Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Ser veldig bra ut med antrasitt-tre, og spesielt Coffee merino-skinnet ser bra ut spør du meg - er det dette du har spekket? Men jeg ville personlig gått for lister i matt tre med langsgående linjer, fikk litt "båt"/mahogni-følelse av det der som er der nå. Har sett noen F01 og F11 med langsgående striper, ser veldig stilrent ut.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gabz skrev:

Blir veldig bra det her :D De listene var veldig pene i mine øyne! Og et liiite hakk lettere å ha med å gjøre enn svart pianolakk.

Ja, jeg likte disse, og de så overraskende fine ut mot coffee-interiøret. Tror det blir en innertier når nedre del av dashbordet også blir i coffee. Svart pianolakk er griselekkert, men blir dessverre fort stygt med støv og riper.

4 timer siden, ahj skrev:

Den komboen blir helt fantastisk :D Listene minte meg om det som fås med i3 suite. 

Dette var det nærmeste man kommer eikelistene i i3en, og de liker jeg jo som kjent svært godt. :) 

2 timer siden, Walkabout skrev:

Ikke et dumt valg det der. Liker blank finish, men du sparer jo mye tid og frustrasjon på å ha noe som er lettere å vedlikeholde. Det der kommer nok enda mer til sin rett med fullskinnsutgaven også, druknet litt mot det sorte på bildene. 

Man får "4KR Fine-wood trim "Fineline Stripe" brown high-gloss", men disse er mer rødlig. Ellers liker jeg den matte og naturlige finishen på interiørlistene som treverk gir. Føler det løfter interiøret et hakk opp når det gjelder opplevd kvalitet, ikke minst når man stryker over de (ikke at jeg har for vane å stryke over listene i i3en hele tiden, altså).

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Det blåe lyse under listene i disse nye bmw'ene idag kan slås av håper jeg ? ser ut som noe dratt rett ut ifra ebay.

Ja, ambientbelysningen kan skrus av helt eller endre farge. Jeg er nok tilhenger av den klassiske orange-fargen. :) 

 

2 timer siden, papertiger skrev:

Ser veldig bra ut med antrasitt-tre, og spesielt Coffee merino-skinnet ser bra ut spør du meg - er det dette du har spekket? Men jeg ville personlig gått for lister i matt tre med langsgående linjer, fikk litt "båt"/mahogni-følelse av det der som er der nå. Har sett noen F01 og F11 med langsgående striper, ser veldig stilrent ut.

Aller helst skulle jeg hatt eikelistene som finnes i i3en, men dette var det nærmeste man kom. Coffee og disse listene er sånn jeg har spekket bilen nå. Skal man ha stripet treverk, blir det både i høyglans utførelse og i en mer rødlig tone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var godt å høre ! støtter deg forresten med listvalg, ingen andre i konfiguratoren passet sammen med interiøret.  Men 5 serie har senlight brown lister og de er hakket over igjen men de ser ut til å kunne konfigurerest i x5...

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

det var godt å høre ! støtter deg forresten med listvalg, ingen andre i konfiguratoren passet sammen med interiøret.  Men 5 serie har senlight brown lister og de er hakket over igjen men de ser ut til å kunne konfigurerest i x5...

Tror jeg har optimalisert kombinasjonene nå. Ser at 5-serie har svært mange kombinasjoner å velge mellom, og det samme får sikkert X5 også litt ut i livssyklusen. :) 

3 timer siden, Tony Soprano skrev:

Med dette interiørvalget må mineralhvit helt klart vurderes sterkt !

Nja, tenker jeg skal satse på eleganse med denne bilen her, og da gjør nok den mørke fargen seg best. I tillegg er jeg ikke fan av ladeluken på forskjermen, så det er greit å ikke fremheve denne mer enn nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Begynner delesanking og litt planlegging for ting som skal gjøres når bilen ankommer. Ser imidlertid at "full merino leather" ikke er hva ordet skulle tilsi - fullskinn, slik det blant annet er på X7. Nedre del av dørtrekk er i sort plastikk, og innmaten/dørlommen er i den velkjente hardplasten som finnes i G3x, G2x osv. Den største irritasjonen var imidlertid da jeg fikk tilbakemelding fra forhandler om at BMW Sverige svarte "nej" på mulighetene for å få dette bestilt via Individual. Jeg kjenner jeg ikke kommer til å bli fornøyd med diverse hardplast i interiøret, så jeg får heller ordne dette på egenhånd hos salmakeren når bilen ankommer. Ser for meg to løsninger på skinn og farger, som vedlagt. Tips og innspill?

