Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Om du finner rette bilen uten cic så er det mye løsninger både for cic og nbt i E modeller, kan gjøres for mellom 5 og 15k

Hehe, ja. Meste er mulig å ettermontere. Kamerat av meg var å monterte cic på E90 hos bimmerupgrade, så vet omtrent hva prisen kommer på. Dog så vet jeg hvor fort pengene løper så fort man begynner med retrofits. Har brukt summer ingen skulle tru at var mulig på en e46 320d..... 

Skal prøve å holde meg i skinnet til riktig bil dukker opp. Foreløpig ligger det vel 2 stykk på mobile, og ingen på verken finn eller blocket.

Må jo ikke glemme at man må sette av litt penger til litt TRF snacks etter man har handlet riktig bil, som da forhåpentligvis ikke er tuklet med.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tennbrikket skrev:

Hehe, ja. Meste er mulig å ettermontere. Kamerat av meg var å monterte cic på E90 hos bimmerupgrade, så vet omtrent hva prisen kommer på. Dog så vet jeg hvor fort pengene løper så fort man begynner med retrofits. Har brukt summer ingen skulle tru at var mulig på en e46 320d..... 

Skal prøve å holde meg i skinnet til riktig bil dukker opp. Foreløpig ligger det vel 2 stykk på mobile, og ingen på verken finn eller blocket.

Må jo ikke glemme at man må sette av litt penger til litt TRF snacks etter man har handlet riktig bil, som da forhåpentligvis ikke er tuklet med.

 

 

 

 

Du skal vell ha facelift e60 ? Da finner du mange biler som har «alt» utstyr men som kun henger etter med infotainmentsysten(ccc)🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Du skal vell ha facelift e60 ? Da finner du mange biler som har «alt» utstyr men som kun henger etter med infotainmentsysten(ccc)🤪

Skulle tro det vettu, men finn f.eks sier annet. Jævlig mye som har gått over 300k km, ikke at det nødvendigvis er farlig, men har lyst til å krysse den grensa selv. Vogn, (ikke svart eller sølv), hud, cic, sport automat, m sport, comfort stoler, bixenon, 530d. Hadde også vært nydelig og ikke hatt panorama.  Bonus hvis det er brunt skinn også. Er endel x drive, hadde sikkert vært greit og ikke hatt mtp driftsutgifter ved slitedeler.

 

Har aktivsøk på finn, så får vi se hva som dukker opp. Belager meg på ett par år med venting før den dukker opp i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tennbrikket skrev:

Skulle tro det vettu, men finn f.eks sier annet. Jævlig mye som har gått over 300k km, ikke at det nødvendigvis er farlig, men har lyst til å krysse den grensa selv. Vogn, (ikke svart eller sølv), hud, cic, sport automat, m sport, comfort stoler, bixenon, 530d. Hadde også vært nydelig og ikke hatt panorama.  Bonus hvis det er brunt skinn også. Er endel x drive, hadde sikkert vært greit og ikke hatt mtp driftsutgifter ved slitedeler.

 

Har aktivsøk på finn, så får vi se hva som dukker opp. Belager meg på ett par år med venting før den dukker opp i Norge. 

Kan gjerne sende deg alle lagrede e60 annonser jeg har on du vil spore opp den rette bilen

har muligens noen regnr også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre om litt tips igjen. Har en M-ASK i min E61 og kjøpte nå CCC fra en delebil, E60. Min bil er 01/2006, CCC-en er fra 04/2005. Jeg tok med både skjerm og kabel mellom disse fra delebilen. CCCen henger i en reboot loop. Jeg hører noe lyd fra optisk drev, litt pop i høyttalerne og skjermen blinker en gang, så er det svart i rundt 30 sekunder før det skjer igjen.

Tenkte å få skrevet 609 i VO i CAS og FRM og kjøre factory-code på CCC for å se om det hjelper, men det bør vel ikke være sånn? Selger sa at alt med lyd fungerte, men DVD-drevet til GPS "tullet litt". En enhet som ikke er kodet vil ikke fungerer riktig, men det vil da boote selv om softwaren er utdatert? 

Noen som har en fungerende CCC slengende rundt Oslo som jeg evt. kunne teste med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har ConnectedDrive på bilene deres:

RTTI er en sur ting å betale over 800kr/året for. Det gikk akkurat ut for meg, men fram til 31.10.21 har BMW et tilbud i ConnectedDrive shopen, Connected Booster pakken, som inneholder RTTI, Remote Services (allerede aktivt for evig hos meg), Concierge Services (har vel brukt det én gang i Tyskland) og USB Map update for 619kr for et år.

image.png.1db8640017421343ac3c02ec29be02a0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Er litt grønn på det feltet her så tenkte å høre litt!

Har kjøpt en X3 F25 lci som har liten skjerm (CIC?), S663A Radio BMW Professional som jeg lurer på om er mulig å oppgradere.. har mulighet til å få kjøpt en stor skjerm (NBT navi) med tilhørende headunit og idrive kontroll, men er denne mulig å bruke på min bil, eller er det bedre å gå for en Android løsning? 

IMG_30741.jpg

DSC4483_resize.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Reef89 skrev:

Du har NBT.

Okeey.. som sagt relativt grønn på det feltet her, haha! Men hva muligheter finst det for å oppgradere noe sånt? Vil jo gjerne holde meg til de originale løsningene så lenge det ikke er for mye styr eller for dyrt, men er også åpen for Android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bahller94 skrev:

Okeey.. som sagt relativt grønn på det feltet her, haha! Men hva muligheter finst det for å oppgradere noe sånt? Vil jo gjerne holde meg til de originale løsningene så lenge det ikke er for mye styr eller for dyrt, men er også åpen for Android.

Hvis du vil stor skjerm så må du bytte ut skjermen og enheten. Enheten må selvsdagt kodes etter montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...