Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, awt skrev:

@danskiii Jeg har kartene ja, om det er det du mener. Tror jeg skrev litt om oppdateringen i en eller annen tråd.

Edit: Her var det.

Hvor lastet du dem ned? og kan du generere FSC for meg også? =D får ikke min generator til å fungere :(

send gjerne PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei :) ccc enheten min begynner å tulle seg, bruker mange forsøk på å starte (opp til 10 min). så denne ryker nok snart, i denne sammenheng har jeg sett på å oppgradere til cic. 

kan noen bekrefte at jeg har en komplett "handle liste" for å få koblet alt opp? eventuelt hva jeg mangler.

er det noen kontakter fra bilens el nett som ikke passer rett i cic hdd/cic skjerm? 

 

- CIC HDD module

HD monitor

- iDrive control

- Monitor cable,plus power cable for monitor

- USB cable

- iDrive cable

- ac kontroll panelet.

- også må jeg ha en form for emulator for å få navi til å virke? 

 

på forhånd takk :) 

Endret av Espelae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en 8-pins kontakt for CID, og en 4-pins kontakt for iDrive-kontrolleren. Begge kontaktene finnes i dagens iDrive-kontroller og meny-knapp, men det er fortsatt greit å ha kablene som ikke er i bruk samlet i en kontakt. Hva du mener med "iDrive cable" skjønner jeg ikke. Du må i tillegg ha M-ASK/CIC frontdeksel (til CIC og klimapanel), samt øvre og nedre brakett for iDrive-kontroller. Dessuten må du ha et plastikkdeksel/adapter for USB-uttaket i hanskerommet. For å få navigasjonen til å virke, må du enten ha en emulator (du burde legge noen kroner i denne for å få noe av kvalitet), FSC-koder eller scriptaktivering. Herligheten må for øvrig kodes til bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Du må ha en 8-pins kontakt for CID, og en 4-pins kontakt for iDrive-kontrolleren. Begge kontaktene finnes i dagens iDrive-kontroller og meny-knapp, men det er fortsatt greit å ha kablene som ikke er i bruk samlet i en kontakt. Hva du mener med "iDrive cable" skjønner jeg ikke. Du må i tillegg ha M-ASK/CIC frontdeksel (til CIC og klimapanel), samt øvre og nedre brakett for iDrive-kontroller. Dessuten må du ha et plastikkdeksel/adapter for USB-uttaket i hanskerommet. For å få navigasjonen til å virke, må du enten ha en emulator (du burde legge noen kroner i denne for å få noe av kvalitet), FSC-koder eller scriptaktivering. Herligheten må for øvrig kodes til bilen din.

 

i drive kabel, mente jeg kabelen/kontaktene til i drive kontrollen.  

dette settet vill vell dekke alt som er behov for ekstra kabler ?(se link under) 

http://www.ebay.com/itm/261968914297?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nedre brakett for i drive controller er det ned 2 hull i bak kant og 1 i front ?

ka mener du med øvre brakett for iDrive controller? 

 

ja er kodingen jeg er mest spent på, haha :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet du linker til inneholder kontakt for iDrive-kontroller, CID, kabel for CID og USB. Personlig ville jeg nok ikke kjøpt dette settet, da jeg ville benyttet originale kabler med riktig fargekombinasjon (rød-rosa for CID, gul-hvit for USB). Med braketter mener jeg øvre og nedre holder for kontrolleren (nederst til venstre og øverst til venstre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Settet du linker til inneholder kontakt for iDrive-kontroller, CID, kabel for CID og USB. Personlig ville jeg nok ikke kjøpt dette settet, da jeg ville benyttet originale kabler med riktig fargekombinasjon (rød-rosa for CID, gul-hvit for USB). Med braketter mener jeg øvre og nedre holder for kontrolleren (nederst til venstre og øverst til venstre).

ok, takker for hjelp :) kommer sikkert flere spørsmål etterhver som de dukker opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e-65 2007, 730d, med rear entertainment (liten skjerm og idrive kontroll bak), med bl.a analog tv. Denne virker kun i Tyskland :-)

Har lett meg i hjel for å finne om det er mulig å erstatte denne TV funkjsonen med dvb-t mpeg4 tuner. Det finnes litt på markedet, men kan denne bilen få en slik tuner, og finnes det noen i Norge som kan montere dette skikkelig?

Endret av Kjell Haga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette er kanskje ett teit/malplassert spørsmål, men har en 2011 520d F11 med liten skjerm (og combox), men ingen navigasjon. Har haifinne antennen på taket , og trodde dette var GPS. Er det så enkelt at man bare kan aktiver/kode navigasjonen så jeg får det på den lille skjermen da?  Hva mangler eventuelt av deler?

