Gå til innhold

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Walkabout skrev:

Må ikke finne på å selge denne, er jo et smykke! Nye felgene sitter som et skudd. 

Bare få på grill med doble riller og lakkert de matte plastdetaljene i fronten, så blir det bra :D Sammen med aluminiumsskilt og sort N-merker da selvsagt ;) 

Også har @Saltkjelenfunnet noen fancy intrumentpanel til E9X, det er det bare å få kastet inn så blir den som ny: https://www.indiegogo.com/projects/bmw-retrofit-cluster#/

Med tanke på at disse felgene ble anskaffet i fjor sier vell litt om min aktivitet her inne det siste året 😮 

Så det der instrumentpanelet der i fjor. Blir litt for fancy for en bil som kom ut i 2005 mener jeg. Og dyrt. Spess siden jeg allerede har brukt 30k for å få bilen til å gå igjen i år. :P 

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er jo ikke direkte uenig med @Walkabout der. Skinntrukket dashbord, "6WB"-instrumentpanel, soft close dørlåser, elektrisk bakluke og noen aluminiumsskilt med noen mer anstendige bokstavkombinasjoner enn LJ (neida. joda..), så snakker vi! :D

"Host" Skinntrukket overdel av dashbord "host". Sikkert vært veldig morsomt å fått montert, men jeg tror ikke jeg kommer til å gå den veien der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Så det der instrumentpanelet der i fjor. Blir litt for fancy for en bil som kom ut i 2005 mener jeg. Og dyrt. Spess siden jeg allerede har brukt 30k for å få bilen til å gå igjen i år.

Forsåvidt enig der. Det er mulig et slikt digitalt instrumentpanel kan bli for moderne ved at resten av interiøret ser tilsvarende for gammelt ut. Hva er det som har vært problemene med bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, papertiger skrev:

Forsåvidt enig der. Det er mulig et slikt digitalt instrumentpanel kan bli for moderne ved at resten av interiøret ser tilsvarende for gammelt ut. Hva er det som har vært problemene med bilen? 

Akkurat det jeg tenker på. 

Viste seg etter en del timer med feilsøking at DME måtte byttes. MSD81 sliter med at MOSFET som styrer tenning på hver enkelt sylinder feiler. Og nå var det min tur til at dette skjedde. Samtidig viste det seg at HPFP burde også byttes da den ikke oppnådde riktig trykk ved full gass. Så da ble det helt ny HPFP, lavtrykksensor og DME. Dette ordnet @lagunilla. Og en helt fantastisk jobben han har gjort. Hadde det ikke vært for han hadde ikke dette problemet vært løst så fort. :) 

Videre valgte jeg å bytte de første lambdaene etter at dette var iorden. Mest for å være sikker. Da er også alt av sensorer i eksosen nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

31 minutter siden, ahj skrev:

Da ble bilen hentet i kveld av ny eier. Litt rart at bilen nå har dratt. Men samtidig lett da ny eier vil ta godt vare på bilen :) 

Siste bilde før bilen dro avgårde :) 

 

 

Hva blir neste bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 22.45, Ampera skrev:

H

Hva blir neste bil?

Helt ærlig er jeg veldig usikker. Som @Saltkjelen skriver er det vanskelig å toppe denne bilen. :) 

På 3.6.2020 den 22.50, Saltkjelen skrev:

Kondolerer (gratulerer) med salg! Utvilsomt en svært pen og spesiell bil det vil være vanskelig å toppe, tror jeg.

Tusen takk! :D Veldig rart når hele prosessen tok 3 dager. Helt enig, toppe dette blir vanskelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg inn i rekken her jeg og både gratulerer og kondolerer med salg.

Men rart det der når man får en følelse av salg ,så går det oftest den veien uansett hvor glad man er i bilen .

Har vært der selv mange ganger .

Blir spennende å se hva som dukker opp her .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Hiver meg inn i rekken her jeg og både gratulerer og kondolerer med salg.

Men rart det der når man får en følelse av salg ,så går det oftest den veien uansett hvor glad man er i bilen .

Har vært der selv mange ganger .

Blir spennende å se hva som dukker opp her .😀

Tusen takk @sveigis :) 
Veldig rart at det gikk så fort, men er litt som å ta av et plaster. Enten sakte eller fort. 

Kjenner jeg er litt spent selv på hva som dukker opp. Foreløpig må jeg nøye meg med Caddy til og fra jobb 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil! 

Da ble det ny bil. Har siden fjor tenk på å bytte ut E91 med noe nyere siden jeg har vært på E9x siden 2011. Tankene har gått fra i3s til en eldre BMW som ikke koster mye i kjøp. Men som @papertiger nevnte i Snapshot så har jeg flere ganger nevnt M140i. Jeg har vært så heldig å få prøve M140i både på BMW sin roadshow og på is kjøring med BMW Norge. Man kan ikke annet å bli litt perelsket med slik bil som har helt grei plass med et fantastisk drivverk. Når det da for et par uker siden dukket opp en mineralgrå M140i på finn passet det veldig bra. :) 

E91 ble solgt på veldig kort tid. Ble et par pm på face, 8 timer etter første melding var nye eier på plass for å besiktige bilen og vi ble enig om en pris jeg ikke kunne si nei til. En uke etter den ble hentet ble det hentet en M140i med xDrive. 

Som vanlig har man noen planer og siden man er halvveis gal hadde man bestilt noen deler før man i det hele tatt har hentet bilen. 

Så noen timer i bil og noen liter bensin senere vil jeg si meg meget fornøyd med kjøpet :D 

I går ble svart grill montert.

lal.thumb.jpg.dc98c93878d5d72737082b9ebb5e1349.jpg

la.thumb.jpg.fda457c43dea5caa774c7f7616004083.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fantastisk bil 😀 Dette er helt klart en av mine favoritter av nyere BMW, en bil som garantert kommer til å bli en klassiker. BMW ble ett litt tristere og mindre unikt merke når man ikke lenger fikk 1-serien med bakhjulstrekk og rekkesekser. Med M140i så hadde de noe unikt ingen andre hadde.

Jeg har selv prøvd både M135i, M140i og M240i....fantastiske biler på alle mulige måter. Denne bilen kommer du nok til å kose deg med, godt med en forandring fra E90/91. 

Som en funfact så kan jeg jo nevne at når jeg i 2018 solgte F10en min, så var M240i en av bilene jeg kikket på. Leita aktivt på mobile.de etter bil, tenkte at dette var siste sjanse til å ha morrobil før man blir "gammal" med unger og styr. Men så slo fornuften og storbil abstinensene inn som vanlig og det ble 5-serie med diesel igjen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...