Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nylig kjøpt facelift e70, lurer på om noen kan forklare meg (enkelt) hvordan jeg kan spille spotify... 

Har usb og aux i midtkonsoll, og usb i hanskerom, spiller spotify fra aux nå.. MEN... ønsker å koblie til via bluetooth/usb, så jeg får skifte sang osv fra ratt.

Har også bluetooth, så får opp kontakter, osv i idrive... Mangler jeg noe utstyr for å få til noe slikt da ? Eller er det bare koding ? 

 

Lurer også på om det er mulig å ettermontere ryggekamera? 

 

Takker for svar... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille musikk over bluetooth må du ettermontere en modul som heter combox. Du skal fint kunne spille av med USB-kabel allerede i dag, men om du ønsker full Spotify-integrering med egen app må du ty til combox. Har combox for din bil liggende om du ønsker å få det innstallert og bor/er villig til å reise til Oslo.

 

Ryggekamera kan ettermonteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips rundt det å lære coding? Lyst å lære dette skikkelig... Har sett litt og minner meg litt om når man lærte html coding :-). Finnes gode websider eller youtube canaler med "how to"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei har litt spm. ang. apps og funksjoner å kompatibilitet. Har en 2013 mod. 1 serie med 6al,6nf,6nk,6nr,6uh,6va,6wa,609,614,615.

Kan jeg få apps til og fungere på denne ? da som connectedDrive opplegget eller er dette kun noe som fungerer på de siste modellene ? Tror ikke jeg har noe sim i bilen men er dette noe som kan etter monteres ? eller er det mulig og bare ha en mobil liggende fast i armlene saken med tvilling kort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

Jeg har en '2007 e91 med Navigation Business med 6,5" skjerm og pilnavigasjon, og original cd-skifter i bagasjerommet. Jeg installerte en Fiscon blåtannenhet for å kunne kople til telefon, for å få handsfree og betjening via bilens system. Systemet fungerte greit, men etter anbefaling fra Fiscon, koplet jeg også ut cd-skifter, og erstattet den med en fiberoptisk loop for å kunne spille musikk trådløst fra telefonen (A2DP). Denne funksjonen skulle aktiveres ved å "ringe" inn en kode. Dette fungerte forsåvidt også, men nå dukket følgende feilmelding opp i skjermen hver gang jeg startet bilen: "Head Unit not coded correctly". Feilmeldingen kunne trykkes bort, for å komme inn på hovedmenyen, og alt ellers fungerte greit. Jeg valgte til slutt å fjerne hele Fiscon-enheten og koplet tilbake til orginalt, men feilmeldingen er fortsatt der hver gang tenningen skrus på:

-"Head unit not coded correctly"

-trykker en gang på iDrive, "Head unit not programmed correctly

-trykker en gang til på iDrive og kommer til hovedmenyen

I det siste har den også begynt å "henge", slik at jeg må vente ca 5min fra oppstart før feilmeldingen kan trykkes bort.

Har hatt bilen hos bmw, men de greide ikke å bli kvitt feilen. Det virker som om bilen nå oppfatter head unit som en "ny" enhet.

 

Noen som har tips til hvordan, eller hvem som kan løse problemet?

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
8 timer siden, awt skrev:

Har det kommet et nytt nå nettopp?

2016-1 kom vel i august eller deromkring.

da er det bare jeg som er slow :(

huffsann, da må det oppdateres! Har du oppdateringsfiler? Litt usikker på der jeg laster fra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...