Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Ser ut til at hele navigasjonssystemet mitt har klikka. Klarer ikke restarte den og alt er bare klikk - når det står cd i, klikker den etter 3 sekunder og i de 3 sekundene klarer man såvidt å skru ned lyden,  samme med radio forsåvidt. Men det ser ut som idrive driver og rebooter, noen ganger blir skjermen grå og da tror jeg den restarter. Plutselig på kjøretur i går funka den igjen. 

Så jeg lurer jo da. Hvordan kan jeg fikse dette billigst mulig såklart? Er en preface e61 med ccc. 

Skal prøve å finne ut hvor bluetooth-modulen sitter og koble den ut men tviler på at det gir noe resultat. 

Ser noen selger hele dritten inkludert montering for rundt 20 000 på finn, sikkert enkelt og greit,  om man har penger til det. 

 

@awt har du peiling? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, EmilR skrev:

Har en BMW f11 med CIC, noen som har tips til upgrade? Har sett både Retrofit til NBT, og en android skjerm. Men finner ingen pris på dette

Jeg har oppgradert fra Cic til Nbt i min F11, prisen blir nok veldig individuell da det avhenger av årsmodell og hva du har i bilen fra før, Cic kommer blant annet med og uten navigasjon, stor eller liten skjerm osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haug523 skrev:

Jeg har oppgradert fra Cic til Nbt i min F11, prisen blir nok veldig individuell da det avhenger av årsmodell og hva du har i bilen fra før, Cic kommer blant annet med og uten navigasjon, stor eller liten skjerm osv.

Hei, jeg har CIC med navigasjon og stor skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Halloes, har e87 med vanlig business radio, ikke noe multiratt, 2004mod med bare aux kobling i midtkonsolen. Tenkte at kanskje jeg må bytte til noe aftermarket men hater at alt er sånn oem farget i midten der og sette inn noe jalla hvit eller blå eller rødt display.

Også kom over noe greier at det går å bare plug n play med noe professional radio? Da får man mulighet for mp3 cd i tillegg og det kunne bli nok for min del, har ikke lyst til å styre musikk fra telefon hele tiden, er det noen som kan bekrefte at det funker? 

Googla litt og kommer opp litt forskjellige meninger, noen påstår at det må kodes, noen sier at den funker, noen sier at man mister aux mulighet men selve HU vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må normalt kodes, men om bilen den kom fra har noenlunde samme utstyr som din vil det ofte fungere uten.

Om du først skal gjøre dette ville jeg funnet en nyere professional-spiller med USB-inngang, og forsåvidt gjerne handsfree også.

Man finner også disse med DAB+, men de et det langt mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Også kom over noe greier at det går å bare plug n play med noe professional radio?

Ingen fornuft i å bruke tid og penger på en antikvarisk løsning (med mindre du har en veteranbil). Det du trenger, er en Android-skjerm som kobles til din originale HU. Alt fungerer som før, i tillegg får du alt av moderne funksjoner.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens

har en CIC som driver å restarter seg flere ganger første 20-30min kjøring i en F11 (2011). tror det er noe med harddisken som er konka, men er usikker. BMW antar at hele CIC må byttes og omprogrameres og vil ha 20-25 lapper for det.

noen som har møtt lignende problem før, og funnet en løsning? går det an å bytte bare harddisken og er det noen som driver med det jeg kan henvende meg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yo! Yo! F11 skrev:

hei folkens

har en CIC som driver å restarter seg flere ganger første 20-30min kjøring i en F11 (2011). tror det er noe med harddisken som er konka, men er usikker. BMW antar at hele CIC må byttes og omprogrameres og vil ha 20-25 lapper for det.

noen som har møtt lignende problem før, og funnet en løsning? går det an å bytte bare harddisken og er det noen som driver med det jeg kan henvende meg til?

Har nøyaktig samme problem på min e61 med CCC. Hørt det er en på finn som fikser disse til en grei pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang med å ettermontere NBT Evo i min samboers 2013 F30. Den har ingen navi fra før av, men har S654A DAB Tuner, S6NFA Music Interface For Smartphone og S6NKALink For Bluetooth And USB Device


Jeg har fått tak i følgende deler:.

  • EVO HU med dab+ og blå GPS-kontakt (antagelig ID4 siden det er fra en 2016mod).
  • 8,8" skjerm.
  • Touch controller, touch modul og Y-kabel.
  • GPS-antenne.
  • Skal bestille FSC-koder for å aktivere kart og andre funksjoner via https://fscmap.com/retrofit/

Og så må jeg få noen til å kode inn Service info på EVO HU.

Er det noe mer som trengs for å få dette til å fungere? Enten noe mer som må kodes eller kabler?

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en 2003 E60 med liten ccc med navigasjon. Fikk denne med defekt mask og mulf. Fikk tak i en nyere radio av typen med 8 knapper (champ). Denne var uten navigasjon, så kodet bort nav og fikk kodet om så 8 knappet og gammel idrive fungerte med nye spilleren.

Så fikk jeg nå tak i en MULF2 high svs. Denne sliter jeg med å få kodet. Tror egentlig det er noe med innstillinger i ncsexpert for å fåkodet via most, Har icom klon. Sliter med å skjønne hva som er feil. Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...