Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Her får du jo alt du trenger, ikke like stor skjerm men litt større, du får aux,usb,handsfree,gps,bluetooth med streaming, sd card 64gb, dab radio dvd,mp3+++ mye mer og dette er plug and play og du kan bruke kanppene på rattet til å skifte sanger osv..

ka sier folket om denne?

http://www.ebay.com/itm/Dynavin-DVN-E60 ... 3a7cd023dc

Det er nok et greit alternativ som gjør jobben, men personlig synes jeg slike løsningerer er litt "jalla". I tillegg er ikke skjermplasseringen på e60 egnet for touchscreen, da den er for langt borte. Synes også slike sett er altfor dyre, og når prisen nærmer seg det samme som man må ut med for å ettermontere CIC er ihvertfall ikke jeg i tvil om mitt valg. :)

kan eg ved denne funksjonen koble til en galexy s3 og spille noe gjennom denne?

0640 S Car-telephone preparation

Dette betyr at bilen er forberedt for bluetooth (ledninger og slikt ligger klart), og kan ikke brukes til noe før resten er på plass. Dette er forøvrig kun til handsfree og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja handsfree har eg koblet opp, når du sier prisen bli opp mot det samme så er det jo langt i fra, pluss her får du jo dab radio,ryggekamerea og mye annet som ikke er med på cic??

ka koster ett sånt sett ca med koding? eg må jo og ha ny skjerm å då begynner vel det totalt sett å nærme seg 14.18.000 kr for alt levert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja handsfree har eg koblet opp, når du sier prisen bli opp mot det samme så er det jo langt i fra, pluss her får du jo dab radio,ryggekamerea og mye annet som ikke er med på cic??

ka koster ett sånt sett ca med koding? eg må jo og ha ny skjerm å då begynner vel det totalt sett å nærme seg 14.18.000 kr for alt levert ?

dessuten så er pundet historisk lavt så denne får du levert på døren fo under 6000 kr det er jo halvaprtren av ka enkelte bare skal ha for kodingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja handsfree har eg koblet opp, når du sier prisen bli opp mot det samme så er det jo langt i fra, pluss her får du jo dab radio,ryggekamerea og mye annet som ikke er med på cic??

For min del kunne den gjerne blitt levert med rakettmotor, jeg ville ikke hatt den for det. :) Man kan få både ryggekamera og DAB til CIC, men sistnevnte er litt sjelden. Jeg liker at ting er originalt, "passer" inn og at alt fungerer sømløst sammen. Med en slik du linker til vil f.eks. ikke telefonknappene fungere til telefondelen.

ka koster ett sånt sett ca med koding? eg må jo og ha ny skjerm å då begynner vel det totalt sett å nærme seg 14.18.000 kr for alt levert ?

Alt avhenger av hva du kan gjøre selv, og hvilken "risiko" du ønsker. Jeg gav 5500,- ferdig levert for skjerm, computer og iDrive-hjul. I tillegg kommer det litt kabler og andre ting. Om en ikke bytter ut lister og slikt i bilen, samt koder alt selv bør en kunne klare det for 8-9000,-, muligens enda mindre om en følger endel med på eBay.

dessuten så er pundet historisk lavt så denne får du levert på døren fo under 6000 kr det er jo halvaprtren av ka enkelte bare skal ha for kodingen?

Det vil vel fortsatt komme moms på 25%? :)

Vet ikke hvor du har hørt priser på koding, men det var litt av en pris. :) Akkurat hva en må betale for koding vet jeg ikke da jeg gjorde dette selv, men det bør ikke koste mange kronene. Hovedproblemet er nok å finne noen til å gjøre det. Man kan også få kjøpt sett som er ferdig kodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for att du gadd å ta deg til til å svare sakelig, så alt det som du sier styring av clima, alle funskjonene i i drive som å nulstille for punktering å service sjekk alt dette forsvinner? ligger det i orginal skjermen styringen for dette?

ka kabel bruker du for koding og ka program bruker du?

ja monsen blir lavere da de setter en lavere pris på pakken men eg bestiller ikke vist eg mister hele idriven, står i teksten att i driven fungrer som normalt virker det som?

hansfreen eg har no går den gjennom i skjermen i idriven og? har bluetooth no

setter pris på litt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke meningen å spamme tråden men er jo og en mulighet for de som ikke vil legge ut så mye

står du får opp alt av kjøretøy info?

WHAT FEATURES DOES THE DYNAVIN DVN-E60 CCC-D99+ FROM AUTO-ELECTRONICS COME WITH AS STANDARD?

The Dynavin DVN-E60 CCC-D99 supplied by Auto-Electronics comes with the following features as standard:

CCC-D99+ Premium User Interface

HD Touch Screen (800x480)

Retains the use of the original BMW CD/Radio

GPS (Antenna Included, maps sold seperately)

TMC (included as standard)

USB Connectivity

SD Card Reader

Parrot Bluetooth (External Microphone included) for hands free phone calls and A2DP music streaming

iPod Connection/Charging, advanced iPod/iPhone control for 3G and newer iPod/iPhone

AV Input/Output

Steering Wheel Control and iDrive Control (ALL functions: Volume, Menu, Skip, Seek, Phone)

OBC Display (On Board Computer info displayed on screen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal innrømme at jeg ikke sjekket godt nok opp i det og forhåndsdømte denne litt for tidlig. :oops:(Jeg har fjernet det jeg skrev over her.)

Det ser ut til at man bytter mellom bilens originale system og Dynavin sitt system ved å holde Menu-knappen inne en stund, og på den måten har alle de originale innstillingsmulighetene også. Man er heller ikke avhengig av å bruke touch (med unntak av navigasjonsdelen) slik man er på de andre modellene til Dynavin.

Det vil nok fortsatt ikke være et produkt for meg, men det betyr jo ikke at det ikke er et greit produkt for andre. :)

Jeg synes forøvrig det er synd de ikke kommer med en versjon med større skjerm, da hadde produktet vært tusen ganger bedre etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en racer til å lese ;) samme som eg gjør googler og søker å kom fram til det samme som deg med att du bytter mellom 2 menyer, og sant som du sier så er plasseringen ikke optimal med tanke på touch skjerm.

Ka program bruker du til å kode i bilen og ka kabel bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt som er like lett. :) Jeg tok det for gitt at det var i hovedsak samme system som blir levert til de andre modellene.

Jeg har kjøpt kabel fra One Stop Electronics eller hva de enn het. Programmet jeg bruker heter NCS Expert. Du finner litt mer om dette her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt, spørsmål til deg som har litt peiling.'eg har en 2003 modell e60 med buisniss navi og cd veksler har og oppsett for bluetooth.

men om eg montere denne og koder for det Dension 500S BT kan eg da streame musikk gjennom denne og dette kommer opp i idrive? kan eg og koble aux til enne devicen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting med DYNAVIN DVN-E60 CCC-D99+ ifra Ebay, er vel den lille skjermen. Hadde en fått den i stor skjerm utgave så hadde nok det vært mer intressangt.

MEN er litt enige med @awt, spesielt at det ser vel kanskje ikke så bra ut? Det kommer vel litt ann på hva en selv mener, hvor gammel bil / hvor dyr bil en har osv...

Med mitt dilema, så ønsker jeg den nyeste versjonen, men da må jeg opp i sent 2008, eller 2009 årsmodel bil og det blir for dyrt å kjøpe bare pga anlegget :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har kjøpt eller prøvd denne dynavinspilleren og kan komme med litt info om hvordan den er og hvordan det var å montere den?

Passer denne kun til de med liten skjerm? Og spiller det ingen rolle om det er med eller uten navi originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...