Listen over retrofits og modifikasjoner er klar:
- UK speilglass på høyre side for å få auto dim
- UK alcantara solskjerm på høyre side for å fjerne airbag-label
- F85 X5 M speildeksler (liker disse bedre enn F95 X5 M/F97 X3 M)
- Touch-hendler fra F15 (til nød G11 pre-03/2017 uten bakrutevisker)
- F95 X5 M bakrutespoiler
- Lakkere diffuser i bakfanger i sort høyglans
- BMW Laserlys-blå innmat i grillen - "BMWi"
- Skinn på nedre del av dørtrekk
- Skinn på dekselet på baksiden av midtkonsollen i brunt skinn
- Skinn rundt setejusteringsbryterne foran
- Skinn på plastikkdekslene på siden av dashbordet
- BMW Individual innstegslister (kun biler uten M-sport leveres med BMW Individual)
- X7 låseknapper i børstet aluminium på fører- og passasjerdør
- X7 "bagasjeromsgulv" på lemmen (disse har stoff på seg vs. plastikk på X5)
- Forkrommede (ikke cerium grå) M50i/M50d støtfangerdeksler for å matche grillen
- M8/X5 M rattdeksel med splitt
- 7-serie takhåndtak i sort pianolakk
- 7-serie rattknapper i børstet aluminium
- 7-serie vindusbrytere i børstet aluminium
- Komfortnakkestøtter fra 6-seter X7 til baksetene
- Bowers & Wilkins hodetelefoner bak
- Bowers & Wilkins uoriginalt høyttalerdeksel til D-stolpen (disse leveres i sort plastikk, alle øvrige i børstet aluminium)
- Håndholdte iDrive-kontrollere til bakseteunderholdning
- OEM USB-C ladere ved siden av sigarettenner bak
- Vinterdekk til 21"-felgene som medfølger
- 22"-felger til sommer
- Flytende senterkopper og spacere
- Nye stag fra bærearm til nivåregulering (for å manipulere høydeverdier)
- Sammensatt "45e" logo fra X4 og X5 (slik at størrelsen matcher med "X5" på venstre side)
- UK/Japansk refleks på høyre side bak (G05 har tåkebaklyset i refleksen på venstre side, UK/Japan på høyre side)
- Sportseksos (eller kode så høyre flap bak alltid er åpen)
- ASD tuning (530hk/800Nm - så fremt dette blir usynlig så garantier opprettholdes)
- Diverse koding - blinklys i HUD, video in motion etc.
- Apple TV eller annen TV-oppkobling av noe slag
- Se på muligheter for å kode/ettermontere remote parking (dette finnes kun på 5-, 6- og 7-serie)
- Fjerne bakrutevisker (i den grad det blir G11 pre-03/2017-hendler)
- Solgardiner for vinduene i bagasjerommet
- G11/G12 forseterygg med bord og/eller dekorlist
- F95 X5 M skjermbreddere (hvis sommerfelgene blir i 10,5x22 og 12x22)

Alternativ 1:
206396761_Doorpanel1.thumb.jpeg.c17a7cb8172661342f2bf6edda560ae7.jpeg
488041514_Doorpanel1color.thumb.jpg.67eff779b57e68312f36e2e64c53be6b.jpg

Alternativ 2:
767564505_Doorpanel2.thumb.jpg.060b5a53a5f8ee1a50c1325eeef05b5b.jpg
1055700763_Doorpanel2color.thumb.jpg.d42e05617a0a2a526357ea632452dfde.jpg

