Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Ser ut som uansett utfall så blir det grise lekkert! Har eid de to første alternativene der og det er vanvittig lekkert :) Denne i4’n blir spesiell 

Takk for det. Tror og satser på at det blir en god kombinasjon uansett hvilken kombinasjon det blir. :) 

3 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg sier bare gå for Urban Green lakkfarge. Jeg hadde en god venn på besøk i helgen som har en Porsche Taycan med Mambagrün lakkfarge. Jeg var temmelig skeptisk på forhånd da jeg hørte at bilen hadde denne fargen, men du verden som fargen gjorde bilen mye mer interessant og sexy. Porsche's farge er mer klar grønn og ut fra bilder virker BMW's farge litt mer mosefarget, men også mer diskret og "voksen". Av disse to grønnfargene liker jeg BMW's best.  

Jeg må si slike farger tiltaler meg mer og mer, men jeg er nok redd jeg er for konservativ til å velge en slik en også. Det sagt, synes jeg Urban Green ser helt fantastisk ut på bilder, så det er absolutt et alternativ mot Champagne Quartz og Stratus Grey.

3 timer siden, Walkabout skrev:

Lekkert, Lasse!

Lakkering av sideskjørt og "dingsebomser" over diffuser i bilens farge hadde også gjort seg på denne. Kan ikke helt skjønne trenden med å ha nederste del av sideskjørt i sort utførelse - det skaper jo en illusjon av at bilen er høyere enn den er. Og det er jo akkurat det motsatte av det man vil :) 

Takker, Raymond! Kikket en del på dingsebomsen aver diffuseren bak, og jeg er nok redd det passer seg best med denne i samme sortfarge som diffuseren. Det blir for markert innhugg i støtfangeren til at jeg tror det blir fint å "maskere" denne i bilens farge. Helt enig hva gjelder trenden som G8x har brakt til livet med sorte "pølser" under fangere og skjørt, men på i4 synes jeg faktisk det sorte feltet ser fint ut ettersom den er lakkert helt ned i begge kanter. Tiden vil uansett vise. :) 

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Har ac schnitzer komt med senk? 

Blir artig og følge med på oppgradering av i4en, om min blir beholdt så blir det vel endel likt ser det ut for 

Snakket med ACS i dag, og det vil komme noe her etter hvert. 

3 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer! Stratus Grey tilhører kun ekte BMW med sugsekser, så du får holde deg til Champagne Quartz 😂

Stemmer for stoffseter med halogen blinklys. Fra spøk til sigar så kjør på med M seter og Tartufo. 

Vil helt klart holde meg til CQ ettersom jeg liker denne bedre enn SG, men SG er et godt andrevalg. :D

Stoffseter og halogen blinklys blir en del av Individual-oppgraderingen, og her kom med BMW tilbakemelding om at de synes det var flott at noen endelig hadde fått opp øynene for at klakkehendler, halogen blinklys, plastikkinteriør og stoffseter var en höjdare, så dette ville de med glede sørge for at bilen fikk. :P 

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja Lasse gratulerer .

Dette blir konge ,ikke minst med disse moddene du skal til med så blir det nok perfekt .

Takk for det, Jan! Satser på at det blir bra til slutt. :) 

2 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med bestilling. En av de mer interessante tingene jeg leste (beklager på forhånd) er jo at BMW's nybilgaranti endres fra 200k/5år til 100k/5år. Hvorfor i alle dager går de bort fra dette fortrinnet de har hatt over MB og VAG?

Trenger vel ikke si mer ang. bilen enn at dette blir rålekkert. Ser ut som det en mye spenstigere fargepalett som blir bestilt av folk her inne på i4 generelt enn f.eks. på G20/21. Det gledes!

Takktakk! Ja, forstå det den som kan. Kontrakter som likevel er inngått innen 31. desember 2021 vil få 5år/200 000km garanti på sine leveranser. Nok en logisk BMW-brist her, altså.

Ja, det ser ut som det blir mye variabelt av i4, men det tror jeg også modellen vil trenge ettersom det sannsynligvis vil rulle en del av de rundt. :) 

2 timer siden, Kjennern skrev:

Gratulerer, kult med flere i4 her inne 😛 som vanlig så tar du jo kaka med mods 👍. Blir spennende å følge med på.
Selv beholder jeg bilen stock ( sier jeg nå ). Har du proppet den full med utstyr?

Takktakk! Søkke og snøre på denne, ja (med unntak av galvaniserte brytere og karbonpakke). Blir til at jeg selv lager en hybrid med de galvaniserte bryterne, slik at jeg får sorte vindusheisbrytere og galvanisert bryter for dørlåsen som står i det galvaniserte feltet. Selger gikk også med på å bestille eSIM, så får vi se hva slags tilbakemelding vi får fra fabrikken på dette. 

1 time siden, Reef89 skrev:

Se der ja, gratulerer.
Dette blir bra.

