Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som sitter på informasjon om nye iDrive 5 og om det vil være mulig å enkelt (dvs. helst kun SW/FW oppdatering, ingen "fysisk" arbeid) oppdatere en F30 lci (330e) produsert akkurat nå? Jeg har nybilen min i produksjon i disse dager og har innsett at jeg nok ikke får nyeste iDrive v5 og dette er litt irriterende. (Egentlig helt bak mål å fokusere på dette når man snart får ny bil, men...). 

Jeg er dessverre ikke veldig belest om emnet, men noe har jeg lest herfra: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=893685&page=2

Spørsmål:

Stemmer det at jeg vil ha NBT EVO (samme som CIC-high?) i 330e-en?

Kan denne oppdateres til å få iDrive 5?

 

Takk for svar!

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nettopp kjøpt meg en 2010 F10. Er kjempefornøyd, men det er et par ting jeg ikke får til.

 

Har AUX og USB i midtkonsollen, AUX'en fungerer som vanlig. Men når jeg kobler telefonen til USB for å spille musikk, så står det "Not supported" i menyen, går ut i fra at jeg ikke har støtte for avspilling da gjerne?

 

Og så har jeg blåtann via telefon, men her kan jeg heller ikke spille av musikk.

 

Kan noen peke meg i riktig retning for å få ettermontert eller kodet det nødvendige for å få dette til å funke? Legger ved utstyrslista under:

 

1CBCo2 ContentCo2 Umfang

2K3Alloy Wheels V-spoke 331/mtLm Raeder V-speiche 331/mb

2VHIntegral Active SteeringIntegral-aktivlenkung

205Automatic TransmissionAutomatic Getriebe

230Eu Specific Additional EquipmentEu Spezifische Zusatzumfaenge

255Sports Leather Steering WheelSport-lederlenkrad

258Runflat TyresBereifung Mit Notlaufeigenschaften

3AGBackup CameraRueckfahrkamera

4CEFine-wood Trim Fineline AnthraciteEdelholzausf.fineline Anthrazit

4URAmbient LightAmbientes Licht

403Glas Roof, ElectricGlasdach, Elektrisch

423Floor Mats, VelourFussmatten In Velours

428Warning TriangleWarndreieck

430Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzleInnen-/aussenspiegel Aut.abblendend

431Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dInnenspiegel,automatisch Abblendend

441Smokers PackageRaucherpaket

456Comfort Seats, Electric. AdjustableKomfortsitze Elektrisch Verstellbar

465Through-load SystemDurchladesystem

488Lumbar Support Driver/front PassengerLordosenstuetze Fahrer/beifahrer

494Seat Heating F Driver/front PassengerSitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

5DLSurround ViewSurround View

502Headlight Washer SystemScheinwerfer-waschanlage

508Park Distance Control (pdc)Park Distance Control (pdc)

522Xenon LightXenon-licht

524Adaptive HeadlightsAdaptives Kurvenlicht

534Automatic Air ConditioningKlimaautomatik

6AABmw TeleservicesBmw Teleservices

6ABControl TeleservicesSteuerung Teleservices

6FLUsb-/audio InterfaceUsb-audio-schnittstelle

609Navigation System ProfessionalNavigationssystem Professional

610Head Up DisplayHead-up Display

612Bmw AssistBmw Assist

614Internet PreparationInternet Vorbereitung

615Extended Bmw Online InformationErweiterte Bmw Online Information

616Bmw OnlineBmw Online

620Voice Input SystemSpracheingabesystem

633Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.Handy Vorb. Business/bluetooth-sch.

676Hifi Loudspeaker SystemHifi Lautsprechersystem

698Area-code 2Area-code 2

7A2Innovation Package IiInnovationspaket Ii

7SPNavi Professinal W.handyprep.bluetoothNavi Professinal M.handyvorb.bluetooth

761Individual Sun Protection GlazingIndividual Sonnenschutzverglasung

8KAOelservice Int. 30.000 Km/24 MonthsOelwartungsint. 30.000km/24monate

8SCCountry Spec. Release Of TeleserviceLaenderspez. Teleservicefreisch.

8TFActive Protection For PedestriansAktiver Fussgaengerschutz.

