Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jeg vær så snill få O.Z felgene, du kan eventuelt få en nyre eller lever i bytte?

Men post gjerne litt info om stabstagene, Kjøpt? pris? Mods?...

Hehe, har heldigvis ikke behov for nyrer ol, meeen eg ser du har AP bremser på bilen- kan få deg et sett med oz`er i bytte for de ;) hehe

Kunne faktisk vært interessant, har leitet lenge etter de felgene...

Hmm, dette må grubles på.

Men dette er noe av de grommeste hjula på e30 m3 spør du meg :)

Noen teasers:

d53k6mdk5chdkw2vfzmm.jpg

b20r9st6ep5koho6er71.jpg

i5v8ooa9qdf52eu6c3hs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å samle litt info om prosjektet her..

Utgangspungtet er et meget bra 1986 Henna m3 eksemplar. Med skinn uten soltak-

3bzje4py3b7qpnatrxsc.jpg

qywogfi3nc7vv5ak74oj.jpg

Den fungerte rimelig bra med 2.5L kit autronic og "tamme" cat cammer:

8gkc3vepajz95ihkca9c.jpg

Hei

Men så "skulle eg bare" bytte cammer...

un7b3hamugftgh2s1ebs.jpg

Men det endte med både cammer, race trykkere, retainers og fjærer fra cat cams

Så ble det plutselig Porting større ventiler og et vaskeekte dtm innsug i magnesium/titan:

k3kvzt1xptrty35b8gw9.jpg

Da var det jo forseint og "snu" Så 2.5 veiva og stemplene ble bytta ut i en spesial bestilt motorsport veiv med 94mm slag og dobble oljekanaler på bare 14kg:

3v2q5kptz0v3ws9bh79w.jpg

Så da er den oprinnelige 2.3literen blitt bortimot 2.7L og kapabel på rimelig heftig med rpm.

Skal oppdatere med flere bilder etterhvert.. Men målet med bilen er å bygge en rimelig potent gatebil med lavest mulig vekt uten å ribbe den for intriør osv. En god del carbon er brukt.

Understell bygges så optimalt som mulig for bruk på vestlandsveier. Fulljusterbare bærearmer, kniv stab osv. OZ Rallye magnesium 18" for gatebruk. Blir noen mindre hjul for banebruk.

mgl4y3h2xclkkj3na81h.jpg

9stn7kd19j9dijeilofa.jpg

Se det. Godt å se at det fremdeles er liv. Bilen blir grom. Liker tanken din super godt og er veldig interessert i resultatet av motoren din. :applause: Håper du kommer på en banekjøring til sommeren. De hjula dine, er de nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"prøve å bygge en ""rimlig"" gatebil" Ser ikke så rimlig ut den der. :wink:

Heldigvis kjøpte eg denne bilen før de beg å bli så voldsomt dyre, så total byggekostnad inklusiv kjøp av bilen er faktisk fremdeles under 300k- Mye penger, men når eg ser hva folk betaler for gode eksemplar av disse bilene i dag, tror eg ikke det er så altfor ille :)

Veldig mye av delene er kjøpt 2dre hånds fra div fora rundtom, så det har jo og hjelpt med tanke på total kost..

Edit: Ser hvordan "rimelig" kan missforståes der.. Når eg skrev rimelig potent, var det ikke billig eg mente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det. Godt å se at det fremdeles er liv. Bilen blir grom. Liker tanken din super godt og er veldig interessert i resultatet av motoren din. :applause: Håper du kommer på en banekjøring til sommeren. De hjula dine, er de nye?

Ja det er fremdeles liv ;) men det jar jo lagt i dvale leenge pga bleieskift husbygg osv.

Men nå er det fulldrift igjen! Motoren er innkjørt, og mappet på lavlast nå. Virker rimelig rapp og fin helt fra bunn til 8k. (har satt grensa der foreløbig)

Det blir nok en banekjøring avogtil, med det er så synd vi vestlendinger må så langt for å finne en bane :/

Hjula er såvidt eg vet gått ut av produksjon for mangen år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...