Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for flere hyggelige tilbakemeldinger. Jeg er storfornøyd med dieselvalget og om jeg skal være helt ærlig syntes jeg lyden av en dieselsekser høres ganske grom ut. I flere tilfeller er det faktisk mer sinna lyd av dieselsekseren enn en tilsvarende bensin.. Jeg syntes faktisk at E60/E61 ser veldig bra ut uten M-sport når den er senket og har noen flotte hjul, men hovedårsaken til at jeg bytter fangere er rett og slett fordi at de som sitter på nå er forferdelig stykke. I tillegg skal førerdør og en del annet lakkes opp for å få ting tipp topp.

En riktig modifisert E60 i kombinasjon med LCI lykter ser faktisk ut som om den er siste tilskudd fra 5'serie rekken. Tror ikke jeg vet om en annen bil som har holdt seg like moderne som det E60 gjør. BMW var virkelig forut for sin tid når denne ble lansert.. :D

Jeg har i utgangspunket bestemt meg for å fjerne swirlflapsene og blokkere disse. Kommer til å gjøre dette før bilen får omprogrammering hos ESS. Jeg tror ikke det er særlig nødvendig å bytte oljen på girkassen nå, men jeg skal gjøre dette allikevel. Noe jeg mener er viktig er at veivhusfilter blir skiftet nok til at dette ikke går utover turbo osv.

Fikk ikke LCI lyktene i dag, så da er det bare å vente utholdmodig til i morgen.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med dieselvalget og om jeg skal være helt ærlig syntes jeg lyden av en dieselsekser høres ganske grom ut. I flere tilfeller er det faktisk mer sinna lyd av dieselsekseren enn en tilsvarende bensin

Helt enig! Dieselsekser gir en litt sånn voksen og kraftig vellyd! Litt sånn samme lyden som jeg har i Volvo D6 dieselen i båten, bare denna er noen hakk grovere! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med dieselvalget og om jeg skal være helt ærlig syntes jeg lyden av en dieselsekser høres ganske grom ut. I flere tilfeller er det faktisk mer sinna lyd av dieselsekseren enn en tilsvarende bensin

Helt enig! Dieselsekser gir en litt sånn voksen og kraftig vellyd! Litt sånn samme lyden som jeg har i Volvo D6 dieselen i båten, bare denna er noen hakk grovere! :wink:

Det blir nok noe alà det samme vi har i vår båt. 2x Cummins 5,9 QSB330 låter rimelig bra både på tomgang og så fort båten for belastning.. Fant forøvrig en dårlig lydfilm fra noen år tilbake og her hører du jo hvordan dette låter når den ligger fortøyd ved brygga.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok noe alà det samme vi har i vår båt. 2x Cummins 5,9 QSB330 låter rimelig bra både på tomgang og så fort båten for belastning.. Fant forøvrig en dårlig lydfilm fra noen år tilbake og her hører du jo hvordan dette låter når den ligger fortøyd ved brygga.. ;)

Hehe! Herlig :D Det du har er jo skikkelig maskineri, D6en i Scanden min blir litt stusselig i forhold :wink: Før var jeg ikke noe diesel menneske, men etter jeg kjøpte båt og så bil med sekserdiesel så har jeg snudd helt rundt! Hvem digger ikke svevet fra en dieselsekser båtmotor i det du legge båten opp i plan :)

Jeg synes en dieselmotor gir så mye mer muligheter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det er gode motorer og at de har mye potensiale. Det samme kan man jo si om dieselsekserene til BMW også.. Fikk forøvrig LCI lykter bak i dag.. Et must for alle med E60/E61 som etter min mening gir flere års nyere utseende.. 8)

(beklager dårlige mobilbilder)

gallery_1807_174_177178.jpg

gallery_1807_174_38890.jpg

gallery_1807_174_69118.jpg

gallery_1807_174_167151.jpg

gallery_1807_174_119498.jpg

gallery_1807_174_187718.jpg

gallery_1807_174_37572.jpg

gallery_1807_174_84052.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI gjorde seg! Løftet helhetsinntrykket betraktelig ;)

Da er det bare å se frem mot neste punkt på lista da, hva nå enn det vil bli.

Tipper m-pakke

edit: står vel i første post, så avhenger vel av hva posten leverer først, tenker delene ikke akkurat støver ned i garasjen til salty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det folkens. Jeg er svært fornøyd med dette utseende og med M-pakke div. andre M-deler som har kommet i hus nå nylig så har jeg tro på at dette blir lekkert.. Tok noen bedre bilder av herligheten.. Det er ingen tvil om at LCI baklykter og adapterkabler er en kostbar affære, men absolutt verdt det. Disse adapterkablene er laget slik at du unngår å bytte til ny lysmodul.. :)

gallery_1807_174_27326.jpg

gallery_1807_174_85500.jpg

gallery_1807_174_158441.jpg

gallery_1807_174_33004.jpg

gallery_1807_174_33662.jpg

gallery_1807_174_48093.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...