8THSpeed Limit InfoSpeed Limit Info

8V1Ncap LabelHinweisschild Ncap

801Germany VersionDeutschland-ausfuehrung

863Europe/dealer DirectoryService Kontakt-flyer Europa

879German / On-board Documentation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok en bluetooth-modul som heter MULF2. Denne kan man ikke avspille musikk fra over bluetooth. For at du skal få USB-uttaket til å fungere, er du nødt til å kjøpe en Y-split kabel, som både plugges inn i AUX- og USB-porten. Alternativt kan man ettermontere en ny type bluetooth-modul som heter combox. Denne muliggjør musikkstreaming over bluetooth, og sørger for en mer helhetlig integrering av musikktjenester i iDrive. Dessuten slipper man Y-kabelen og kan istedet bruke den vanlige ladekabelen til telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har '07 X5 E70 med det aller meste av utstyr, og av utstyr som kan påvirke eventuell oppgradering er vel headup, navi pro, logik7, tv, DVD entertainment i baksete, 4-soners klima, 4x varmesete, pdc foran og bak, ryggekamera med linjer og visning av det PDCene detekterer. Den har også iPod-kabel i hanskerommet, og aux i armlene. Er det slik at alt dette vil fungere videre som før, bare med nytt interface på skjermen, om jeg oppgraderer til CIC?

Ønsker er at alt jeg har skal fungere videre, at jeg får DAB+ og helst også A2DP (streaming via blåtann).

Hva mer enn skjerm, unit, iDrive-controller og eventuelt deksel rundt denne trenger jeg i X5? Virker som det er litt annet behov enn f.eks. E60?

Endret av Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV-funksjonen vil ikke støttes uten at det byttes TV-tuner (denne virker vel ikke i særlig stor grad nå heller?). DVD-systemet er jeg usikker på, og man må kjøpe emulator som støtter ryggekameraet, men ellers vil det fungere som før.

Du trenger også dekselet rundt klimapanel/CD-spiller, samt at det må monteres combox for å få bluetooth-streaming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, awt said:

TV-funksjonen vil ikke støttes uten at det byttes TV-tuner (denne virker vel ikke i særlig stor grad nå heller?). DVD-systemet er jeg usikker på, og man må kjøpe emulator som støtter ryggekameraet, men ellers vil det fungere som før.

Du trenger også dekselet rundt klimapanel/CD-spiller, samt at det må monteres combox for å få bluetooth-streaming.

TV virker bare i utlandet, så det er ikke viktig.

Hva slags emulator for kamera er det snakk om? Link eller navn?

Ser også at noen sier at PDC ikke virker - dvs. at den piper, men at indikasjon på skjerm ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emulatoren awt henviser til er for å aktivere PDC og ryggekamera på 2007-2008/2009 modeller (husker ikke helt hvor skillet går nå). Emulatoren finnes hos f.eks bimmerretrofit, men den koster en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake i det gode selskap! Sååå deilig! Egen post kommer.. Har kjøpt en '12 F07, i følge tidligere eier har ikke navien blitt oppdatert i hans eie "med mindre de har gjort det på service". Men det er vell ikke vanlig at Bavaria gjør? Kan man oppdatere kart osv selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig at det gjøres.

Det er mulig å oppdatere kart selv, men man må få tak i aktiveringskodene som behøves. Disse kan man kjøpe for en grei pris (~$50) rundt om på nettet, eller lage selv om man har utstyr til den.

Kan naturligvis kjøpe de hos BMW også, men da snakker man en helt annen pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Nei, det er ikke vanlig at det gjøres.

Det er mulig å oppdatere kart selv, men man må få tak i aktiveringskodene som behøves. Disse kan man kjøpe for en grei pris (~$50) rundt om på nettet, eller lage selv om man har utstyr til den.

Kan naturligvis kjøpe de hos BMW også, men da snakker man en helt annen pris. :)

Tviler ikke på det, nei 😁 Gjør det fleste her inne noe med navien eller? Har ikke hentet bilen ennå, så vet egentlig ikke hvor bra den funker.. Må teste det litt ut før jeg bestemmer meg for om det er noe som må fikses litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...