har absolutt ingen betenkeligheter med dette. Jeg har fått samme spørsmål tidligere, og jeg kan ikke se noen grunn til at et tynt skinnlag skal endre airbagens funksjonalitet. Brytepunktene er fortsatt intakt, og dersom airbagen vil utløses vil skinnet revne, på lik linje med airbagen til G3x som er skinntrukket fra fabrikk. Som det fremgår av bildene under, har F- og G-serie M-sport airbag identisk brytepunkt, der den ene er i skinn og den andre ikke.

Fxx-airbag:
attachment.php?attachmentid=2510230&stc=

Gxx-airbag:
BMW-G01-G11-G30-MPAKIET-AIRBAG-WYSTRZELO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har absolutt ingen betenkeligheter med dette. Jeg har fått samme spørsmål tidligere, og jeg kan ikke se noen grunn til at et tynt skinnlag skal endre airbagens funksjonalitet. Brytepunktene er fortsatt intakt, og dersom airbagen vil utløses vil skinnet revne, på lik linje med airbagen til G3x som er skinntrukket fra fabrikk. Som det fremgår av bildene under, har F- og G-serie M-sport airbag identisk brytepunkt, der den ene er i skinn og den andre ikke.

 

Jeg hadde nok ikke hatt noen betenkeligheter jeg heller men er usikker på om jeg hadde turt det hvis jeg var salmaker. De kan jo i værste fall få et erstatningsansvar hvis det ikke fungerer ordentlig.

Uansett så ble det veldig tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vært på litt isbanekjøring med @lagunilla igjen, og som vanlig var det like artig. Denne gangen ble også @///M-ini95 og @BimmerFan! med. :) 

M5disbane.thumb.jpg.0a4d0beecabef7cfaba2a6dd6c8ea75e.jpg

Var uheldig og satt meg fast i snøen, og før jeg visste ordet av det ble jeg tauet ut av mannskapet. Ikke videre imponert over måten de valgte å trekke ut på. :rolleyes:

IMG_4027.thumb.jpg.f41bda6fdf805af426353c073a02be12.jpg

...så da måtte de gamle sommerdekkene vike til fordel for vinterdekk.
nyevinterhjul.thumb.jpg.2200dcaa81086203e3bf1046e5385f7c.jpg

...og benyttet derfor anledningen til å prøvemontere den ene Style 312-felgen. 
sommerhjul.thumb.jpg.dabde8477b42b8988eb3c6cf45f5c562.jpg
sommerhjul3.thumb.jpg.6ff3bca57e44d6d130df4ea5c72c586b.jpg
sommerhjul2.thumb.jpg.d6dcbb0a2173de887c53d9e62762bc23.jpg
sommerhjul4.thumb.jpg.8331be2496bbfa30e27a10d44c46872e.jpg

Fikk i tillegg skrudd litt på i3en. :) 
661225601_i3ls.thumb.jpg.1bf8e14504d651d38cf8aee4c53e8206.jpg

..og voila! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en kjempe hyggelig tur og for at jeg fikk lov til å sitte på med deg! @Saltkjelen :) Jeg sier det igjen, dette må være Norges mest gjennomførte F11 :) Det var virkelig kjipt med den ene felgen, rett og slett amatørmessig av de gutta... men style 312 passet som hånd i hanske på bilen din!

Du imponerer stadig, nå med soft close på I3. Rett og slett rått :) 

Sender deg en PM med noen videosnutter fra lørdagen :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før jeg registrerte at det faktisk var knekt av noe fra felgen 🤯 Lå bare merke til ripene først 🙄😂

Det var jo kjipt. Hva skjer der da? Skal de erstatte den eller blir det noe du må bla opp for selv?

Style 312 ser ut til å sitte bra på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Tusen takk for en kjempe hyggelig tur og for at jeg fikk lov til å sitte på med deg! @Saltkjelen :) Jeg sier det igjen, dette må være Norges mest gjennomførte F11 :) Det var virkelig kjipt med den ene felgen, rett og slett amatørmessig av de gutta... men style 312 passet som hånd i hanske på bilen din!

Du imponerer stadig, nå med soft close på I3. Rett og slett rått :) 

Sender deg en PM med noen videosnutter fra lørdagen :) 

Bare hyggelig, og takk det samme! Ja, skikkelig amatørmessig, men til neste gang blir det å kjøpe en ekstra tauekrok og kjøre med det konstant ute. :P 

Var ikke sikker på det med Style 312, men jeg må se de satt overraskende bra, og 295-dekk ga helt perfekt dekkmengde også. 

Soft close å i3 hører med. :D 

2 timer siden, papertiger skrev:

Bøyer meg i hatten, soft close på i3 gitt. De vinterfelgene dine er jo så utrolig lekre, hva skjer med de nå? Er det square setup? 

312 passet helt utrolig bra på F11 med ACS senk. 

Er like felger foran og bak, så blir nok til at jeg kjøper en ekstra felg til den nette sum av 8k (evt. et helt felgsett om jeg kommer over det igjen. Lå jo selvfølgelig et strøkent sett ute til 5k rundt juletider..:rolleyes:). Hell i uhell, tok de i hvert fall den eneste felgen det var korrosjonsskader på og som jeg eventuelt hadde planer om å bytte uansett.

1 minutt siden, Daniel. skrev:

Tok litt tid før jeg registrerte at det faktisk var knekt av noe fra felgen 🤯 Lå bare merke til ripene først 🙄😂

Det var jo kjipt. Hva skjer der da? Skal de erstatte den eller blir det noe du må bla opp for selv?

Style 312 ser ut til å sitte bra på denne :)

På en annen side er jeg glad de ikke bare ripet opp felgen. Føler nesten det hadde vært mer irriterende enn at de faktisk har maltraktert den. Nei, at de skadet felgen min var visst min egen risiko. Var vel så vidt de erkjente at det var en dum måte å trekke ut på, men ble heller anbefalt om å ha med en litt mindre fin bil neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Som vanlig Herr. @Saltkjelen veldig bra! :D 

Da forventer vi å se noen slike til neste sesong på de tidligere vinterfelgene.

 

Her er et bedre alternativ i 20"

285/35-20" Spesiallagde ishjul | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ahj skrev:

Er dette Lappi dekk? Veldig mange steder hvor ispigg er fyfy, men da Lappi er det man kan bruke. Bortsett fra vanlige vinterdekk. 

Det er ikke Lappi, dette er de samme pigger som brukes i rallydekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ahj skrev:

Er dette Lappi dekk? Veldig mange steder hvor ispigg er fyfy, men da Lappi er det man kan bruke. Bortsett fra vanlige vinterdekk. 

Lappi ligner mer på piggdekkene vi er kjent med, bare mange ganger mer pigg å litt mer utstikk

de skal vist være lovlige etter vei noen steder i sverige og finland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Det er ikke Lappi, dette er de samme pigger som brukes i rallydekk.

Da kan dem ikke brukes der vi har vært på isbane. Der er det kun lov med rallypigg på styrehjul som det ikke er driv på. 

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Lappi ligner mer på piggdekkene vi er kjent med, bare mange ganger mer pigg å litt mer utstikk

de skal vist være lovlige etter vei noen steder i sverige og finland

Helt riktig. Norges brukes dem utelukkende til isbanekjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...