På sikt ønsker jeg å sette inn stor skjerm med Navigasjon, Dab+ osv. Har ikke fått satt meg inn i forskjellen på CIC og NBT skikkelig, så lurer på hvilken jeg bør gå for. Enklest installasjon/ mest for pengene.  Ser at man kan få f.eks NBT fra 6500,- på ebay. Hvor mye ekstra må man påregne i arbeid og evt ekstradeler man trenger for å få dette til å fungere? Er ikke på jakt etter nøyaktig pris, men det hadde vært greit å vite hvilken priskategori man havner i. Er stor forskjell på å bruke 10tusen og 20tusen for å få Navi og stor skjerm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enheten du har støtter ikke navigasjon, så det er ingen snarvei her dessverre. Skal du ha navigasjon må du bytte selve spilleren. NBT er definitivt veien å gå om man har mulighet, men jeg kjenner ikke helt til hva som må til der på F-biler. CIC er nok enklere sådan. Prismessig havner du nok midt mellom estimatene dine, avhengig av hva du gjør selv og hvor du handler.

Antennen din er nok kun til radio, og evt. mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

ferdig montert cic etter at ccc navien streiket. suuper fornøyd! mye bedre interface og ikke minst hurtighet, følte lyden ble klarere og med cic. 

men har et spørsmål angående koding regner eg med, sliter med å få den til å koble seg til tlf via bt. har fått paret den, men som regel vil den ikke koble seg til, de få gangene den klarer det kommer det opp spørsmåls tegn på den "signal baren" på cic. fungerte før på ccc. så lurer på om det er noe jeg har glemt å kode, noe som må koded på bt modulen? 

 

ligger ved et bilde :D 

IMG_2334.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 27.4.2016 at 19.41, Espelae skrev:

ferdig montert cic etter at ccc navien streiket. suuper fornøyd! mye bedre interface og ikke minst hurtighet, følte lyden ble klarere og med cic. 

men har et spørsmål angående koding regner eg med, sliter med å få den til å koble seg til tlf via bt. har fått paret den, men som regel vil den ikke koble seg til, de få gangene den klarer det kommer det opp spørsmåls tegn på den "signal baren" på cic. fungerte før på ccc. så lurer på om det er noe jeg har glemt å kode, noe som må koded på bt modulen? 

 

ligger ved et bilde :D 

IMG_2334.JPG

Vesentlig å vite hva slags BT modul du hadde fra før av, og har du kodet den i det hele tatt? Samt så må du få fikset navi aktiveringen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har lest og lest på forumet men føler meg ikke helt sikker enda hva jeg trenger sammen med CIC for å montere dette i min bil som har den aller minste pakken installert....Før CCC...

Jeg fikk dette tilbudet fra Litauen via ebay

"I can sell you theres parts:
CIC set with shipping 830 eur
GPS antenna 10 eur
Emulator 70 eur
USB cable and slot 30 eur
Video cable is included.
 
total: 940 eur
 
parts that you will need to buy:
controller trim"
 
Sånn sett bort fra selve kodingen, er der noe mer jeg bør få med her? Emulatoren har jeg skjønt må være med for å få Navi opp og gå, stemmer det? Er der mangen forskjellige emulatorer eller er dette bra selv om vi ikke vet navnet påd en? Er det denne som noen kaller Combox?
 
Har online, sos og aux i min bil. Kan dette fortsatt brukes om jeg setter inn CIC? Forstår også der er flere CIC utgaver fra kjiip til "professional"? Hvordan kan man vite hva man får?
 
Beklager så mange newb spm, vil bare ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekslene han mener er deksler rundt klimabetjeningspanelet, nedre deksel har holdere til iDrive-kontroller. 

Emulator er for navigasjonsaktivering. Det er stor variasjon i kvaliteten på disse. Sørg i hvert fall for at emulatoren er plug and play. 

Combox er bluetoothmodul og har ikke noe med emulator å gjøre. BMW Assist (SOS) forsvinner med Combox. 

I tillegg til alt ovenfor, bør du også følgende momenter i bakhodet;

1. Hvis du ikke også bytter til LCI klimapanel (ikke plug and play), vil du få begrenset funksjonalitet og glipper rundt klimaknottene. 

2. Du må foreta utskjæring av eksisterende interiørlist for ny iDrive-kontroller, alternativt kjøpe ny. Kjøper du ny, og har pre-LCI, er du nødt til å kjøpe ny girvelgerplate og litt sånt i tillegg. 

3. Du må også ha pin'er og kontakter. Det står ikke noe om at dette medfølger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...