Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Heissann, har en e91 2006mod med CCC, fikk koblet til mobridge boksen i februar for og få DAB integrering, fungerte smertefritt i ca en måned og da startet plutselig hele ccc enheten å kodde, noen ganger starter den med en gang, noen ganger går det 20-30min til den starter, bare resetter og resetter, sett mye rart på nettet at noe skal varmes inni der, noen lodding greier som løsner, sett etter det men fant ikke noe og er ikke helt mikro-elektronisk ekspert heller. Ser at det finnes noe kondensator skift kit på ebay hvor man skal skifte 3 eller 4 runde greier som skal fikse biffen men er ikke helt sikker der heller..

Noen har noe bra tips eller vet om en som kan ta på seg fix på dette? Har en kamerat som kunne fikse sånn nanolodding men må vite hva som skal gjøres.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre men prøver likevel..

Jeg vurderer å kjøpe meg en F20 1-serie som min neste bil.

Mange av de har 6,5" skjerm, noe jeg syns er litt lite spesielt når det er plass til mer med navi professional. 

Mitt spm. er hva slags head unit anbefales til disse? Jeg liker BMW's originale Navi Professional men de skal jo ha blodpris for deler og installering hvis man går til BMW og får jobben utført der.

Man får jo android head unit som kan bytte mellom android og original interface så man har beste av to verdener og jeg lurer litt på om noen her har allerede gjort dette eller kunne hjulpet meg gjøre et godt valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 12.28, ordii skrev:

Heissann, har en e91 2006mod med CCC, fikk koblet til mobridge boksen i februar for og få DAB integrering, fungerte smertefritt i ca en måned og da startet plutselig hele ccc enheten å kodde, noen ganger starter den med en gang, noen ganger går det 20-30min til den starter, bare resetter og resetter, sett mye rart på nettet at noe skal varmes inni der, noen lodding greier som løsner, sett etter det men fant ikke noe og er ikke helt mikro-elektronisk ekspert heller. Ser at det finnes noe kondensator skift kit på ebay hvor man skal skifte 3 eller 4 runde greier som skal fikse biffen men er ikke helt sikker der heller..

Noen har noe bra tips eller vet om en som kan ta på seg fix på dette? Har en kamerat som kunne fikse sånn nanolodding men må vite hva som skal gjøres.. :(

Heisann. Jeg søkte opp ccc fix på Finn.no og sendte til en som heter Jaceck. Funka bra det vaffal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdere å kjøpe en 2011 E81 123d som har originalmontert følgende utstyr fra fabrikk:

  • Harman Kardon Surround Sound System (688), 
  • Radio BMW Professional (663), USB / Audio Interface (6FL) 
  • Multifunktion für Lenkrad (249)
  • Park - Distance - Control hinten (507) 
  • M Lederlenkrad mit Schaltwippen und Multifunktion (7XA) 
  • Freisprecheinrichtung (6NN) 
  • Ikke Navigasjon. 

Er det kurant å ettermontere Navigasjon med 8,8" skjerm og eventuelt combox i denne ?

samt PDC foran også?

  • S609A Navigationssystem professional
  • S612A BMW assist
  • S614A Internet vorbereitung
  • S615A Erweiterte BMW online information
  • S616A BMW online
  • S6VCA Steuerung combox

Jeg kan ikke finne S6VCA i prislisten for 2011, kan det være at dette ikke ble levert fra fabrikk på E81 ? 

(E81 ble jo produsert til juni 2012 så vidt jeg vet)

Hva er utstyrskoden for combox ?

Endret av ULRIX1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 20.41, danskiii skrev:

Hvilken combox er det jeg trenger i F10? Husker ikke lengre forskjell på de forskjellige... 

Combox Media om du bare skal ha BT-streamingen og Combox Telematics om du skal ha SOS-funksjonen til å fungere også. Har bilen SOS ville jeg helt klart montert en Telematics-modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Combox Media om du bare skal ha BT-streamingen og Combox Telematics om du skal ha SOS-funksjonen til å fungere også. Har bilen SOS ville jeg helt klart montert en Telematics-modul.

Du vet ikke art. Nr på de aktuelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dobbeltsjekk gjerne delenumrene, men de skal være følgende;

- Media: 84 10 9 257 150
- Telematics: 84 10 9 257 151

Takk. Tror ikke det var sos funksjon

 

Edit: har bmw assist ja... 

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Dobbeltsjekk gjerne delenumrene, men de skal være følgende;

- Media: 84 10 9 257 150
- Telematics: 84 10 9 257 151

Ser det også er en versjon som slutter på 152 og har en ekstra rosa plugg, hva er denne typen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, danskiii skrev:

Ser det også er en versjon som slutter på 152 og har en ekstra rosa plugg, hva er denne typen? 

Den med rosa plugg har noe GPS-greier i tillegg. Ikke vært borte i denne før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

samt PDC foran også?

PDC-enheten må byttes, den kan kjøpes brukt for 1500 kr. Kabler må trekkes fra høyre hjulbue bak, der PDC-boksen ligger på E81 (mener jeg). Her har noen gjort det på en F30, du får en idé om arbeidet. Utrolig greit med PDC foran, må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...