Takk for det! :)

7 minutter siden, ogee1 skrev:

Tror at det svarte nederst på sideskjørtene gir bilen finere linjer. Vanskelig å si hva som blir best synes jeg.

Blir nok til at jeg kjører på med det slik det er originalt. Sort står for øvrig veldig fint til Champagne Quartz, så kombinasjonen tror jeg blir en innertier. Usikker på om dette sorte feltet er i sort blank eller om det er matt - i så fall blir det å lakkere feltet svart blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var stilig, gratulerer så mye med bestilling av en fabelaktig bil 😀 Jeg tror det kommer til å gå en del i4 med spennende farger og det er så forfriskende i forhold til Carbon Sort som alle har (bla meg). Jeg må si jeg er nyskjerrig på den fronten du snakker om på sikt, det kan bli ett tøft prosjekt tror jeg. Sjokkerende å høre at BMW rett og slett gjør nybilgarantien dårligere, men hva skal man si? Synes de for alvor begynner å miste grepet på enkelte ting. 

Er det i3 eller M550en som nå må vike plassen for nyervervelsen? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var stilig, gratulerer så mye med bestilling av en fabelaktig bil 😀 Jeg tror det kommer til å gå en del i4 med spennende farger og det er så forfriskende i forhold til Carbon Sort som alle har (bla meg). Jeg må si jeg er nyskjerrig på den fronten du snakker om på sikt, det kan bli ett tøft prosjekt tror jeg. Sjokkerende å høre at BMW rett og slett gjør nybilgarantien dårligere, men hva skal man si? Synes de for alvor begynner å miste grepet på enkelte ting. 

Er det i3 eller M550en som nå må vike plassen for nyervervelsen? 😅

Takk for det, Fredrik! På en måte håper jeg de fleste velger normale farger, for da blir plutselig min i4 litt unik likevel. :lol: Hva gjelder fronten må jeg bare finne en fornuftig priset M8-fanger og en etter hvert brukt støtfanger fra en i4 når noen blir påkjørt bakfra og kondemnert. Nei, forstå det den som kan - det er rett og slett en håpløs finte fra BMW nok en gang.

Denne gangen blir det Holmenkollhamsteren aka i3en som ryker, med mindre @Ingvaldsen ikke vil betale astronomiske summer for M550en ( :P ). Må da ha noen dieselbiler å bruke avgiftsfri diesel på. :whut: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med bestilling! Denne blir spennende å følge med på :) 

Kan vel være greit å velge en dristig farge for å finne igjen bilen på parkeringsplassen ;) Men tror i4 kler det meste av farger og med senk og spacere, blir det 10 av 10 :)

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

Denne gangen blir det Holmenkollhamsteren aka i3en som ryker, med mindre @Ingvaldsen ikke vil betale astronomiske summer for M550en ( :P ). Må da ha noen dieselbiler å bruke avgiftsfri diesel på. :whut:

Har fortsatt bilen i bakhodet ja, hvem vet hva som skjer?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mslello skrev:

Gratulere med bestilling! Denne blir spennende å følge med på :) 

Kan vel være greit å velge en dristig farge for å finne igjen bilen på parkeringsplassen ;) Men tror i4 kler det meste av farger og med senk og spacere, blir det 10 av 10 :)

Takk for det! Føler også i4 kler litt farge, så vi får se hva vi ender opp med. Får egentlig ikke vite så mye før vi nærmer oss mars. Føler også at senk og felger hever i4 opp i e-tron GT/Taycan i kulhetslevel.

7 timer siden, StigJ skrev:

Spennende lesing :D  Jeg vet i alle fall hvilken farge jeg hadde gått for ja!

66ca949e3ad9eab34a4983201c4f537deced5f9d

 

Ja, Urban Green er vanvittig kult, men jeg skulle gjerne sett en i virkeligheten før jeg bestemte meg. Finnes det en bil i Norge med denne fargen mon tro?

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Har fortsatt bilen i bakhodet ja, hvem vet hva som skjer?😇

Time will show (med Flåklypa-stemme). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må innrømme at E70 føltes litt gammeldags ut i forhold til F11en, men jeg må si at modellen virkelig viser hvor gode biler BMW lagde for ti år siden - til tross for et par designsvakheter. Bilen er akkurat passe analog og moderne. Aktiv styring gjør bilen lekende lett å håndtere og bilen virker tvers igjennom solid. Venter på noen deler for å komplettere F10-rattet og rattvarme, men fikk nå i mellomtiden montert skinntrukkede sidedeksler til midtkonsollen. De koster omtrent 10 000kr per stk. nye, men litt eBay-surfing og en tusenlapp fattigere var de sikret. :)

ED4FB256-F328-4D54-857A-349920C09B98_1_201_a.thumb.jpeg.20d79d6259e5d0971fbff1cb57a57b2d.jpeg
skinn.thumb.jpg.a2cce3dfc1ad6f25d666f804f46729af.jpg
6EF03463-B082-453C-B094-A16D9BFE92E2.thumb.jpeg.d9261b5f489141371c1a8bc0bd4f5352.jpeg
7B1BD36D-2DED-4526-94AC-A2A8BE651971.thumb.jpg.ffc6b719e8c981344b2d13e34dc150e6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du pusler med e70 😊

Har "drømt" om e70 fryktelig lenge.. Men jeg syns plutselig at de ble så innmari gammeldagse iforhold til innkjøpsprisen..😅 selvom det er en bil som holder seg godt både utvendig og innvendig! 

