Gå til innhold

E30 S54 prosjekt - 2024 update


jorg1s1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...

Hehe, artig at du spør akkurat nå! Var på Gatebil igår og fikk et skikkelig kick til å få den ferdig etter å ha inspisert E30'n til Jarmund nøye samt se den i aksjon på banen. Før dette har jeg så vidt sett på bilen min siden i påske (ikke gjort noen ting). Veteran om under 4 måneder :D

Bærearmer bak er levert til omsveising, må flytte både fjær- og demperfeste pga at knutene er mye større på sviktstålakslene.

Etter mye om og men fikk jeg i sommer også tilbake navene jeg leverte til TK Trimming. Jeg leverte i påsketider noen E34 5-bolts nav som skulle bores om til 4x100 og senteret dreies ned til 57mm (standard E30). Dessverre gikk Tore Østlie, innehaver av TK Trimming bort kort tid etter at dette ble levert til han, og det tok lang tid å få sporet opp og funnet igjen navene. Sønnen hans Marius tok iniativ og fikk sendt bort navene så disse ble ferdige også da de omsider ble funnet igjen.

Har egentlig det meste av deler liggende som må til for å få den ferdig, problemet er at jeg er mye mer glad å bestille deler enn å montere det. Må få laget meg et girkasseoppheng, korte inn mellomakselen og få sveiset på festene til E34 M5 diffen opp i chassiset, så er den i teorien kjørbar...

Ellers har jeg fått mye planer oppe i hodet nå... Skal ikke se bort ifra at det kommer sveiset helbur og kompressor i løpet av vinteren. Drømmer også om å ribbe den helt, lexan-ruter, carbon/glassfiber panser og luke++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis sant det du sier Yngve! Om det blir kompressor i vinter kommer i grunn ann på om jeg får motoren til å gå skikkelig eller ikke sånn som den er nå. Akkurat nå fusker den veldig og jeg får den ikke til å gå rent. Den går ikke på tomgang og er utrolig sur. Jeg er redd det kommer av mappinga... Jeg bruker mappen til gamle bilen til Leif Harald, og det bør jo i grunn fungere.

Må motoren mappes på nytt så blir det kompressor og E85 med en gang, gidder ikke mappe den på nytt som sugis når dette skal på plass etter hvert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har vel stort sett stått stille de siste par årene nå pga studier. Nå er planene for bilen endret en del og mye deler er innkjøpt, kommer ny tråd på Bimmeren etter hvert som jeg kommer i gang igjen.

 

Redigert: Som forhåpentligvis er nå veldig snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...
På 9.1.2014 den 11.09, jorg1s1 skrev:

Har vel stort sett stått stille de siste par årene nå pga studier. Nå er planene for bilen endret en del og mye deler er innkjøpt, kommer ny tråd på Bimmeren etter hvert som jeg kommer i gang igjen.

 

Redigert: Som forhåpentligvis er nå veldig snart..

Korleis gjekk da eigentleg her? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Litt artig at du spør, det er jo nå i overkant av 10 år siden tråden ble oppdatert sist, men bilen har jeg fortsatt og det har egentlig ikke skjedd stort i selve garasjen etter tråden ble oppdatert i 2012, foruten et lite stunt våren 2013 da bilen ble omtrent totalribbet for å bygge om til ren banebil.

Dessverre har jeg gjennom årenes løp vært mye flinkere til å handle inn deler enn å skru. Jeg har nå kommet i en situasjon hvor garasjen som bilen har stått i de siste 13 årene skal rives, og jeg har vel tatt en reality check og innsett at den eneste måten denne noen gang kan komme på veien på er å sette bort alt arbeidet til noen andre. Da jeg ikke kjenner noen jeg ville hatt tillit til å sette denne jobben til uten at det koster hinnsides mye penger, så har jeg funnet ut at den blir solgt i deler. Kunne selvfølgelig alltids ha fått solgt alt samlet, men jeg har lagt mye penger i dette selv og da får man mest i deler. Veldig mye spesielle deler er handlet fra det store utland (eBay Kleinanzeigen har mer skjermtid enn Finn) til tidvis spinnville priser over flere år da mye er omtrent umulig å få tak i.

Legger ved et par bilder fra bilens storhetstid i 2010, som var både første og siste sessong på veien på mange år! Samt et fra den ble rullet inn i garasjen hvor den har stått siden...

 

 

 

 

 

2010-10-02 02.16.40.jpg

2010-10-03 23.56.39.jpg

2010-10-03 23.52.57.jpg

2011-10-10 17.42.54.jpg

Endret av jorg1s1
Feil med bildeopplasting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • jorg1s1 changed the title to E30 S54 prosjekt - 2024 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...