Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja den så ju unektelig veldig fin ut 😃 Hva måtte du gi for en slik hos Koed ?

Ga 970,- for den pluss frakt. Så får man jo noen hundrelapper i pant for den gamle. Synes ikke det er så galt 👍

26 minutter siden, Snagg30 skrev:

Sier han med V8/V6/V6 😂

Jeg håper du mener V8/R6/R6? 😅

Men ja, både E60en og E34en er bærekraftige biler som har langt mindre miljøavtrykk enn produksjonen/resirkulering av en ny stor elbil. De yter stadig samme service/komfort som da de var nye for henholdsvis 27 år og 17 år siden. Siden de fortsatt går på veien så blir ikke miljøet belastet av resirkuleringen av dem, og de sparer produksjonen av to nye biler. De slipper ut litt Co2, men det ordner naturen opp i. G30en er en Euro 6 bil, det er en miljøvennlig dieselbil...og som vi alle vet så ble BMW aldri tatt i juks med utslipp. Så min miljøsamvittighet er ren 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ga 970,- for den pluss frakt. Så får man jo noen hundrelapper i pant for den gamle. Synes ikke det er så galt 👍

Jeg håper du mener V8/R6/R6? 😅

Men ja, både E60en og E34en er bærekraftige biler som har langt mindre miljøavtrykk enn produksjonen/resirkulering av en ny stor elbil. De yter stadig samme service/komfort som da de var nye for henholdsvis 27 år og 17 år siden. Siden de fortsatt går på veien så blir ikke miljøet belastet av resirkuleringen av dem, og de sparer produksjonen av to nye biler. De slipper ut litt Co2, men det ordner naturen opp i. G30en er en Euro 6 bil, det er en miljøvennlig dieselbil...og som vi alle vet så ble BMW aldri tatt i juks med utslipp. Så min miljøsamvittighet er ren 👍

Du kan kjøre dine biler med god samvittighet, det er riktig at naturen ordner opp i dette. Du kan kjøpe deg 10 mål skog og da har du enda mere å gå på. Dette er basert på gjennomsnittlig 15000 km.

En hektar gjennomsnittlig granskog i Nordmarka tar opp litt over 13 tonn CO2 hvert år.

Til sammenligning slipper en gjennomsnittlig bil i Norge ut under 2,2 tonn CO2-ekvivalenter i året.

Min M5 slipper ut ca 3,5 tonn.

 

 

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble mildt sagt forbauset når jeg fikk ett brev fra BMW Norge om at de må kalle tilbake E60en... vi snakker her om en bil som er 17 år gammel 🤔 Jeg visste ikke at importørene kalte tilbake så gamle biler, men jeg må jo si at jeg er litt imponert over at de gjør det da. Er vist noe med batterikabelen, kan ta fyr osv

Så da må jeg jo bare ringe Bavaria for en time, det passer bra fordi jeg også må bestille ett ruteskift 👍

F7815B33-FE82-41F6-BAD5-5767A5C5EAFE.thumb.jpeg.e85b37c6f15dc9cf3c92c44ae29aa926.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må si jeg ble mildt sagt forbauset når jeg fikk ett brev fra BMW Norge om at de må kalle tilbake E60en... vi snakker her om en bil som er 17 år gammel 🤔 Jeg visste ikke at importørene kalte tilbake så gamle biler, men jeg må jo si at jeg er litt imponert over at de gjør det da. Er vist noe med batterikabelen, kan ta fyr osv

Så da må jeg jo bare ringe Bavaria for en time, det passer bra fordi jeg også må bestille ett ruteskift 👍

F7815B33-FE82-41F6-BAD5-5767A5C5EAFE.thumb.jpeg.e85b37c6f15dc9cf3c92c44ae29aa926.jpeg

Ja imponerende rett og slett 😅👍 Men har den ikke kødda etter 17 år så er den vel i grei stand 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder de på med denne kabel sjekken enda altså ?

Husker da kompisen min for 10 årsiden eide e60 ,var den inne og da var det mange på den tiden 😊.

Men imponerende og bra er det .

Ja forresten jeg fikk samme brev angående e53 og airbag her ifjor .

2002 modell 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilfabrikantene er blitt flinke til og sjekke alt som kan være en sikkerhetsrisiko. De tør nok rett og slett ikke noe annet. Men det burde jo være mulig og sjekke ut om dette er fikset i Sverige. 

Men for og være litt kynisk, Det er en grei måte og få eierne av nylig importerte biler til og få et positivt bilde av forhandleren. Ettermarkedsbiten blir bare viktigere.

Jeg liker også hvordan de formulerer seg. De sier det er kun i sjeldne tilfeller dette er et problem. Minner meg på hva de sier om cabmotoren i E85. Fikk en utskrift av reparasjonsveiledningen til BMW sist den ble byttet. Der sto det at i noen ytterst sjeldne tilfeller kunne dreneringen tette og motoren ruste i stykker. Da har jeg vært utrolig uheldig når jeg har måttet byttet den to ganger. 2 ganger på 15 år er kanskje sjeldent, alt er et definisjonsspørsmål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sveigis skrev:

Holder de på med denne kabel sjekken enda altså ?