Mulig det som holder meg tilbake er eigerskapet mitt med e61 for 4-5 år siden og at jeg fikk litt nok av den, for deretter og ha en f11 lci. Der føltes interiøret som ett enormt hopp, mens f11 ikke føles særlig mer utdatert ut enn G serien

F10 blir fort litt kjedelig utvendig. Men en velholdt f11 med LED lykter er en fantastisk bil

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Skulebollen skrev:

Artig at du pusler med e70 😊

Har "drømt" om e70 fryktelig lenge.. Men jeg syns plutselig at de ble så innmari gammeldagse iforhold til innkjøpsprisen..😅 selvom det er en bil som holder seg godt både utvendig og innvendig! 

Mulig det som holder meg tilbake er eigerskapet mitt med e61 for 4-5 år siden og at jeg fikk litt nok av den, for deretter og ha en f11 lci. Der føltes interiøret som ett enormt hopp, mens f11 ikke føles særlig mer utdatert ut enn G serien

F10 blir fort litt kjedelig utvendig. Men en velholdt f11 med LED lykter er en fantastisk bil

Personlig får jeg mer og mer sansen for E70, og jeg ser virkelig potensialet for å løfte dette karosseriet til dagens høyder. Kjenner drømmen heller mer og mer mot en E70 X5 M med LED-lykter, hybridpanser, F10 M5 ratt og NBT EVO ID5, så det er ikke helt utenkelig at jeg prøver meg på noe slikt etter hvert om jeg finner noe som er riktig. Selv synes jeg også E70 fremstår som litt mer bøllete og SUVete enn F15, selv om F85 naturligvis er en höjdare.

21 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Trenger ikke spacere om man har skikkelige felger🤪

8C44B1C4-7D1C-4FD3-B453-BE8BFF2E38AA.jpeg

Selv med skikkelige felger er det potensiale for å dytte de lenger ut. :P 

Sitter påmontert F15-felger med splitter nye dekk på denne, så de blir nok ikke byttet ut med det første.

9 timer siden, Ron Jeremy skrev:

E70 er nydelige biler og sitatet ovenfor, «passe moderne» i overført betydning av analog og digital opplevelse er en følelse jeg kjenner igjen.

Ville nok heller brukt 350+ på en fin LCI av E70 enn nesten det dobbelte på en F15.

Ja, jeg liker også E70 godt. Personlig synes jeg kanskje til og med en LCI uten M-sport, men med aerodynamikkpakke er enda tøffere - da fortrinnsvis i hvit eller sølv. Ellers helt enig hva gjelder E70 LCI vs F15, selv om jeg er svak for F85. Det er dessverre noe med hekken og sidedesignet fra bakerste sidevindu på F15 som gjør den litt merkelig sett mot E70.

Bild-Vergleich-BMW-X5-F15-E70-LCI-2013-0
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2021 den 16.26, Saltkjelen skrev:

Mange takk for hyggelige tilbakemeldinger. Her er et lite knippe til. :) 

7FACA044-F010-432D-A5AE-CD5C8E955B3D.thumb.jpg.081cf4c446dbe64540326cb6fdbfb2d5.jpg
14924847-AB64-461C-945B-5BD1DC91C883.thumb.jpg.f2bf5408f857eb04f829adca6e534f4a.jpg6F50D0FC-A2E4-4225-98C2-B90EFFC0B305.thumb.jpg.6edbc2d3be0f1888e826b014e31ecf3a.jpg
03FA17C4-C416-4123-9313-73A75B05D029.thumb.jpg.dfc5675ea335fd49c610d399c57c157f.jpg
BAAF75E8-CEC5-4CE0-927E-EC01ABF4CF22.thumb.jpg.023e46c8767b433124d547ffb9a3c9a6.jpg
0AB85FB4-9E73-4180-A2D0-3A9AAEFBEFC0.thumb.jpg.84cc0123dec6411513f0809dbeae356d.jpg
 

Har nå lest igjennom tråden din og er utrolig imponert over hva du får til. 550d i den fargen og med de felgene er virkelig en innertier. Gi meg gjerne beskjed om du blir lei og vil ha nye hjul, kjøper dem av deg med en gang jeg 😜.
Når det gjelder I4 M50 var jeg og på nippet til og bestille den. Alt var klart men så trakk jeg meg da levering ikke før 2023. Klarer ikke og vente så lenge. Men utrolig mye «performance» bil for pengene. Var og så den live, flott bil men var litt liten synes jeg. Ihvertfall liten i forhold til F10, så får kose meg videre i 550i`en 

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...