Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Tror det er dynamoen jeg også, men når man kjører bilen, spesielt ved litt pådrag hører man "plystringen" veldig godt inne i bilen. Høres veldig ut som det kommer fra bak i bilen. Altså type bakseter / bagasjerom. Rart at lyden flytter seg bak i bilen hvis det er dynamoen?

Plystrer veldig ved gasspådrag og når man bare gir litt gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tja, for de som fortsatt henger med kan jeg vel oppdatere med at coupen blir lagt ut for salg snart.

Har selvfølgelig blitt stoppet i teknisk igjen og fikk en ny mangellapp. Noe småtteri + feil høyde foran i forhold til vognkort.

Så da ble det justering av høyden og fiks av småting. Sliter litt med å finne noen felger som går på bilen uten at jeg trenger å bruke spacer. Har funnet ut at jeg må ha ET35 på felgene for at det skal gå på, men jeg må ha 5mm spacer foran. Så bilen skal på hjulstillingskontroll nå, i håp om at de kan rette opp hjulvinklene litt slik at jeg ikke trenger den spaceren. Også må jeg ha lik dekkdim på alle fire hjul, noe jeg ikke har #-o

Har også kjøpt meg en ny bruksbil, da jeg er møkklei av coupen. Endte på en E36 318 Touring fra 96. Har 2-soners AC, varmeseter, sportseter, Hifi-anlegg, kjørecomputer osv. :)

ew4kd5v5ia8hifcrgzgw.jpg

ef8de703kv8unumfxwjn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den regla med biltilsynet, vært igjennom litt av det samme. Slet også med det at dekket kom alt for nærme fjøra på det justerbare settet, prøvde bokstavelig talt det meste. Hjulkontroll vil ikke endre noe, pga innfestninga på fjøra har ikke justeringer iforhold til hubben til hjulet, dvs ingen justeringer vil endre folholdet mellom hjul og fjør. Personelig kasta jeg det justerbare til skogen, og handla 60/40 bilstein b10, noe jeg egentlig er knallfornøyd med.

Den med ulik dekkdim er litt mere vrien, jeg fikk det godkjent på vegne av at jeg har originale double spoke, med ulik felgdimensjon og delenummer knyttet til karrosseriet. Jeg kommer derimot aldri til å kjøre det igjennom igjen, for det var mye mere styr enn hva det egentlig er verdt. Mye rot frem og tilbake med bmw, vanlige bmw forhandlere var det lite hjelp i, ifølge dem var det klin umulig å få noe annett enn 16" godkjent, og ulik dekkdim var helt ute. Min redning ble derimot bmw norge, som var greie, selv om jeg måtte purre 3 ganger og det generelt var sirup.

Jeg anbefaler å godkjenne med originalfelger som går klar, 7" rundt et40 felg går klar, man brenner seg derimot ofte på dekket, så det bør du tenke litt på. Justerbar senk er egentlig bare god for en ting, noe som er at man får finjustert senken slik at høyda over dekka blir lik fremme og bak, men man må ikke røre skruene etter at man har godkjent det dersom man ikke ønsker problem med vegvesenet, det blir jo det samme som at man godkjenner med 40mm senk, og monterer 80mm senkefjører etter visninga.

Jeg skjønner at du blir frustrert, og du har jo hatt ekstrem uflaks med at du har blitt stoppa 3 ganger på så kort tid, andre har jo kjørt i 10 år med senk og dekkstrekk o.l, uten å ha sett en vegvesenbil engang, men slik er det jo bare. Har man blitt stoppa en gang, så har dem deg i kikkerten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten ! Det har blitt et mareritt dette med coilovers og at jeg blir stoppet hele tiden. Mener du at hjulstillingskontroll ikke vil hjelpe på avstand mellom fjær og felg? Camberen blir jo rettet opp, ergo mer avstand mellom felg / fjær... eller?

Dette er faktisk den fjerde gangen jeg får mangellapp på under 2 år, det blir rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten ! Det har blitt et mareritt dette med coilovers og at jeg blir stoppet hele tiden. Mener du at hjulstillingskontroll ikke vil hjelpe på avstand mellom fjær og felg? Camberen blir jo rettet opp, ergo mer avstand mellom felg / fjær... eller?

Dette er faktisk den fjerde gangen jeg får mangellapp på under 2 år, det blir rett og slett for dumt.

Nei, camberen vil ikke ha noen betydning for den avstanden, grunnen til det er at camberen justerest (dersom du har justerbare topplager, noe man ikke har org) i toppen av fjøra, men fjøra sitter jo boltet fast i den delen som hjulet sitter i, dvs at dem beveger seg likt.

Hypotetisk sett, dersom du skulle endra denne avstanden, måtte man gjort det på det innfestningspunktet man bolter det fast i hjulopphenget på, (de 3 boltene), men det blir ingen god løsning uansett. Da måtte man eventuelt fått maskinert stoppskiver med avlange hull, og frest dem til ønsket vinkelhellning, men det blir så tynt, og så små vinkler at jeg tror en slik ide ikke bør forlate tegnebrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/175/966666 da foreksempel? Dette jeg fant som løsning, vurderte også originalt, men fant ut at dette faktisk ble billigere. Dersom du er medlem i bmwccn, havner det på rundt 3800.

Med dette ligger hjulbuen ca likt med toppen av dekkflaten med originale hjul fremme og bak, noe som er helt ok i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...