Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Otis skrev:

@Kvasi om det er det ene eller det andre betyr ikke noe. Akkurat den jeg linket til er for e6x, men du bare kjøper en for e9x om de er forskjellige.

E90 sto nevnt der så jeg etterhvert så heiv meg rundt og bestilte. Kan rapportere når den er mottat for evt andre som trenger tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis man vil ha bra lydkvalitet så er det kanskje best å gå for FiiO BTR3. Den har "car mode" som gjør at den kan skru seg av og på automatisk. Da er det bare å trekke AUX-minijack fra HU til hanskerommet sammen med strøm (i USB-format), sistnevnte kan man mekke til ut av en sigarettennerlader med USB-utgang.

https://www.fiio.com/btr3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Prøvde å søke etter en tråd som kunne hjelpe med montering av ettermarkedsspiller i E46 med Harman & Kardon lydanlegg. Håper moderatorene kan flytte denne i en riktig tråd.

Kjøpte nylig en Xtrons In9046BL og har litt spørsmål vedr. oppkobling:

Det står at det er plug and play, da den har ISO tilgang til alle høytalerne. Men, så ser jeg at det bør kjøpes en forlengelsekabel fra spiller til subwoofer. Men, så ser jeg også at det medfølger en egen kabel til sub. Vil den da passe med HK sin sub? Har ikke bilen tilgjengelig her, så hadde håpet at noen som har koblet opp lignende spiller på sin E46 med H&K.kan svare. 

Er litt grønn på dette, så hadde satt pris på en guide-for-dummies her.  

IMG_4626.thumb.jpg.63dbdfd65216912bc728db69311c691e.jpg

IMG_4627.thumb.jpg.a844d5469d7dbd610c77ed274c5a84b1.jpg

 

 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det står at det er plug and play, da den har ISO tilgang til alle høytalerne. Men, så ser jeg at det bør kjøpes en forlengelsekabel fra spiller til subwoofer. Men, så ser jeg også at det medfølger en egen kabel til sub.

Med "medfølger en egen kabel til sub" mener du B2 i det første bildet ditt? Disse utgangene er en alternativ oppkobling, for biler uten ISO-kobling.

Du som har Harman Kardon (HK) har jo da ekstern forsterker. Hvis du nå kobler til denne kabelen mellom ny spiller og subwoofer, vil du jo koble ut HK-forsterkeren.

Så bare glem denne og koble til kun ISO Wiring Harness, og kryss fingrene for at det virker uten videre.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Basse Lusk said:

Med "medfølger en egen kabel til sub" mener du B2 i det første bildet ditt? Disse utgangene er en alternativ oppkobling, for biler uten ISO-kobling.

Du som har Harman Kardon (HK) har jo da ekstern forsterker. Hvis du nå kobler til denne kabelen mellom ny spiller og subwoofer, vil du jo koble ut HK-forsterkeren.

Så bare glem denne og koble til kun ISO Wiring Harness, og kryss fingrene for at det virker uten videre.

Tusen takk for svar! Klarte å finne fram noen forumtråder i det store utland, og de som fikk trøbbel var de som hadde org. NAVI og DVD oppkobling baki der. Som du sier, så krysser jeg fingrene for at det virker uten videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har en pre LCI E61 med M-ASK (uten navi) og har snubla over en CCC til en ok pris som jeg tenker å montere. Egentlig hadde jeg tenkt å researche litt mer og kanskje montere en CIC på sikt, men nå får jeg øvd en runde på CCC om ikke annet. Da blir det altså M-ASK -> CCC. Kan noen se om jeg har tenkt riktig her:

Jeg skal få med deler fra en delebil, så da blir det CID, CCC og videokabel mellom disse to (LVDS). Jeg sjekka delenr på LVDS-kabler og det er forskjell mellom M-ASK og CCC. Pinout ser ut til å være likt, men jeg "safer" og får med kabel fra delebilen. CID har i tillegg til LVDS-kontakt en ekstra tilkobling med CAN og strøm, denne er vel lik på både M-ASK og CCC. Kontrolleren i midtkonsoll går også på CAN, så jeg antar at jeg ikke trenger noe fra delebilen her. Audio-utgangen bak på CCC/M-ASK er også lik. Da er det bare GPS igjen. Originalt er det 4,5m kabel til finnen på taket, men jeg har jo ikke riktig antenne der, fordi bilen er levert uten navi, så ingen vits å trekke kabel dit om man ikke bytter antenna. Kan jeg kjøpe en 3. parts-antenne og gjemme den i dash? På samme måte som med Android skjerm? Noen erfaringer med det eller konkrete produktanbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan jeg kjøpe en 3. parts-antenne og gjemme den i dash? På samme måte som med Android skjerm? Noen erfaringer med det eller konkrete produktanbefalinger?

Mange rapporterer om dårlig signal med slike kina-antenner, kan ta flere minutter å finne satellittene, noe som skjer neste øyeblikkelig med OEM-antenne. Så jeg ville nok foretrukket å ettermontere original antenne. Alternativt finnes det sikkert tredjeparts antenner av bedre kvalitet. Sjekk f.eks. med Bilradiospesialisten hvilken erfaring de har.

https://bilradiospes.no/bilstereo/antenner/gps-antenner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Jeg får undersøke det. Ble det NBT på deg?

 

5 timer siden, Otis skrev:

Men en pre LCI e70 har CCC og ikke CIC, men det kan jo hende at ingvaldsen hadde CIC.

 
ser nå at jeg har skrevet feil🤦🏼‍♂️
 

mener selvsagt at jeg har ccc!

er vell snart påtur et sett for komplett ombygging til cic med dab+ og combox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...