Husker da kompisen min for 10 årsiden eide e60 ,var den inne og da var det mange på den tiden 😊.

Men imponerende og bra er det .

Ja forresten jeg fikk samme brev angående e53 og airbag her ifjor .

2002 modell 😅😅

Ja tydeligvis så holder de på ennå, er vel sikkert siden min bil er nyimportert at de vil ha den ikke for sjekk. Men rart at de ikke kan sjekke dette med Sverige, kanskje det aldri ble sjekket der eller om eier bare ignorerte det. 

Men bra de ivaretar også oss som kjører gammel BMW.

17 timer siden, FredrikE24 skrev:

 Billigere å hive bilen enn å bruke tid på å levere den til BMW, men sånn er nå jeg!

Trist holdning, ikke rart det ikke finnes gamle BMWer igjen på veiene når folk tenker slik. Bruk å kast mentalitet, når det kommer til bil så er jeg ikke helt der altså.  

17 timer siden, Rune-K skrev:

Bilfabrikantene er blitt flinke til og sjekke alt som kan være en sikkerhetsrisiko. De tør nok rett og slett ikke noe annet. Men det burde jo være mulig og sjekke ut om dette er fikset i Sverige. 

Men for og være litt kynisk, Det er en grei måte og få eierne av nylig importerte biler til og få et positivt bilde av forhandleren. Ettermarkedsbiten blir bare viktigere.

Jeg liker også hvordan de formulerer seg. De sier det er kun i sjeldne tilfeller dette er et problem. Minner meg på hva de sier om cabmotoren i E85. Fikk en utskrift av reparasjonsveiledningen til BMW sist den ble byttet. Der sto det at i noen ytterst sjeldne tilfeller kunne dreneringen tette og motoren ruste i stykker. Da har jeg vært utrolig uheldig når jeg har måttet byttet den to ganger. 2 ganger på 15 år er kanskje sjeldent, alt er et definisjonsspørsmål. 

Ja jeg tror det er krav fra EU som gjør at dette må utbedres, men sånn sett så kommer jo dette oss forbrukerne til gode. Jeg vet jo om at E60 har tatt fyr bak på høyre side, så dette er jo ett reelt problem som skjer med biler der ute. Selv om de eldste E60ene nå er 18 år så er det fortsatt veldig mange av dem på veien, dette har vel også en årsak til at de velger å ta dette alvorlig. 

Er nok litt kynisme inn i bildet her også, ett verksted besøk blir gir nok fort litt mersalg. Jeg bukket jo rutebytte i samme slengen jeg, men det hadde jeg bestilt på Bavaria uansett om jeg hadde fått recall eller ikke. Jeg skal ha original rute med BMW logo på nede i hjørnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Selv om de eldste E60ene nå er 18 år så er det fortsatt veldig mange av dem på veien, dette har vel også en årsak til at de velger å ta dette alvorlig. 

 

Ja... dette + at korrosjon/rust ikke akkurat blir mindre på en bil med årene. Uansett flott gjort er dette fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Ja... dette + at korrosjon/rust ikke akkurat blir mindre på en bil med årene. Uansett flott gjort er dette fra BMW.

Jeg synes E60 generasjonen har klart seg langt bedre mot rust kontra tidligere modeller. Men når bilene blir 17 år gamle så vil det jo alltid komme noe rust/korrosjon en eller annen vei. Som jeg forsto så kontrollerer de en gjennomgang hvor batterikabelen går gjennom karosseriet. Er det rust her så kan det gnage på batterikabelen og skape problemer, så jeg er absolutt glad for at de vil sjekke dette for meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 er noe av det beste BMW har produsert mtp rust. Det er min egen erfaring, samt at jeg hører det stadig fra folk som jobber med lakk og karosseri. 
 

Min bil ble sjekket, men de fant ingen rust, så ingen utbedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Trist holdning, ikke rart det ikke finnes gamle BMWer igjen på veiene når folk tenker slik. Bruk å kast mentalitet, når det kommer til bil så er jeg ikke helt der altså.  

Jeg regner med at om to år er bilen for rusten til å passere EU. Bilen har gått i over 20 år uten tull med airbag etter hva jeg vet. Ser ingen grunn til å utføre recall av denne grunn. Jeg hiver ikke bilen fremfor å rette en recall. Jeg hiver bilen først når den er opprusta, ikke for drøyt to år siden da BMW ville ha den inn for å sjekke noe som etter all sannsynlighet er OK. Å avtale tid, hente og levere bil i arbeidstida er ikke verdt det.

Kanskje trist holdning, men E39en har gjort jobben den dagen det ikke kan forsvares å kaste mer penger på den. Da begynner jakten på en ny.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...