Gå til innhold

Anbefalte innlegg

21 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med flott bil, denne så virkelig fin ut! Skulle gjerne hatt de nyrene du har, men det er visst ikke mulig i kombinasjon med Night Vision. Såg ut som en fin kombo med lyst interiør. Har alt det du nevner av utstyr over, og etter en langtur i helga på svingete vestlandsveier er jeg ikke i tvil om at Adaptive Drive bidrar til en god kjøreopplevelse. Nå har jeg ikke prøvd en slik bil uten på en slik tur, så vanskelig å vite hva en går glipp av uten dette utstyret.

Senk og 20" sommerfelger står på lista mi også.

Tusen takk! Kjente litt på det når du skaffet din. Så du har litt av æren for at det ble f11. Fattern hadde f10 525d med n57 for mange år siden med kun edc, ikke helt sammenlignbart men det er stor forskjell i mine øyne. :D 

14 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer igjen med herlig F11! Nå har du jo endelig kjøpt deg en bil med soft close, så da kan jeg bruke energien på å mase om B&O.. :D

Tusen takk! :D Er allerede på kikkeren etter B&O og det FØR du har begynt å mase 😂 Du vet at vi må nå mase på @CHNilsen slik at han får soft close på sin 👀

12 timer siden, Walkabout skrev:

Gratulerer med en flott F11, André! Her trengs det flere bilder :) Min F11 faller stadig ned på rangstigen her på forumet med sin trauste toliters sliter av en diesel, så gøy å se varianter med litt mer power. Blir spennende å se hvilke felger du ender opp med på denne her. 

Mens Lasse skal mase om rådyr B&O-retrofit så skal jeg holde meg til å minne deg på billigere saker som Performance diffusor, lakkerte reflekser og lakkert plast i frontfanger ;) 

Tusen takk Raymond! :D Håper å ha tid til noen bilder til helgen, hatt det veldig hektisk sidne midten av november. Selvom her er det litt mer volum og noen ekstra hårfønere så har jo du egentlig den første her inne og din ser like bra den dag i dag. Har du noen forslag på andre diffuser til denne? :D 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Skrevet (endret)

Prøver å gjenopplive denne tråden litt.  

Kort fortalt, M550d er solgt. Den brukte mesteparten av våren på verksted. Heldigvis etter mye snakking tok forhandleren jeg kjøpte bilen av regningen på alt. Der var det blant annet drivaksler foran, belger og kompressor bak, noen armer i forstillingen og spjeld og ledningsnett i front. Og noen kameraer. 
Flott bil, men når det er så mye som må fikses og det tar 3 mnd å avklare om forhandler dekker dette, ble det en avsmak på hele bilen. Det er veldig synd, men sånn ble det. 

i3n er her fortsatt. Den har fått nye vinterdekk og strøm :) 

625280244_i32024.thumb.jpg.d6c266d2254c61d59095b73bd109ad0f.jpg

Selv å stått i et døgn i -24 så var det null varsel lamper :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Kjipt at M550d ikke ga deg det du ønsket. For det er virkelig flotte biler. Uansett så er det kjedelig med biler som står mer på verksted enn på veien og en har en konstant følelse over "hva blir det neste". Greit å bli kvitt og starte med blanke ark. Godt at i3 leverer da, glem Hiace, i3 er nye livets bil. 
Skal du/dere bare leve med i3 en stund eller kommer det en erstatter for M550d? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Marius sier ,så er det ikke gøy å eie noe som stadig går istykker og da på toppen av alt må diskutere frem og tilbake 😩

Da er det bare å bli kvitt tingene og prøve noe annet .

Vet ikke jeg ,men sitter igjen med et inntrykk at 550ene fort kan bli skandaløst dyre og eie om noe går i stykker på disse .

Ellers bra du holder liv i tråden her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kjipt at M550d ikke ga deg det du ønsket. For det er virkelig flotte biler. Uansett så er det kjedelig med biler som står mer på verksted enn på veien og en har en konstant følelse over "hva blir det neste". Greit å bli kvitt og starte med blanke ark. Godt at i3 leverer da, glem Hiace, i3 er nye livets bil. 
Skal du/dere bare leve med i3 en stund eller kommer det en erstatter for M550d? :) 

Helt enig. Kjempe flott bil og en skikkelig langtur bil. Fikk jo tur retur nord norge to ganger med bilen, da ene på sommer og andre på vinter. Hva neste blir vet jeg ikke helt. i3 er som du sier kjempe bra og null feil til tross for -28 nå de siste dagene, gikk mye bedre med den enn g20n til en bekjent. Den ville knapt starte. 
Driver å små sikler på iX1. Føler det er eneste som kan være noe fra BMW i disse dager. Spesielt med tanke på at man skal ha en 40kg hund med seg og jeg orker ikke å fylle bensin og diesel lenger. Blir det noe slikt kan hende at i3 må ryke, er et ork å ha to biler. :) 

11 minutter siden, sveigis skrev:

Som Marius sier ,så er det ikke gøy å eie noe som stadig går istykker og da på toppen av alt må diskutere frem og tilbake 😩

Da er det bare å bli kvitt tingene og prøve noe annet .

Vet ikke jeg ,men sitter igjen med et inntrykk at 550ene fort kan bli skandaløst dyre og eie om noe går i stykker på disse .

Ellers bra du holder liv i tråden her .

Helt riktig. Ble slikt til slutt at frykten er der, selvom veldig mye at det som går galt ble byttet. Men da kommer tankene om at turboer kan ryke eller noe annet dyrt som gjør at man ikke kan fortsette turen. 

