Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer. :)

Det er den dyreste DAB-radioen jeg her sett ihvertfall. :D

Hehe, ja det er det, argumenterer med at det er større plass bak sjåfør med bakovervendt barnesete der. Noe som blir en realitet i løpet av sommeren.

Sliter med å sitte i passasjersete foran i dag med cybex sironaen bak.

Fordelen var at det var konas forslag å stikke innom, og hun må ha skjønt at det endte opp slik. Skal i alle fall være godt nok utstyrt, ikke kjempe mye som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nytt medlem hiver seg på med problemstilling. Henvis meg gjerne til riktig instans om jeg er på feil beite her.

Jeg har en 2013 X1 med CIC (tror jeg), men jeg savner DAB+. Jeg ønsker å ettermontere dette, og et moment da er å unngå at DAB-antennen blir en torn i øyet... Modulen jeg vurderer er denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17073&katid=1124

Utfordringen er antenne. Ideelt sett ønsker jeg å kunne koble meg på den eksisterende FM-antennen med en splitter, f.eks denne: [url=http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16019&katid=1414] eller denne: [url=http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15357&katid=447&mid=m436&id=&vn=736] Det jeg ønsker å unngå er glassantenner som ikke kan gjemmes bort 100%.

Er det noen som har erfaringer eller annen kunnskap her? Vil en slik splitter fungere, og vil den fungere bra?

Endret av Ladejarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den støtter ikke navigasjon på HUD (noe som ikke har noe å si om man ikke har HUD), de andre HUD-funksjoenne virker som normalt. I tillegg er ikke den originale klimamenyen støttet, så man får den som er på bildene der (dette er mitt største ankepunkt). Ellers fungerer det stort sett greit nok, men vil jeg påstå NBT vil være hakket bedre i e8x og e9x, da man hverken har HUD eller klimajustering på iDrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så nå på bildet av klima og det ser jo meget simpelt ut, og helheten forsvinner totalt.

Så du har rett i det du skriver der.

 

Men ellers er det jo litt kult at de henter ut annen data fra bilen som de viser på skjermen da....

 

CIC er nok den beste løsningen per i dag. Og da evt med combox for dab støtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBT kan ettermonteres på din E60, men det er mer arbeid og bittelitt dyrere enn CIC. 

NBT er da selvsagt bedre.

Ah så det er enda en nyere versjon av "hjernen"....

 

Kan man "enkelt" montere HUD i en e60 uten? Hvis man har CCC, kan man ettermontere ryggekamera? Eller må man ha CIC....? Eller lar det seg ikke gjøre.... Kom mangen spørsmål opp i hodet mitt nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med enkelt, men det er ikke noe problem å ettermontere HUD. Det er likevel litt omfattende da dashbordet må ut.

Man kan få ryggekamera både på CCC og CIC, men det vil i begge tilfeller være snakk om uoriginale deler til e6x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med enkelt, men det er ikke noe problem å ettermontere HUD. Det er likevel litt omfattende da dashbordet må ut.

Man kan få ryggekamera både på CCC og CIC, men det vil i begge tilfeller være snakk om uoriginale deler til e6x

E6x? Er mye ukjente navn og forkortelser ;-) .

Man må ut med dashen pga man må llage hull? Noen biler er klargjort for HUD eller?

Takker for all input!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...