Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daniel. skrev:

Pent!

Helstøpt dash er jo helt idiotisk. Ser jo det på E6x og E9x når det kommer til koppholdere og iDrive :P

Ja, det er kanskje ikke det smarteste sånn sett, men vil også hevde det har sine fordeler. Dashbordet på E6x satt jo omtrent med fire skruer, så det var vanvittig enkelt å ta ut. Mye mer knot når det skal demonteres en haug av deler, dog en fordel når man skal fikle med sånt som dette.

1 time siden, Reef89 skrev:

Ser meget bra ut :)

Takk for det! :)

1 time siden, Carlsius skrev:

Utrolig lekker detalj å få skinn på nedre del! Imponert over alt du gjør med denne bilen. 

 Men hvor kjøper du dine deler som det du har brukt her? Tenker nytt fra BMW så skal de  vel ha halve bilens verdi for denne skinndelen ? :o 

Ja, skinn på den nedre delen hjelper veldig på. Helt idiotisk at det ikke er det når bilen er bestilt med skinntrukket dashbord, men noe måtte vel 760i- og Individual-eierne få ekstra. :P

Disse delene kjøpte jeg vel i Polen, men siden nedre del ofte er i nappaskinn og jeg ville ha mitt skinn til å matche midtkonsollen, rev jeg av skinnet og fikk sydd opp nytt hos salmaker. Å kjøpe dette nytt er helt idiotisk, da dette fort ville kostet en 50-60.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

hvilken polsk side bruker du for å se etter slike deler ? 

Bruker Allegro, som mer eller mindre kan sammenlignes med eBay. Det er ikke helt enkelt å få polakkene i engelsk tale eller å få de til å sende til Norge, så i de tilfellene får jeg vaskedama som er polsk til å bestille og ta med til Norge for meg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Bruker Allegro, som mer eller mindre kan sammenlignes med eBay. Det er ikke helt enkelt å få polakkene i engelsk tale eller å få de til å sende til Norge, så i de tilfellene får jeg vaskedama som er polsk til å bestille og ta med til Norge for meg. 😅

søkeord etter det forskjellige bør vell være på ett vis nivå i polsk å tenker jeg ? :P

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

søkeord etter det forskjellige bør vell være på ett vis nivå i polsk å tenker jeg ? :P

Jepp, og det er ikke alltid helt enkelt ettersom polakkene virker til å ha mange varianter av et ord. Men både lampa/lampy (lys), lift/lifting (facelift), kierownica (ratt), lusterko (speil) og podsufitka/podsufitki (taktrekk) har vært gjengangere for mine søk i alle fall. Ellers synes jeg faktisk det går overraskende lett å forstå seg på de forskjellige tingene, som for eksempel: nowa (ny/bra stand), wibracja (vibro/vibrator), lampka (interiørlys) etc.

Nei, jeg er ikke polsk, og jeg har helt sikkert mye feil i benevnelsene.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent som vanlig 😄

Loker ofte innom allegro, men språkbarrièren gjør det vanskelig å søke opp spesifikke deler.
Kan du spørre vaskedama om å oversette " komplett surround view ledningsnett med tilhørende kamera " 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Strøkent som vanlig 😄

Loker ofte innom allegro, men språkbarrièren gjør det vanskelig å søke opp spesifikke deler.
Kan du spørre vaskedama om å oversette " komplett surround view ledningsnett med tilhørende kamera " 😁

Takker! Hehe, ja, det er ikke alltid så greit. Her og her har du et komplett sett/nesten komplett sett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jepp, og det er ikke alltid helt enkelt ettersom polakkene virker til å ha mange varianter av et ord. Men både lampa/lampy (lys), lift/lifting (facelift), kierownica (ratt), lusterko (speil) og podsufitka/podsufitki (taktrekk) har vært gjengangere for mine søk i alle fall. Ellers synes jeg faktisk det går overraskende lett å forstå seg på de forskjellige tingene, som for eksempel: nowa (ny/bra stand), wibracja (vibro/vibrator), lampka (interiørlys) etc.

Nei, jeg er ikke polsk, og jeg har helt sikkert mye feil i benevnelsene.. :) 

Grunnleggende kurs i polsk er rause greier, godt vi har 2 forskjellige generasjoner bmw så vi slipper å krige om det samme 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen sammenskrudd igjen, og den nedre delen av dashbordet på plass. Dette gav en helt annen kvalitetsfølelse over interiøret.

Ellers har det seg sånn at jeg vurderer å selge både 7-serien og i3en. Er det noen som umiddelbart finner en av bilene av interesse?

IMG_1430.thumb.JPG.96db0b96cf02b3022964247a75d27114.JPG
IMG_3969.thumb.JPG.5a2fe466d5dd0aedb739281e3d0b42ba.JPG
IMG_6019.thumb.JPG.3b23781d0366fbd6ae63fafa867961b5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gabz skrev:

Ble veldig bra! Hvorfor selge?

2 minutter siden, Gorg skrev:

Hva tenker du å handle istedetfor? 
 

Nydelig interiør på 7ern 👌🏻

Har vel egentlig allerede bestilt meg en G05 X5 45e Individual med levering i august, men har mulighet til å kansellere avtalen helt frem til overlevering av bil om jeg skulle ombestemme meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...