Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg i hvert fall landt utvendig farge, og det blir Carbon svart (med mindre det ikke blir veldig mye mer kostbart med en Individual-lakk). Synes de andre fargene blir for blå, og Sophistogrå fåes ikke med M-pakke. 

48881821526_c92be8300d_b.jpg
49070378703_7c5fb3d69f_h.jpg

Ellers overrasker det meg hvor misvisende konfiguratoren er i forhold til farger. Individual Merino Coffee ser veldig likt interiøret jeg har i i3en, men den minner mer om Golden Brown eller Cinnamon. Må ta en runde når det gjelder innvendig listverk, for der har jeg foreløpig ikke sett noen som virkelig vekker begjæring.
ECBumLsW4AE6fRX.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å foreslå å se på dubsesd sin X5, men ser ut som du allerede har gått dit :) den er en lekkerbisken i karbonsort. Så interiøret; det er ingenting med skinnfargen i det bildet du har postet over som gir meg en assosiasjon til kaffe/kaffebønne. Jeg så i en tråd på bimmerpost der en skrev at coffee i G05 erstattet mocca i F15. Og der viste de bilder med merkbart mørkere brunt, en brunfarge som jeg med en gang kunne relatere til fargen på en kaffebønne. Sikker på at det bildet gir korrekt farge? Hva med Amaro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusom farge å holde 100% hvis du er over gjennomsnittet pirkete men ikke liker å polere i flere steg. Hadde inne 3 stk. Karbonsorte (1xF15 og 2xE61) i fjor for korrigering og polering. Skulle tas lett men endte opp med 2 stegs på to av de og delvis 3-stegs på en da den var omlakkert på en del paneler. 

Men igjen så har vi jo ikke mange dagene med sterk sol her i landet så det går nok greit :lol:

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, StigJ skrev:

Grusom farge å holde 100% hvis du er over gjennomsnittet pirkete men ikke liker å polere i flere steg. Hadde inne 3 stk. Karbonsorte (1xF15 og 2xE61) i fjor for korrigering og polering. Skulle tas lett men endte opp med 2 stegs på to av de og delvis 3-stegs på en da den var omlakkert på en del paneler. 

Men igjen så har vi jo ikke mange dagene med sterk sol her i landet så det går nok greit :lol:

Samme her bare F10 jeg tok i fjor. Ble tatt med grov uber pute og Menzerna fg400. Det fjernet 80% av ripene, men ikke alle. Dog avsluttet dette helt nydelig uten hologrammer eller lignende. Og dette var bare en 1 steg jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbon er knalltøff, men er kanskje en av de vanskeligste å holde fint og ryktes å «holde» dårlig også. G05 kler både mørke og lyse farger, invidual er endel dyrere ja, men her kan man velge og vrake mtp interiør og farger. Litt ambivalent å velge farger, da de fargene som snakker til en i begynnelsen, kan bli litt flate og kjedelige over tid.
Brune komfortseter er lekkert, men navnene står ikke alltid til opplevd farge, men her kommer lyset også inn, man bør se fargene live- nyt opplevelsen, nybil er morsom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ahj skrev:

Samme her bare F10 jeg tok i fjor. Ble tatt med grov uber pute og Menzerna fg400. Det fjernet 80% av ripene, men ikke alle. Dog avsluttet dette helt nydelig uten hologrammer eller lignende. Og dette var bare en 1 steg jobb. :) 

Fikk du sett den i direkte sollys etterpå? For den ene E61en jeg tok med ca samme combo ble ikke bra avslutningsvis etter Menzerna HCC400 i direkte sollys. Så veldig bra ut i garasjen, besteparten av ripen fikk jeg bort, men et ekkelt slør la seg over i sollyest. Endte opp med siste steget med Swissvax Cleaner fluid Pro Regular med Gul Rupes pute og toppet av med Swissvax Shield. 

75402242_1108291016036878_33695532456041

Karbonsort synes jeg er tricky siden den er steinhard samtidig som den er følsom. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Fikk du sett den i direkte sollys etterpå? For den ene E61en jeg tok med ca samme combo ble ikke bra avslutningsvis etter Menzerna HCC400 i direkte sollys. Så veldig bra ut i garasjen, besteparten av ripen fikk jeg bort, men et ekkelt slør la seg over i sollyest. Endte opp med siste steget med Swissvax Cleaner fluid Pro Regular med Gul Rupes pute og toppet av med Swissvax Shield. 

75402242_1108291016036878_33695532456041

Karbonsort synes jeg er tricky siden den er steinhard samtidig som den er følsom. 

Den ble sett i sollys ja. Ikke noe som du beskriver. Men den var ikke følsom i det hele tatt på F10n, bare veldig hard. Jeg kunne fint kjørt på med to runder. Eneste forskjellen er at jeg brukte green line. Om det har noe å si aner jeg ikke. 

Det andre vi kanskje ikke tenker på her er at du og jeg nødvendigvis ikke polerer likt. Alt fra maskin, press på maskinen, til hvordan vi gjør oss ferdig med den runden vil innvirke på resultatet. Og ikke glem luft temp, fuktighet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ahj skrev:

Den ble sett i sollys ja. Ikke noe som du beskriver. Men den var ikke følsom i det hele tatt på F10n, bare veldig hard. Jeg kunne fint kjørt på med to runder. Eneste forskjellen er at jeg brukte green line. Om det har noe å si aner jeg ikke. 