Et bygg fra et velkjent belgisk selskap på en X7:
bmw-x7-vilner-tuning-18.jpg

Skinn på baksiden av midtkonsollen (denne er normalt i svart, halvglinsende hardplast):
bmw-x7-vilner-tuning-13.jpg

Oppdatering av fargesammensetninger:
177000853_Skjermbilde2020-02-18kl_00_38_35.thumb.png.54a00f971375c10dec6f827ab911ea68.png
1918030140_Skjermbilde2020-02-18kl_00_38_52.thumb.png.59dfa248e356cfea65e487970c6476f2.png
222785056_Skjermbilde2020-02-18kl_00_39_10.thumb.png.62cdff0bdeddedbb01da8de1e3012d91.png
540804222_Skjermbilde2020-02-18kl_00_39_23.thumb.png.5a76748234bdacc5b6a5a19b0450af2e.png

Foliert grill i "BMW laserlys-blå":
attachment.php?attachmentid=2247233&stc=
attachment.php?attachmentid=2247232&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Saltkjelen said:


- UK alcantara solskjerm på høyre side for å fjerne airbag-label

 

Takk for tipset , Genialt :) 

Irriterer meg det merket der og har ikke tatt sjansen på å rive i det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponert over detaljnivået du får med deg. Alle småting som x7 har osv. Du har brukt litt tid på dette😅 

Begynner og bli heftig pris på bilen også ser jeg 😳 

Men er det ikke mulig og kode bilen lavere, istedenfor stag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel skrevet her for lengst, men det har jeg da ikke. 🙃 (edit: hvorfor er det plutselig sort-hvite smileyer?)

Uansett, gratulerer med bestillingen og planene. Det blir veldig spennende å følge dette når jeg ser på listen din. Ekstra morsomt er det jo at 99% av dette er det absolutt ingen andre enn deg selv som verken ser eller vet om. :D

Er det altså "like" speil på F15 og G05 siden de går overens, eller må det mer til? Hva er forskjellen på M-dekslene (jeg har jo den ene typen, så skulle sikkert klart å google meg til det..)?

Jeg er litt usikker på "i"-grillen, men tror kanskje det krasjet litt på bilen du viser bilde av (blå bil, ikke M-sport), så mulig det blir vellykket det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Reef89 skrev:

Blir vel uansett bra hva enn du velger :)

Ja, vi får håpe på det. Litt usikker på hvilken variant jeg går for i forhold til dørtrekkene, men får vel prøve å få noen til å gjøre en liten photoshop tenker jeg. :) 

5 timer siden, hanssae skrev:

Takk for tipset , Genialt :) 

Irriterer meg det merket der og har ikke tatt sjansen på å rive i det .

Hehe! Det å rive av disse merkene er helt umulig (disse er støpt/smeltet inn i stoffet). Jeg har alltid tenkt at det er helt idiotisk at det finnes høyrerattede biler når stort sett hele verden har det på venstre side, men sannelig er det ikke godt for noe! :D 

3 timer siden, Carlsius skrev:

Ser utrolig bra ut det her! 

Venter i spenning på et bilde av at bilen står i gårdsplassen. Og hvor lenge må jeg ca vente ? :D

Ai, det blir lang venting. Bilen har fått produksjon i juni en gang, men jeg har bedt forhandler om å utsette produksjonen til den første uken i august slik at det blir en 2021-modell. Med produksjon i juni skulle bilen ankomme den siste uken i juli, så tatt 6-7 uker i betraktning vil nok ikke bilen ankomme før nærmere slutten av september, vil jeg tro. :) 

1 time siden, Skulebollen skrev:

Utrolig imponert over detaljnivået du får med deg. Alle småting som x7 har osv. Du har brukt litt tid på dette😅 

Begynner og bli heftig pris på bilen også ser jeg 😳 

Men er det ikke mulig og kode bilen lavere, istedenfor stag? 

