Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Da har godbilen i dag fått "vinterstellet" sitt, den står dog ennå på sommerhjul men det er fordi vintern ennå ikke er kommet til Sørlandet :wink: Bilen ble avfettet med Prickbort og så spylt ren, så avfettet med surefex HD blandet 1 til 5 for virkelig bli kvitt gammel voks. Så var den en runde med såpe og vann før man gikk på med Iron X på på nedre karroserideler og felger. Spylt ren nok en gang og vasket med såpe igjen før det bar inn i garsjen til en kompis hvor der er 25 varmegrader :)

Her ble Swisswax Blue Weis, laga for BMW lakk brukt samt at alle utvendige lister fikk påsmurt Black Wow for å få opp fargen igjen. De var blitt litt falmet og grå noen av dem :wink: Nye gummimatter ble også inviet i bilen, samt en god innvendig shine :) Den har det godt denne gamle E34en her :D

Tok noen raske bilder med mobilen, men ser jo av kvaliteten på disse at jeg kunne spart meg for bryet :roll:

jaqkluno2dju229c8i8i.jpg

zcds07jhnraid9o553nx.jpg

c5d9o3m74huyublvybja.jpg

9wb6had1e8cvd9bau7pj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som den lider noen nød nei. Bilen ser utrolig bra ut!

Men min samvittighet blir ikke bedre ovenfor E34'en vår. Sluket utenfor er frosset og det er så langt til nærmeste vaskehall at det blir umulig å få bilen hjem ren nok til polering. Håper mildværet slår til neste uke. Da blir det en skikkelig runde på 540'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som den lider noen nød nei. Bilen ser utrolig bra ut!

Men min samvittighet blir ikke bedre ovenfor E34'en vår. Sluket utenfor er frosset og det er så langt til nærmeste vaskehall at det blir umulig å få bilen hjem ren nok til polering. Håper mildværet slår til neste uke. Da blir det en skikkelig runde på 540'en.

Takker for det :D Jeg er vel det man kan kalle ett petimeter når det kommer til bil, liker at alt er i tipp topp stand og strøkent til enhver tid. Både E90en og E34en :)

Så kjipt da, får håpe på mildvær så du får stellt bilen du også :) Jeg pleier også å benytte meg av en lokal vaskehall når det er for kaldt å vaske bilen hjemme. Da fyller jeg opp en 20 liters tank med varmt vann og tar med vaskehandske, bøtte, såpe og tørkehåndkle samt lomma full av småpenger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen,denne originalen var fin :applause:

Men hadde ikke skadet med moderat senk å noen kastestjerner som du nevnte..

Takker for det :D Synes man må ta vare på de gamle, også 520er :wink:

Ja den er forholdsvis høy, men jeg må legge til at på bildene over her så er den ekstra høy. Jeg løfta den i løftebukken der under arbeidet så den er nok litt ekstra høy akkurat der da demperne fikk strekt seg litt :wink: Kommer som regel "ned" igjen så for jeg rygger ut av grasjen :)

Kasterstjerner står absolutt på ønskelisten, kommer jeg over ett pent sett så slår jeg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen,denne originalen var fin :applause:

Men hadde ikke skadet med moderat senk å noen kastestjerner som du nevnte..

Takker for det :D Synes man må ta vare på de gamle, også 520er :wink:

Ja den er forholdsvis høy, men jeg må legge til at på bildene over her så er den ekstra høy. Jeg løfta den i løftebukken der under arbeidet så den er nok litt ekstra høy akkurat der da demperne fikk strekt seg litt :wink: Kommer som regel "ned" igjen så for jeg rygger ut av grasjen :)

Kasterstjerner står absolutt på ønskelisten, kommer jeg over ett pent sett så slår jeg til :)

Sånn ser bilen ut med throwing stars, gamlebilen min! ;) Blir bra, dette, godt å se den stelles pent med.. Har forøvrig noen originale E34 deler til overs, Fredrik! ;)

530127_10151592894980206_1525698612_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser bilen ut med throwing stars, gamlebilen min! ;) Blir bra, dette, godt å se den stelles pent med.. Har forøvrig noen originale E34 deler til overs, Fredrik! ;)

[ Bilde ]

Takk for det, blir bare mer og mer fornøyd med "gråtass" jeg :D

Ja Trowing star, eller kasterstjerne som jeg sier (lettere å stave :mrgreen: ) kler E34 fantastisk bra. Men spørs om ikke min måtte ha blitt jekket ned (huff, liket ikke ordet "senke") noen millimeter med disse, tror den hadde blitt uorginalt høy :lol:

Har du forøvrig ett sett armener i sort skinn så er jeg interessert, var orginalt i bilen men jøken som hadde den før meg tok dem ut og satte dem over på en annen E34 rett før jeg kjøpte denne :evil: Når det gjelder kasterstjerne felger så er jeg også veldig interessert, selv om jeg setter pris på mye gummi mellom felg og asfalt. Dama som er vant med å kjøre en bitteliten Polo kan komme borti en og annen fortauskant eller rundkjøring nå som ho har begynt å kjøre E34, så da gjelder det å være på den sikkre siden :wink: Men det tar nok ikke lang tid før ho er vant med størrelsen på bilen så da går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg hadde jo "verdens høyeste front" på min, bortsett fra en E23 7'er, som slo meg med 1 mm høydeforskjell. ;)

Hehe, skal være litt høyt vettu :wink: Har hatt kompiser med senka E34er og de tar nedi over alt, så jeg holder min på en høyde så det går ann å kjøre med :)

Så forøvrig ut som en veldig hel og fin E34 du hadde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...