Godt å høre du synes det, føler 2023 har vært rart med tanke på bilen osv. Hva evt neste blir osv. Spesielt med tanke på at M140i jeg hadde var noe av det råeste jeg har hatt og jeg tror ikke noe klarer å toppe det. Jeg syntes jo at M550d var treg, de er jo ikke det. Så er litt greit å ha i3n nå for å resette seg litt. Selvom det hjelper lite virker det som, jeg synes ikke at i4 m50 er noe kjapper. Selvom den matcher M140i på 0-100 nesten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig med en slik oppstart av eierskapet og sånn sett forståelig at man mistet gnisten litt. Satser på at det blir en iX1 som vi må løfte opp til "make BMW great again"-standard. :D

12 timer siden, sveigis skrev:

Som Marius sier ,så er det ikke gøy å eie noe som stadig går istykker og da på toppen av alt må diskutere frem og tilbake 😩

Da er det bare å bli kvitt tingene og prøve noe annet .

Vet ikke jeg ,men sitter igjen med et inntrykk at 550ene fort kan bli skandaløst dyre og eie om noe går i stykker på disse .

Ellers bra du holder liv i tråden her .

N57S er en del mer "forseggjort" og påkostet enn sine N57-søsken (TRF kan nok forklare mer i detalj her), og det er sånn sett sjeldent en hører om motorhavari og det som hører til på en M550d/X5 M50d. Toppen til N57 er for eksempel skrudd i blokka, mens N57S har gjenngående bolter da den ville revet i stykker gjengene. N57S bruker for eksempel en helt annen dieselpumpe enn N57, og jeg har så langt ikke lest om mange (noen) N57S med det klassiske pumpehavariet. Det er klart motoren er en del mer kompleks og kan bli kostbar (bla. tre turboer vs. én/to, trangere demontering av ting etc.), men min erfaring så langt er den mest solide og minst trøblete fossilmotoren jeg har eid fra BMW noen gang. Det hører riktignok med til historien at min bil hadde tre nye turboer, eksosmanifold og DPF da jeg kjøpte den, men disse delene ble byttet (preventivt da BMW ikke ville ta sjansen) under garanti fordi den ene lavtrykksturboen hadde antydning til olje. At motoren er den eneste (?) fra BMW med Euro6 og uten Adblue sier også sitt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saltkjelen said:

N57S er en del mer "forseggjort" og påkostet enn sine N57-søsken (TRF kan nok forklare mer i detalj her), og det er sånn sett sjeldent en hører om motorhavari og det som hører til på en M550d/X5 M50d. Toppen til N57 er for eksempel skrudd i blokka, mens N57S har gjenngående bolter da den ville revet i stykker gjengene. N57S bruker for eksempel en helt annen dieselpumpe enn N57, og jeg har så langt ikke lest om mange (noen) N57S med det klassiske pumpehavariet. Det er klart motoren er en del mer kompleks og kan bli kostbar (bla. tre turboer vs. én/to, trangere demontering av ting etc.), men min erfaring så langt er den mest solide og minst trøblete fossilmotoren jeg har eid fra BMW noen gang. Det hører riktignok med til historien at min bil hadde tre nye turboer, eksosmanifold og DPF da jeg kjøpte den, men disse delene ble byttet (preventivt da BMW ikke ville ta sjansen) under garanti fordi den ene lavtrykksturboen hadde antydning til olje. At motoren er den eneste (?) fra BMW med Euro6 og uten Adblue sier også sitt. :) 

Det var interessant info! Nesten så jeg fikk lyst på en M550d 😂.

PS: må være 1 av 2 da, for vår 420xd med B47 Euro6 har heller ikke AdBlue :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, papertiger skrev:

Det var interessant info! Nesten så jeg fikk lyst på en M550d 😂.

PS: må være 1 av 2 da, for vår 420xd med B47 Euro6 har heller ikke AdBlue :) 

Tror heller ikke de første F20 LCI med B37 hadde AdBlue selv om de var Euro6(L) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

N57S er en del mer "forseggjort" og påkostet enn sine N57-søsken (TRF kan nok forklare mer i detalj her), og det er sånn sett sjeldent en hører om motorhavari og det som hører til på en M550d/X5 M50d. Toppen til N57 er for eksempel skrudd i blokka, mens N57S har gjenngående bolter da den ville revet i stykker gjengene. N57S bruker for eksempel en helt annen dieselpumpe enn N57, og jeg har så langt ikke lest om mange (noen) N57S med det klassiske pumpehavariet. Det er klart motoren er en del mer kompleks og kan bli kostbar (bla. tre turboer vs. én/to, trangere demontering av ting etc.), men min erfaring så langt er den mest solide og minst trøblete fossilmotoren jeg har eid fra BMW noen gang. Det hører riktignok med til historien at min bil hadde tre nye turboer, eksosmanifold og DPF da jeg kjøpte den, men disse delene ble byttet (preventivt da BMW ikke ville ta sjansen) under garanti fordi den ene lavtrykksturboen hadde antydning til olje. At motoren er den eneste (?) fra BMW med Euro6 og uten Adblue sier også sitt. :) 

Dette har nok du 110 % rett i og ikke minst mye mer greie på en meg Lasse 😊

Ikke minst interresante opplysninger .

Varmer og å lese det du skriver her om pumpehavari for det virker jo til å være en stadig svakhet her på nyere Bmwer .

Det jeg tenkte på bla her på det jeg skrev ,var bla kostnader ved turbohavarier her feks .

Nå vet jo heller ikke jeg om det skiller mye på deler på disse kontra en 530 d mtp understell og lignende .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...