Jeg er (dessverre) sykelig opptatt av detaljer, og er ikke ting slik jeg ønsker det skal jeg alltids greie å få det slik jeg ønsker. :P

Ja, prisen er voldsom og på grensen til idiotisk (jeg burde heller plassert pengene i eiendom), men til mitt forsvar har jeg fått en betydelig rabatt på bilen som gjør det hele litt mer akseptabelt. Så vidt jeg vet kan det ikke kodes, men dette kan jeg ikke si for sikkert før jeg sitter med bilen her. Bilen kan ikke kjøres i den laveste høyden (40mm senk), da dette kun er show off/innlastingshøyde. 20mm senk vel i utgangspunktet mer enn nok (for lav SUV ser bare teit ut), men hadde uansett vært greit å få utnyttet potensiale til det fulle. :) 

54 minutter siden, awt skrev:

Jeg burde vel skrevet her for lengst, men det har jeg da ikke. 🙃 (edit: hvorfor er det plutselig sort-hvite smileyer?)

Uansett, gratulerer med bestillingen og planene. Det blir veldig spennende å følge dette når jeg ser på listen din. Ekstra morsomt er det jo at 99% av dette er det absolutt ingen andre enn deg selv som verken ser eller vet om. :D

Er det altså "like" speil på F15 og G05 siden de går overens, eller må det mer til? Hva er forskjellen på M-dekslene (jeg har jo den ene typen, så skulle sikkert klart å google meg til det..)?

Jeg er litt usikker på "i"-grillen, men tror kanskje det krasjet litt på bilen du viser bilde av (blå bil, ikke M-sport), så mulig det blir vellykket det også.

Takktakk, Anfinn! Jeg har ikke sort-hvite smilyer fra mine epleprodukter i hvert fall. 

Hehe, nei, det er vel stort sett bare jeg og dere her inne som vil kunne se det. Det viktigste er faktisk å få på plass touch-hendler. :P 

Ja, de er mer eller mindre identiske. Hovedforskjellen er at Lane Change Warning er plassert i speilglasset på G05, mens i speilrammen på F15. Da er det bare å bestille speilramme for biler uten LCW i mitt tilfelle. 

Når det gjelder grillen er det så godt som gratis å prøve, så jeg vil gi det et forsøk på å se hvordan det blir. Grillen skal uansett være i chrome, så en svart grill blir det ikke. Mulig jeg forsøker å foliere eller lakkere sammenkoblingen av grillen slik at den ser splittet ut.

F97 X3 M/F95 X5 M har en bue midt på speilkåpen som jeg synes ser noe malplassert ut:
wec_035.jpg

F85 X5 M har en ren speilkåpe:
2016bmwx5mx6m-003.jpg

picture.php?albumid=16261&pictureid=6875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må neste si at jeg ble skuffet med en så "kort" liste 😂
Det er jo helt i Saltkjelen stil dette med med skinn, alcantara osv. 

Synd det er så lenge å vente for spess deg, men også oss andre her som venter å se på resultatet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Må neste si at jeg ble skuffet med en så "kort" liste 😂
Det er jo helt i Saltkjelen stil dette med med skinn, alcantara osv. 

Synd det er så lenge å vente for spess deg, men også oss andre her som venter å se på resultatet :) 

Hehe, her har du et par ting til som kan slenges på listen som jeg glemte i oppramsingen i går. :P 

- UK/Japansk refleks på høyre side bak (G05 har tåkebaklyset i refleksen på venstre side, UK/Japan på høyre side)
- Sportseksos (eller kode så høyre flap bak alltid er åpen)
- ASD tuning (530hk/800Nm - så fremt dette blir usynlig så garantier opprettholdes)
- Diverse koding - blinklys i HUD, video in motion etc.
- Apple TV eller annen TV-oppkobling av noe slag
- Se på muligheter for å kode/ettermontere remote parking (dette finnes kun på 5-, 6- og 7-serie)
- Fjerne bakrutevisker (i den grad det blir G11 pre-03/2017-hendler)
- Solgardiner for vinduene i bagasjerommet
- G11/G12 forseterygg med bord og/eller dekorlist
- F95 X5 M skjermbreddere (hvis sommerfelgene blir i 10,5x22 og 12x22)

...og ja, ventetiden er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...