Det andre vi kanskje ikke tenker på her er at du og jeg nødvendigvis ikke polerer likt. Alt fra maskin, press på maskinen, til hvordan vi gjør oss ferdig med den runden vil innvirke på resultatet. Og ikke glem luft temp, fuktighet osv. 

Ok. Kan jo veldig gjerne være at det er maskinen min som er for ivrig. Jeg kjører jo Flex XC 3401 VRG som har lite utkast og tvungen rotasjon. Mye mulig at det ligger noe der. Men har lest om flere andre også som har kjempet hardt mot Karbonsort.

Skal oppdatere maskinparken min nå i løpet av våren med Rupes LHR15 mk3, Mini, Nano og muligens LH19. 

  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan glede deg over G05 45e :) et veldig smart kjøp. Synd med salg av F01 da jeg personlig er mer glad i lukus sedaner. Driver å myser på Jaguar XJ om dagen selv. Men da kun som kosebil. Men som hverdagsbil er G05 45e helt super ;) og du får luftfjæring inkludert på denne i motdetning til dieselen som er tilvalg.

Phytonic blue eller Ametrine Metallic er fargene jeg ville valgt og uten Msport.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å se F01 gå men et godt plaster på såret at det kommer så en (mest trolig) rå lekker G05 45e ;)

Hvis det ikke blir individual farge synes jeg carbon sort er et veldig godt alternativ, da jeg alltid har vært svak for den fargen helt siden E6x kom med den. 

Ser frem til mer informasjon rundt specs når alt er spikret :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dristig forslag dette, all den tid 99% av X5ene der ute er mørke. Hva med Mineralhvit eller en sølvfarge? Med shadow line ser det ganske lekkert ut i mine øyne, linjene blir fremhevet langt bedre enn på en mørk bil som heller skjuler de, de mørke frontlyktene står bra til det lyse karosseriet og du har en bil som faktisk skiller seg ut fargemessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

Du kan glede deg over G05 45e :) et veldig smart kjøp. Synd med salg av F01 da jeg personlig er mer glad i lukus sedaner. Driver å myser på Jaguar XJ om dagen selv. Men da kun som kosebil. Men som hverdagsbil er G05 45e helt super ;) og du får luftfjæring inkludert på denne i motdetning til dieselen som er tilvalg.

Phytonic blue eller Ametrine Metallic er fargene jeg ville valgt og uten Msport.

 

Ja, en stor luksussedan er absolutt en bilmodell jeg også er tilhenger av. Satser på at jeg selger 7-serien tilbake til mine foreldre, så da får jeg min dose med 7-serie akkurat når jeg måtte ønske. Ellers hadde jeg helt klart sett at jeg kunne luksufisert X5en enda mer, men alt i alt er den vel top notch. 

6 timer siden, Carlsius skrev:

Synd å se F01 gå men et godt plaster på såret at det kommer så en (mest trolig) rå lekker G05 45e ;)

Hvis det ikke blir individual farge synes jeg carbon sort er et veldig godt alternativ, da jeg alltid har vært svak for den fargen helt siden E6x kom med den. 

Ser frem til mer informasjon rundt specs når alt er spikret :D 

Har sendt forespørsel om Individual-lakk utover hva som fremgår av konfiguratoren nå, men carbon sort er absolutt et fint alternativ slik jeg ser det. :) 

5 timer siden, Ingvaldsen skrev:

når det er snakk om individualfarge, får du akkurat den farga du vil ha av alle fargene bmw har brukt gjennom tidene eller har du bare noen bestemte å gå ut ifra ? 

I utgangspunktet bestemte, men har sendt forespørsel om noe utover de bestemte. 

1 time siden, papertiger skrev:

Litt dristig forslag dette, all den tid 99% av X5ene der ute er mørke. Hva med Mineralhvit eller en sølvfarge? Med shadow line ser det ganske lekkert ut i mine øyne, linjene blir fremhevet langt bedre enn på en mørk bil som heller skjuler de, de mørke frontlyktene står bra til det lyse karosseriet og du har en bil som faktisk skiller seg ut fargemessig. 

Problemet er at det ikke finnes så mange forskjellige farger til X5. Sølv finnes ikke, og den eneste hvitfargen man kan få i kombinasjon med M-sport er vel alpinhvit? Men ja, jeg er absolutt positiv til en lys farge. 

36 minutter siden, Walkabout skrev:

Støtter å gå for en mørk farge. Safirsort så slipper du det blå skinnet i sola :D 

Holder foreløpig en knapp på CS, men ikke utenkelig at det til syvende og sist kan bli SS. 

10 timer siden, StigJ skrev:

Grusom farge å holde 100% hvis du er over gjennomsnittet pirkete men ikke liker å polere i flere steg. Hadde inne 3 stk. Karbonsorte (1xF15 og 2xE61) i fjor for korrigering og polering. Skulle tas lett men endte opp med 2 stegs på to av de og delvis 3-stegs på en da den var omlakkert på en del paneler. 

Men igjen så har vi jo ikke mange dagene med sterk sol her i landet så det går nok greit :lol:

Hmm, da får jeg vel i så fall bare være flinkere til å holde lakken, med mindre du ikke vil ha en permanent jobb, @ahj?:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Problemet er at det ikke finnes så mange forskjellige farger til X5. Sølv finnes ikke, og den eneste hvitfargen man kan få i kombinasjon med M-sport er vel alpinhvit? Men ja, jeg er absolutt positiv til en lys farge. 

I individual kan du jo få hvilken farge du vil -men det koster kanskje mer enn det smaker - men av standardfarger var vel Mineralhvit lanseringsfargen vist med M sportpakken?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...