Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Eg lurer på en ting, har en e60 2004/2005 modell som hadde den lille skjermen uten navigasjon, og har nå fått den store skjermen med cd veksler og navigasjon/DVD fra en delebil.. Eg forstår ikke hva som er hva når det kommer til ccc og cic, så forklarer bare så godt eg kan, og håpe dere forstår.. Men ihvertfall så byttet vi skjermen og spilleren, og alt ser ut til å fungere bortsett fra det hjulet/kontrollen, til vanlig når du vrir det ett hakk mot høyre reagerer den med en gang.. Nå reagerer den ikke før eg har vridd den rundt sikkert 5 ganger.. Må den kodes, eller må man bytte det hjulet? Husker ikke hvilket hjul den delebilen hadde, men den vi har er den helt vanlige med bare den meny knappen under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette på et annet forum:

Anyway, I found that the i-drive controller for business version is different from the one of the professional version!

Infact the one for the business has 24 angle positions, while the professional one as 360 degrees continuos position; moreover, with the business i-drive controller you can move the knob horizontally in 4 position (right, left, upward, backward), while you can move the professional i-drive controller in all directions, and this is useful to drag the map on the screen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg lurer på oppgradere. Vil alt dette fungere ved oppgradering?Har Hartge ECU i bilen og lurer på om denne vil påvirkes? Lurer også på om stereon vil fungere.

Har følgende elektronikk i bilen;


  • 2TB SPORTS AUTOMATIC TRANSMISSION STEP.
    217 ACTIVE STEERING
    248 STEERING WHEEL HEATING
    261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS
    302 ALARM SYSTEM
    322 COMFORT ACCESS SYSTEM
    323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS
    415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
    430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
    431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
    455 ACTIVE SEAT F DRIVER AND FRONT PASSENGER
    456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
    494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
    496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS
    5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL
    5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT.
    508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
    522 XENON LIGHT
    524 ADAPTIVE HEADLIGHTS
    536 AUXILIARY HEATING
    563 LIGHTS PACKAGE
    6FL USB-/AUDIO INTERFACE
    601 TV FUNCTION
    609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
    610 HEAD UP DISPLAY
    611 BMW NIGHT VISION
    620 VOICE INPUT SYSTEM
    644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
    654 DAB TUNER
    672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
    752 INDIVIDUAL AUDIO SYSTEM

Håper noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på oppgradere. Vil alt dette fungere ved oppgradering?Har Hartge ECU i bilen og lurer på om denne vil påvirkes? Lurer også på om stereon vil fungere.

Hva er det du lurer på å oppgradere? CCC til CIC? Fremkommer ikke av utstyrskodene hvilken av de to du har da begge systemene har kode 609 for Navi Pro. Når er bilen din produsert?

Retrofitting av CIC/Combox/6FL/6NR etc vil ikke påvirke motorstyringen din. Stereoen din vil fortsatt virke.

Alt dette er originalt BMW utstyr/software så såfremt det installeres/kodes korrekt vil det funke som om det kom fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på oppgradere. Vil alt dette fungere ved oppgradering?Har Hartge ECU i bilen og lurer på om denne vil påvirkes? Lurer også på om stereon vil fungere.

Som nevnt så har ikke dette noen påvirkning på motorstyringen, men du vil miste night vision, DAB-radio (men mindre du er så heldig at du finner en CIC med dette) og tv-funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med sft-tuning og de skal ha 18000,- + moms for combox og cic ferdig kodet og montert. De holder til i hamburg, så lurer på å ta turen for å det i orden.

Det jeg lurer på da er om jeg har full integrasjon med iphone og bruk av internett? De var svake i engelsk, derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett cic til 6000kr + avgifter på ebay....

Er det samme spilleren til e61 osv eller må jeg som har e-61 kjøpe en som er til e-61 tenker ikke på allt det jeg må ha utenom for å passe i min bil men selve spilleren og display.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med sft-tuning og de skal ha 18000,- + moms for combox og cic ferdig kodet og montert. De holder til i hamburg, så lurer på å ta turen for å det i orden.

Det jeg lurer på da er om jeg har full integrasjon med iphone og bruk av internett? De var svake i engelsk, derfor jeg spør.

Mye penger, men ikke det verste jeg har sett med tanke på at combox er inkludert. Du vil naturligvis kunne få det endel rimeligere om du gjør det selv, men om du ikke ønsker det er jo saken grei.

Ang. integrasjonen våger jeg ikke helt å svare på det, men du burde det ja.

Har sett cic til 6000kr + avgifter på ebay....

Er det samme spilleren til e61 osv eller må jeg som har e-61 kjøpe en som er til e-61 tenker ikke på allt det jeg må ha utenom for å passe i min bil men selve spilleren og display.....?

Displayet er likt på e6x og e9x mener jeg på. Computeren er lik på de fleste modellene, men softwaren er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...